Jump to content

ELEMENT

depeter
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door depeter:

HaHAHA,

Die armen van Berend zijn sterk genoeg.

VR GR Depeter :D:D;)

Hou jij je arm dan maar eens een uur lang (zo lang duurt het gemiddelde album wel) gestrekt, met een element in je hand en met een constante naalddruk van enkele grammen op een plaat... ;):D

Geplaatst door berend:

hallo ruud

zag dat emt van vd hull maar 6.5 gram weegt dan heb jij zeker een uitgeklede versie .

ik blijf er bij dat hij beter in een SME arm past.

groeten berend

Ach Berend,

Misschien wel, maar ik ben wel tevreden zo.

Of heb jij soms een armpje over om te proberen confused.gif;)

Geplaatst door berend:

hallo ruud

zag dat emt van vd hull maar 6.5 gram weegt dan heb jij zeker een uitgeklede versie .

ik blijf er bij dat hij beter in een SME arm past.

groeten berend

Ach hou toch op met je SME.

Ik heb hier een SME en een Graham.

Het spijt me voor je maar de Graham is op alle punten de betere van de 2.

Geplaatst door siep:

Ach hou toch op met je SME.

Ik heb hier een SME en een Graham.

Het spijt me voor je maar de Graham is op alle punten de betere van de 2.

--------------------------------------------------------------------------------

hallo siep wat is het verschil dan

berend

Hoi Berend,sorry dat het wat lang duurde.

Als eerste wil ik zeggen dat beide armen top zijn.

En ik hier spreek over de SME V dus niet over oude modellen de IV 0f 309 etc.

Constructie van beide armen zijn absolute topklasse maar daar wil ik het niet over hebben.

Het belangrijkste is de klank en dan kom ik tot de conclusie ,na diverse keren vergelijken, dat klankmatig de Graham 2.0 overal net dat beetje extra geeft.

Meer rust ,meer ruimte ,precieser laag.

En dat laag is het grootste punt.

De SME geeft een kleine boost in het laag ,het laag is dus wat wollig,in vergelijking met de Graham.

Let wel we praten hier niet over mega verschillen ,de uitdrukking wollig is gekozen

om het verschil duidelijker te maken.

Voor de bezitters van een V deze tip,het word beter wanneer je naaldruk instelling als volgt verdeeld.

50% instellen met het contragewicht de rest op de arm aanwezige schaalverdeling.

Maar dan nog geeft bij mij de Graham net iets meer muzikaal genot.

De verschillen zijn klein maar de balans slaat voor mij duidelijk door naar de Graham.

Nog een punt, De reden van mijn opmerking is om je eens aan het denken te zetten.

Al lezend kwam het op mij over dat voor jouw de SME (Type heb je niet eens vermeld)

zo'n enorm superieure arm is.

Het is bijna gods lastering om een EMT vdH in je rega arm te zetten,zoiets zou alleen in een SME arm kunnen.

Bullshit.

Is mijn Graham arm de beste ,nee ik denk het niet er is al een 2.2 en is dat de beste arm ooit gebouwd en nu verkrijgbaar,Nee ik heb ze nog wel mooier gehoord.

Is mijn draaitafel de beste ,nee ,ik heb ze nog wel beter gehoord.

Is mijn Colibri het beste element dat er bestaat,Nee er zijn er ongetwijfeld nog betere.

En dit geld voor alles ,het beste bestaat niet.

En dat is iets wat veel mensen in dit forum vergeten.

Zo ook weer de recensie van een element,door 1 van de medeforumers geplaats.

Al lezend zou je denken "God's gift to catridge world" niks negatiefs te verzinnen.

Het element wat alle andere overbodig maakt.

OK er is wel een recensie die naast de plussen ook wat negatieve punten geeft maar dan verklaar ik toch gewoon de schrijver voor gek en niet deskundig.

Overigens het zou me niks verbazen wanneer dit element word toegevoegd aan het asortiment van een bepaalde winkel.(ik twijfel nog steeds of ik deze regel zal laten staan) en met regelmaat in div. element postings opduikt zonder vermelding van financiele banden met de desbetreffende zaak.

Kortom Berend doe niet zo denigrerend over die Rega armpjes,mischien is jouw SME arm wel beter,Maar is het daarom ook de beste ooit? en als enigste geschikt voor de wat duurdere elementen. Nee k'denk het niet.

Het moet maar eens uit zijn met die zalig verklaringen van sommige merken.

Er is altijd iets wat nog beter is.

Heb je het geld ervoor over dan koop je het,en anders neem je met wat minder genoegen.

Geplaatst door siep:

En dit geld voor alles ,het beste bestaat niet.

En dat is iets wat veel mensen in dit forum vergeten.

Zo ook weer de recensie van een element,door 1 van de medeforumers geplaats.

Al lezend zou je denken "God's gift to catridge world" niks negatiefs te verzinnen.

Het element wat alle andere overbodig maakt.

OK er is wel een recensie die naast de plussen ook wat negatieve punten geeft maar dan verklaar ik toch gewoon de schrijver voor gek en niet deskundig.

