Jump to content

ultime bron

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Kermit:

Ik houd het maar bij mijn Quad 99 CD-P. Een mooiere bron heb ik nog niet gehoord...

Miscchien heb je wel heel weinig (nieuwe) bronnen beluisterd ..... :rolleyes:

Het valt mij wel tegen wat er momenteel op cd-gebied uit komt, hopelijk worden we 30 aug aangenaam verrast confused.gif

Andr

• 3 weeks later...

Mooie vraag: "Wat is de ultieme bron". Volgens mij is dat de draaitafel en wel hierom:

Ik heb op meerdere Hi-Fi shows meegemaakt dat degene die een showtje stond weg te geven het verschil liet horen tussen de LP en de CD. En dan ging het vaak om bijzonder prijzige spulletjes aanelkaargeknoopt met evenzodure kabeltjes.

Het ultieme verschil werd aangetoond bij Linn (LP12 versus CD12). Vrijwel iedereen in de zaal vond de LP mooier klinken behalve de vriend waarmee ik de VAD bezocht en ik. Ik had geen duidelijke voorkeur eek.gifeek.gif . Ik heb het nooit hardop durven zeggen maar nu dan toch een keertje. Blijkbaar voldeed deze configuratie net niet aan mijn verwachtingen.

Sowieso vind ik op veel shows de veeltedure draaitafels een beetje ieletjes klinken. Dit kan natuurlijk aan meerdere facetten liggen:

- de plaat

- het loopwerk

- de arm

- het element

- de naald

- de bekabeling

- prepre

- en de rest van de installatie...

- (het feit dat het een show is)

Kortom veel variabelen waarmee je kunt optimaliseren (behalve de show dan) en dat maakt het volgens mij tot een ideale bron.

Cd is wat beperkter (loopwerk, DAC, touwtje en de rest van de apparatuur), maar wel erg constant van kwaliteit en errug makkelijk.

groeten

Frank cool.gif

Tja, wat is de ultieme bron.....

Ik heb niet genoeg gehoord om daar een gefundeerd oordeel over te kunnen hebben. Maar ik ben wel erg blij met mijn bron. Ik heb nl. een paar maanden geleden tweedehands een Arcam FMJ CD23 gekocht. Erg mooi. Ongetwijfeld minder mooi dan een hele dure Accuphase of Wadia CD-speler, maar ik ben er voorlopig heeeeeel tevreden mee.

Geplaatst door Puur:

Ultieme prijzen bedoel je zeker?

Da's niet hetzelfde....

Oke, het kan ook met bescheidenere prijzen.. Transrotor Orfeo Doppia, SME 3500 en Jan Allearts MC 1 Bouron! Of een Transrotor Connoisseur, SME 309/2 met een Jan Allearts MC 1 Bouron of Nothingham Analogue HyperSpace, Nothingham Analogue "the Foot" en weer een Jan Allearts MC 1 Bouron.. Dit zijn toch wel de mooiste bronnen die ik ooit goed en rustig heb beluisterd.. :)

Jan Allearts Rulezz ;)

Mijn ultime bron? Een 2e hands Michell Syncro met een Linn arm en een Benz Micro L2 (ook met boron cantilever) op een Transrotor Phono :P:D Ik kan daar echt van genieten :);). En 't is helemaal niet onbereikbaar ;) Er zullen best stukken betere bronnen zijn, maar hier geniet ik dagelijks van.

Voor mij is er geen ultieme bron. De ene dag heb ik zin in een plaat te draaien op mijn platen speler, ik vind dat een plaat 'warmer' klinkt als een cd. En de andere dag heb ik zin in een cd, klinkt naar mijn mening iets killer. Maar dat heeft niets te maken met beter of slechter, het klinkt gewoon anders. Daarom zou ik geen keus willen maken tussen deze twee, welke de ultieme bron is.

Geplaatst door Robert Buis:

Voor mij is er geen ultieme bron. De ene dag heb ik zin in een plaat te draaien op mijn platen speler, ik vind dat een plaat 'warmer' klinkt als een cd. En de andere dag heb ik zin in een cd, klinkt naar mijn mening iets killer. Maar dat heeft niets te maken met beter of slechter, het klinkt gewoon anders. Daarom zou ik geen keus willen maken tussen deze twee, welke de ultieme bron is.

Dus 's winters draai je elpees en 's zomers cd's?

:D

Geplaatst door Robert Buis:

Grappe maker, hoe zou jij het willen omschrijven dan, het verschil. Ga je gang.

Niet leuk? Okee:

Voor mij zijn de tikken en andere bijgeluiden bij de elpee het grote verschil.

De vraag wat wam en kil is heb ik al eens gepost. Het kwam erop neer dat warm teveel laag was en kil was zoals het hoorde. :)

Geplaatst door Sodejuu:

Ik vraag me af hoe dit ingenieurswerk zal klinken   28010232.jpg  

Midnight Express 2 SATurn

Beste Sodejuu,

Dit is de eerste draaitafel die hier op hear verschijnt die ik niet ken.........

MvG,

Haudio

:rolleyes: