tbenschop Posted 23 juli 2003 Report Share Posted 23 juli 2003 empty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 23 juli 2003 Report Share Posted 23 juli 2003 Master Concept 1 E.7000 stel meen ik (standaard uitvoering). Te beluisteren bij pluimgraaff te Vlaardingen. Xanadu AW 25 E.2750 stuk meen ik (ook al). Tevens te beluisteren bij Pluimgraaff. Uiteraard wel vooraf even bellen... Ik weet natuurlijk niet waar u woonachtig bent.. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pulmans Posted 23 juli 2003 Report Share Posted 23 juli 2003 De Master TWO... zit op 2500,- per stuk.... en is denk ik wel een geduchte tegenstander voor de 7NT.... al mag je ze qua klasse niet vergelijken.... kijk voor dealers op: http://www.dynamic-solutions.nl of mail me even. GrTz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Laat ik ook eens een duit in het zakje doen.... Master 3..?? Dit is werkelijk een heel mooie speaker. (ps de volgende mag Master 4 schrijven of is die er niet....? Pak dan de Slamm maar.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Misschien eens bij musifoon in emmen kijken, hebben ook veel b&w en kunnen wel een luister sessie regelen denk ik. Wat vondt je trouwens aan de N804 minder dan aan de 7NT? Je kunt ook bij staffhorst kijken hebben nu uitverkoop (als trouwens zo veel winkels) en hebben de NT serie in de uitverkoop (omdat die eruit gaat volgens hun). Trouwens mocht je een goed gelijkende speaker vinden laat even weten want ik ben ook op zoek naar een speaker met de goede eigenschappen van b&w maar zonder de slechte (beetje te schel hoog). Persoonlijk vindt ik de N804 wel een verbetering, maar heb hem nog nooit vergeleken met de 9NT. Veel succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Jawel! De Master Concept 4 is er wel.....die heb ik. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 je had het ook over de nautilus 802,ik heb hem uitgebreid beluisterd maar de 802 loopt de cdm nt serie met zeven mijls laarzen voorbij, die klinken zo verschrikkelijk veel mooier als de cdm nt serie vooral het hoog en het laag. maarja de prijs is een drama 4600 euro per stuk.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 een andere tip. ga eens naar een Totem luisteren. wellicht dat je daar ook gelukkig van wordt. Met een juiste versterking klinkt dat heel realistisch en val je bijna van je stoel. Of 1 van de grotere Tannoy luidsprekers zoals de prestige serie. Die hebben toch een berg rust en een geweldige impact. Aan de andere kant zijn het wel loei grote kasten. Juiste versterking wordt erg belangrijk in de prijsklasse die je zoekt. Zoek dus (erg) deskundig dealers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbenschop Posted 27 juli 2003 Author Report Share Posted 27 juli 2003 Bedankt voor de reacties! Master luidsprekers vind ik eigenlijk ook lelijk.. (uiterlijk is heel belangrijk voor me) MAtthias: de N804 was (net als de 803) veel gekleurder dan de CDM 7NT, wat ik als negatief beschouw. Karma: Totem heb ik beluisterd (weet niet meer welke types, maar het waren drie verschillende iig). HEt is niet mijn smaak: te klinisch; te weinig midden, teveel hoog en laag. Daarnaast ook nog eens behoorlijk 'teruggetrokken'. Alledrie de Totems vielen in het niet naast de B&W CDM 7NT. Ander vraagje: kent iemand de T&A TAL 160? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 Geplaatst door tbenschop:Bedankt voor de reacties! Master luidsprekers vind ik eigenlijk ook lelijk.. (uiterlijk is heel belangrijk voor me) MAtthias: de N804 was (net als de 803) veel gekleurder dan de CDM 7NT, wat ik als negatief beschouw. Karma: Totem heb ik beluisterd (weet niet meer welke types, maar het waren drie verschillende iig). HEt is niet mijn smaak: te klinisch; te weinig midden, teveel hoog en laag. Daarnaast ook nog eens behoorlijk 'teruggetrokken'. Alledrie de Totems vielen in het niet naast de B&W CDM 7NT. Ander vraagje: kent iemand de T&A TAL 160? Sjeeeeee man, 5000 euro per stuk is je maximale buget, en dan ga je hier lopen zeuren, ga voor dat bedrag luisteren man bij meerdere dealers ,het zijn jouw oren/ogen die het moeten beoordelen, trouwens in hilversum zit een mooie dealer (rhapsody) voor 5000euro heel veel keus. en over die cdm7nt mooie speaker voor dat geld, maar ga hem nou niet vergelijken met de nautilus 802, de 802 kleurt meer hahaah dan heb je vast niet de goede apparatuur eraan gehad, de nautilus is ook niet mijn speaker maar meer kleuren als de cdmnt serie nee dat gaat er bij mij niet in. En je vindt de CDM7NT ooozo mooi klinken, nou dan is de keuze toch snel gemaakt neem ik aan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 Als uiterlijk zo belangrijk is, en met dat budget, laat je ze toch lekker naar wens bouwen. Er zijn hier vast wel mensen die dat voor je kunnen doen voor dat geld, je sloopt de onderdelen uit de 9NT en bouwt een nieuw mooi kastje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 my 2cts: Von Schweikert VR4 Gen III (8500 euro./stel) Audio-cube Utrecht Het laag zal igg geen probleem meer zijn (afgezien van kamer