Overigens het zou me niks verbazen wanneer dit element word toegevoegd aan het asortiment van een bepaalde winkel.(ik twijfel nog steeds of ik deze regel zal laten staan) en met regelmaat in div. element postings opduikt zonder vermelding van financiele banden met de desbetreffende zaak.

Gunst Siep,

zoals jij een SME V en een Graham naast elkander zet, zo heb ik een aantal elementen naast elkander gehouden, niet meer gedaam dan een beschrijving van mijn belevenissen.

Dat ik het kunnen doen dank ik aan mijn banden met een bepaald bedrijf, inderdaad, echter dit soort verhalen schrijf ik uitsluitend op persoonlijke titel, zonder enige commerci

Overigens zou ik best eens een Graham 2.2 naast mijn Moerch willen optuigen, lijkt me ook weer een ervaring, niet dat ik zo snel in de verleiding zou komen een dergelijke arm aan te schaffen, kost wel erg veel geld..........

Gewoon uit nieuwsgierigheid eens meemaken.

Groet Jitze

Hoi Jitze,

Zoals je hebt kunnen lezen had ik m'n twijfels al of ik die passage zou plaatsen of niet.

Ik ben nog steeds van mening dat een forum zoals dit ervoor is om ervaringen ,tips etc. te delen.En niet mag worden gebruikt als een reclame zuil voor winkeliers.

Kijk als iemand,non related,verwijst naar een zaak in het bijzonder ,prima.

Wat ik zie is dat veel mensen in dezelfde richting gepushed worden ,iedereen een thorens TD160.Zonde,er zijn nog legio andere merken op de 2ehands markt die nog betere resultaten geven.Pink Triangle,Alphason,townsend,Roxan etc.etc. Ja ook Ariston ;)

En ja je kunt ze met wat moeite nog wel voor schappelijke prijzen te pakken krijgen.

Helaas staan ze vaak niet bij dealers.

En er is geen dealer die je een hint geeft om er eens naar opzoek te gaan.

M.a.w verwijzingen naar apparatuur die niet in de lijst van de baas staan (niet persoonlijk,dit is een algemeen iets)zie ik nagenoeg niet,zeg maar gerust helemaal niet.Jammer.

Het is toch veel leuker om ook ervaringen over dit soort merken te lezen.

120 verhaaltjes hoe mooi die thorens toch wel is verveelt ook zo.

Dat van die recensent:Ik heb dus geen idee wat dat internet verhaal met de recensie van dat element te maken had.

Laat ik dit stellen,ik heb de man nu 2 keer een seminar horen geven en als je naar em luistert komt duidelijk naar voren dat het enigste waar ie in gelooft z'n eigen waarnemingen zijn.

Wanneer Mark Levinson een minder goed product afleverd komt dat luid en duidelijk naar voren.Merk en prijs zijn bij hem geen garantie voor een goeie test.

En door veel van zijn recencies te lezen krijg je een aardig beeld hoe de man z'n audio beleeft.En weet je ook wat ie in de loop der jaren op z'n diverse draaitafels heeft gemonteerd.

Daardoor heeft de man toegang tot een gigantische database aan ervaringen waardoor je z'n recensies iets serieuzer neemt dan wat we hier gewent zijn.

Maar zoals je al schreef, er zijn er nog heel wat te ontdekken helaas kun je de fouten,nou ja fouten,verschillen is een veel beter woord, alleen maar ontdekken door te vergelijken.

Kijk wat ik wel blindelings geloof is het feit dat het eindresultaat beter/aangenamer is dan wanneer je met de Benz speelt.

En wanneer ik deze 2 elementen in gedachten neem is jou beschrijving waardevol en kan het je aanzetten tot beluisteren.

Maar heb ik ook het verhaal van Fremer gelezen dan betrek ik ook nog wat andere elementen bij de keuze bepaling om te kijken of alles nog iets aangenamer kan.

En ja iedereen bepaalt zelf hoe ie naar muziek luistert,al heb ik m'n twijfels hier en daar.

En Jitze blijf vooral hier rondhangen en plezier maken en wanneer je weer iets nieuws ontdekt hopen we het hier wel te lezen.

Geplaatst door Jitze:

Overigens zou ik best eens een Graham 2.2 naast mijn Moerch willen optuigen, lijkt me ook weer een ervaring, niet dat ik zo snel in de verleiding zou komen een dergelijke arm aan te schaffen, kost wel erg veel geld..........

Gewoon uit nieuwsgierigheid eens meemaken.

Groet Jitze

Doe mij nou een lol Jitze en pak eerst eens die Dynavector waar Fremer het over had.

Dit moet tot de mogelijkheden behoren.

En dan een mooie recensie/vergelijkend waren onderzoek tussen de Dyna en de ZYX.

Bloed serieus bedoeld.

Geplaatst door siep:

Hoi Jitze,

Ja ook Ariston ;)

En Jitze blijf vooral hier rondhangen en plezier maken en wanneer je weer iets nieuws ontdekt hopen we het hier wel te lezen.

Dankjewel Siep en ik was zeker van plan rond te blijven hangen.

Groet Jitze ;)