siebe Posted 18 november 2002 Report Share Posted 18 november 2002 Niet het antwoord op mijn vraagstelling,maar wel nuttig om even aan te kaarten. Ik vind dat goede (buizen)versterking praktisch alles kan aansturen. Alleen,wat is goed wil ik absoluut geen discussie over houden. De reden dat ik bij Audio-Research kom is omdat een kennis hier helemaal van uit z'n flatgebouw van is. Mede vanwege de goede nazorg(kost wel wat,maar dit was de eigenlijke vraag over versterkers in het algemeen,de nazorg.) Hij heeft hier altijd Thiel speakers voor gebruikt en wil nooit meer anders. Mede vanwege de match en de fasereinheid. Avalon is ook een goede,maar eigenlijk is het te makkelijk om deze twee op te noemen. Maar als je kwaliteit wil.... Verder denk ik dat goede buizenamps het overal wel op maar er geldt altijd;wat je zelf mooi en de moeite waard vind. Maar let altijd op de impedantie,elektrostaten hebben toch een hele lage imp. of zoiets? Eigenlijk is het juist toch de sport om dat uit te zoeken en te matchen? Groeten, Siebe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 november 2002 Report Share Posted 19 november 2002 Geplaatst door siebe:Niet het antwoord op mijn vraagstelling,maar wel nuttig om even aan te kaarten. Ik vind dat goede (buizen)versterking praktisch alles kan aansturen. Alleen,wat is goed wil ik absoluut geen discussie over houden. Groeten, Siebe. Zijn we uitgepraat , toch..........? Groet jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 19 november 2002 Report Share Posted 19 november 2002 Ik vind dat goede (buizen)versterking praktisch alles kan aansturen. Je wilt er niet over discussieren. Mag ik dan toch inbrengen dat ik hiermee oneens ben ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siebe Posted 19 november 2002 Author Report Share Posted 19 november 2002 Niet op dit deel van het forum jongens. Daar is de algemene hoek voor. Daar zijn o.a. die sites en forums voor onderbroken en omgegooid met regeltjes e.d. Dat schreven de beheerders en een aantal bezoekers tenminste. HET OPHEMELEN EN AFKRAKEN VAN FABRIKANTEN E.D. En daarom ga ik er hier geen discussie over houden. Groeten, Siebe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 19 november 2002 Report Share Posted 19 november 2002 HET OPHEMELEN EN AFKRAKEN VAN FABRIKANTEN E.D. Dat zou ik nooit doen Maar ik mis nu toch wel echt een beetje de essentie van deze thread. Wil je een statement maken dat buizenversterkers ongeveer alle luidsprekers aankunnen of wil je er iets anders mee ? Wil je er Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankK Posted 19 november 2002 Report Share Posted 19 november 2002 Dit soort info en statements verhogen echt de informatie en kwaliteitswaarde van dit soort forums. Vanwaar dat hotaine gedoe dat dit hier niet kan. Wees blij dat we ervaringen/meningen/opinies en gedachten met elkaar kunnen uitwisselen over alles wat met av te maken heeft. Is het werkelijk zo moeilijk om op een normale manier je ervaringen over bepaalde producten of leveranciers te verwoorden. Kassa / Radar / konsumentengids enz. Doen dit al jaren. FrankK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 19 november 2002 Report Share Posted 19 november 2002 Is het werkelijk zo moeilijk om op een normale manier je ervaringen over bepaalde producten of leveranciers te verwoorden. Kassa / Radar / konsumentengids enz. Doen dit al jaren. Programma's als Kassa / Radar / konsumentengids bieden de leverancier vaak de gelegenheid om een reactie te geven. Dat is bij deze forum discussies vaak wat moeilijker omdat we niet een representatie van alle audio zaken op het forum hebben zitten. Het wordt dan wel erg makkelijk om een leverancier zwart te maken. Maar ik ben nog steeds in de veronderstelling dat deze thread gaat over het statement dat buizenversterkers met alle speakers overweg kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 november 2002 Report Share Posted 21 november 2002 Geplaatst door siebe:Niet op dit deel van het forum jongens. Daar is de algemene hoek voor. Ik zou niet weten waarom niet Daar zijn o.a. die sites en forums voor onderbroken en omgegooid met regeltjes e.d. Dat zal hier waarschijnlijk niet zo snel gebeuren Dat schreven de beheerders en een aantal bezoekers tenminste. Echt duidelijk is het inderdaad niet geworden(ik neem aan dat je over hifi.nl spreekt) HET OPHEMELEN EN AFKRAKEN VAN FABRIKANTEN E.D. En daarom ga ik er hier geen discussie over houden. Groeten, Siebe. Ik denk dat het niet om de fabrikanten gaat, eerder om hun verschillende producten, tenslotte heeft iedere fabrikant weleens een zwak product in zijn pakket. Zijn volgens mij ook eerder de importeurs die kritiek als een bedreiging zien(sommige) Mag ik zeggen dat ik je eerste verhaal een beetje warrig en onduidelijk vind overkomen, misschien kun je het nog even verduidelijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 21 november 2002 Report Share Posted 21 november 2002 Ja Siebe, Tjonge wel een beetje warrig verhaal ... daar ga ik ook van uit mijn flatgebouw, en ik heb helemaal geen flat. Wel audio, maar ik doe geen research ... En audiofielie is geen sport maar een afwijking, toch? Dus misschien heb ik na het lezen ook nazorg nodig? Zeker als ik de Avalons van mijn kennis gehoord heb? Als je zelf nog weet wat je bedoelde toen je je eerste post schreef ... What's your point? M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts