Jump to content

ultime bron

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

hi,

De ultime bron, bestaat natuurlijk niet, maar als 1 het zou moeten zijn, welke dan??

Zonder twijfel een platenspeler?

of toch die cdspeler. Heeft iemand ooit een cdspeler gehoord die elke platenspeler zich doet schamen??

ik hoor het wel,

game ;)

Geplaatst door Sodejuu:

De ultime bron? De band, orkest of instrument zelf   :P   ;) En dan het liefst een grand piano   :D

grand piano? das toch gewoon engels voor vleugel?

ieg, een akoustisch instrument is idd, de ideale bron. Eeen rock/pop act is live echt heel erg slecht...

wat heeft het met live te maken? je luistert gewoon naar twee speakers die niks kunnen, behalve je buik laten verzakken... confused.gif

don't get it....

game

Heeft iemand ooit een cd-speler gehoord die elke platenspeler zich doet schamen

Dit is een vraag die helaas niet te beantwoorden is, aangezien neem ik aan nog niemand zoveel draaitafels en zoveel CD-spelers heeft beluisterd, laat staan met elkaar vergeleken, in een zelfde set.

M'n huidige CD speler was voor mij financieel 't ultieme haalbare.

Als geld geen rol zou spelen, dan was mijn ultieme bron denk ik ...uhmm... :rolleyes: als ik mocht kiezen:

De NAIM CDS3 :)

cds3_front_lg.jpg

Maarja...de prijs, ouch... that hurts :(

(11400,- euro, incl losse voeding)

Groeten,

Alco

Geplaatst door [[Game]]:

hi,

De ultime bron, bestaat natuurlijk niet, maar als 1 het zou moeten zijn, welke dan??

Er vanuit gaande dat je een opname wilt beluisteren: de master tape (voor zover er nog tape gebruikt wordt).

Geplaatst door Alco:

Als geld geen rol zou spelen, dan was mijn ultieme bron denk ik ...uhmm...      :rolleyes: als ik mocht kiezen:

De NAIM CDS3      :)

cds3_front_lg.jpg      

Maarja...de prijs, ouch... that hurts       :(

(11400,- euro, incl losse voeding)

Groeten,

Alco

ach Alco , vind het reuze meevallen :P

er zit ook nog een voedingje bij zelfs voor dat geld :D

waar vind je dat nog voor die centen ? cool.gifeek.gif

Die CDS3 lijkt mij helemaal te gek! Ik heb hem alleen nog nooit gehoord. :(

De ultieme bron? Da's denk ik de mastertape, maar buiten dat kun je volgens mij het meest uit vinyl halen.

P.s. Laatst las ik zeer toevallig ergens dat een peperdure NAIM CDX op hetzelde niveau speelt als een veel goedkopere Rega P25. ;)

P.s. Laatst las ik zeer toevallig ergens dat een peperdure NAIM CDX op hetzelde niveau speelt als een veel goedkopere Rega P25

Dat kan kloppen Puur. Waarschijnlijk was dat op 't Rega forum, of op 't Naim forum.

Tja,..'t is wat! :rolleyes:

Het is een compliment voor de betaalbare Rega P25 en o.a. 1 van de redenen waarom ik geen P25 in huis heb staan nu :D

Op (geloof ik) datzelfde forum stond ook vermeld dat de P25 ook wel qua niveau boven de CDX uit kon komen, wanneer er een echt goed (en dus duur) element in kwam, en nog belangrijker een echt goede, externe phonotrap, i.p.v. de ingebouwde phonotrap.

De Tom Evans Microgroove werd diverse malen aangeraden.

Maarja,...dan ben je qua prijs ook al gauw zo'n 800,- tot 1000,- euro verder.

Maar goed, klankmatig heb ik qua bron nix te klagen of nog te wensen.

Groeten,

Alco

Op analoog gebied (zonder dan toch weer in absurde,astronomische bedragen te denken) zou deze kandidaat in aanmerking komen, bij mij:

De Avid 'Volvere'

avidvolvere.jpg

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Het is een compliment voor de betaalbare Rega P25 en o.a. 1 van de redenen waarom ik geen P25 in huis heb staan nu      :D

Ik denk dat je gelijk hebt met die keuze. :)

Ik surfde er toevallig langs, ik was net wat info aan het verzamelen over een bepaalde pre. :rolleyes::D

Als het er eentje zou moeten zijn vraag je .... ??

Ultiem kan ik niet betalen en wil ik ook niet betalen, zover ga ik niet :P

Met deze kan ik heel goed leven en voor de prijs hoef je hem niet staan te laten ....

thorens_td147.jpg

Met deze ook, voor de prijs waar ik hem heb gekregen ......... euuuu zal het maar niet vertellen hoe ik aan deze ben gekomen :Di-1.JPG

Geplaatst door John:

Als het er eentje zou moeten zijn vraag je .... ??

Ultiem kan ik niet betalen en wil ik ook niet betalen, zover ga ik niet     :P

Met deze kan ik heel goed leven en voor de prijs hoef je hem niet staan te laten ....

thorens_td147.jpg  

Jij hebt ook een mooie TD147, maar niet zo'n mooie als op je plaatje. Dat is namelijk een hele speciale. Vraag Haudio maar eens ;)

>>>DIT<<< is mijn ultieme bron, maar dan met een Linn Basik LV X arm, een Benz Micro L2 Wood element een Transrotor Phono en het aquarium ervanaf ;)

P.S.: Ik heb er een link van gemaakt omdat het plaatje ander de pagina uit zijn voegen drukt :P;)

Geplaatst door Sodejuu:

>>>DIT<<< is mijn ultieme bron, maar dan met een Linn Basik LV X arm, een Benz Micro L2 Wood element een Transrotor Phono en het aquarium ervanaf    ;)

P.S.: Ik heb er een link van gemaakt omdat het plaatje ander de pagina uit zijn voegen drukt    :P    ;)

inderdaad :) alleen de motorkap zou ik er wel direct afgooien eek.gif

Geplaatst door Puur:

Ultieme prijzen bedoel je zeker?

Da's niet hetzelfde....

das wat ik ook al dacht hier :) waar werken die mensen die op hear komen allemaal confused.gif of is het gewoon toch een stukje blijven dromen over iets wat ze nooit kunnen krijgen :P zelfde als met mooie vrouwen .......... de ultieme is ook tegenwoordig niet meer aan te komen :D

Die ouderwetse grammafoons :D

Deze

http://www.swfm.com/audiofederation/dealer.../tenor-room.jpg

zou ik wel eens willen horen. Een bijpassende player is nog wat lastig..

Een CDM1 loopwerk zou mooi zijn, helaas is er nu alleen de modded sacd1000.

(voor meer pics http://www.swfm.com/audiofederation/dealer...tter-june-2003/ )

En voor liefhebbers van lps

vyger-indian-signature.jpg

vygertop.jpg

oef, was niet de eerste met een vyger (indian).

http://www.swfm.com/audiofederation/catalo...log/turntables/

(beetje over de top ;) )

• 4 weeks later...