akoustiek) Die Duitse Audiaz van 10000/paar ziet er ook wel aardig uit (maar ken ik verder niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 Je kan ook eens naar Cabasse gaan luisteren. De Eg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 Voor dat geld kan je ook eens luisteren naar avalon, audio physic. Zelf eigenlijk nog nooit beluisterd maar schijnen erg natuurgetrouw te klinken. Zelf vindt ik tot nu toe B&W speakers erg goed klinken voor het geld, zelf heb ik de p6 (groot ouder van de 7NT). Ik heb andere (ook veel duurdere speakers waaronder revel, dynaudio) geluisterd, klinken erg goed, plaatsing misschien iets beter, maar kwa geluid vindt ik die b&w's die een stuk goedkoper waren minstens zo goed of beter klinken. Ik heb de N804 zelf ook gehoord maar meer kleuring heb ik ook niet kunnen opmerken, misschien zijn ze wel gekleurder dan andere speakers maar meer dan de 7NT nee. Versterking kan een rol spelen of het feit dat ze nog niet ingespeeld waren. Kwa uiterlijk lijkt mij de nautilus serie een zeer goede kandidaat, zeker de 802 (als je de ruimte ervoor hebt). Maar ik zou zeggen luister gewoon nog verder, want voor 5000,- per stuk heb je een ruime keus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 Geplaatst door Jedi Knight:Je kan ook eens naar Cabasse gaan luisteren. De Eg Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 Geplaatst door Haudio: Hoi, Waarom..........hoor ik niets over de Dali Euphonia MS 4 en MS 5 ? Super luidsprekers wat betreft geluid (high end ook voor de looks). De Cabasse staan ook bij een Firma in Sneek . Gemakkelijk aan te sturen ( hoog rendement/impedantie),mooi meegenomen. Dus exclusief en super goed. MvG, Haudio Die Cabasse lijkt wel erg veel op de aurum 9 [Quadral] !!Maar dat is een compliment hoor !!Maar wat kosten eigenlijk die Dali Euphonia 4 en 5 per stuk?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbenschop Posted 28 juli 2003 Author Report Share Posted 28 juli 2003 Geplaatst door Wesley: Sjeeeeee man, 5000 euro per stuk is je maximale buget, en dan ga je hier lopen zeuren, ga voor dat bedrag luisteren man bij meerdere dealers ,het zijn jouw oren/ogen die het moeten beoordelen, trouwens in hilversum zit een mooie dealer (rhapsody) voor 5000euro heel veel keus. en over die cdm7nt mooie speaker voor dat geld, maar ga hem nou niet vergelijken met de nautilus 802, de 802 kleurt meer hahaah dan heb je vast niet de goede apparatuur eraan gehad, de nautilus is ook niet mijn speaker maar meer kleuren als de cdmnt serie nee dat gaat er bij mij niet in. En je vindt de CDM7NT ooozo mooi klinken, nou dan is de keuze toch snel gemaakt neem ik aan?? Het zou fijn zijn als jij eens leert lezen. Voor de overige reacties: bedankt! Ik zal Dali eens bezoeken op het net. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 Ik ken wel de T&A Criterion T160,die speakers stammen uit 1995 geloof ik. Ze spelen overigens indrukwekkend goed hoor! En je mag ze zien als een full range systeem,ze gaan meen ik tot 18 of 22 Hz (een afwijking van 1,5 dB op de referentie-asAls ik mij niet vergis hoor!). Ik durf er niet in zulke exacte termen over uit te wijden,daar het al een poosje geleden is dat ik ze heb mogen beluisteren. Ondanks dat,zou ik ze toch maar meenemen in de overweging. IKKE It's nice if you can make your own choices,but it brings a level of difficulty with it. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 Geplaatst door tbenschop: Het zou fijn zijn als jij eens leert lezen. Voor de overige reacties: bedankt! Ik zal Dali eens bezoeken op het net. 803 804 what ever, ook die twee modellen klinken beter dan de cdmnt serie, mits je er de goede apparatuur aanhangd. Maar uh nu weet ik dat speakers uitzoeken erg moeilijk is, dat probleem heb ik ook gehad, duurde een jaar voor ik er uit was, maar voor een limit van 5000euro per stuk, zou ik niet bij B&W kijken er zijn zoveel mooie andere merken. Ikzelf was eerst weg van de nautilus 803 kosten 4800euro een set maar heb toch gekozen voor de Millon's aire reverence II en die waren toch 1000 euro goedkoper ze speelde de 803s helemaal weg. Ook een mooie speaker die millons misschien wat voor jouw?? omdat jij net zoals ik ook van B&W houd, heb wel meer info als je wil?? en sorry dat ik misschien een beetje verkeert heb gelezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbenschop Posted 28 juli 2003 Author Report Share Posted 28 juli 2003 Even goede vrienden, Wesley Millons?! Nooit van gehoord? Ik ga eens zoeken of ik hun website kan vinden.. Dank! Haudio: bedankt voor de Dali-tip, de MS5 ziet er super uit! Ik zou hem graag eens beluisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Geplaatst door tbenschop:[QB]Even goede vrienden, Wesley Millons?! Nooit van gehoord? Ik ga eens zoeken of ik hun website kan vinden.. Dank! QB] Heb, als je intresse hebt, wel een paar foto's voor je?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Geplaatst door tbenschop:Even goede vrienden, Wesley Millons?! Nooit van gehoord? Ik ga eens zoeken of ik hun website kan vinden.. Dank! Haudio: bedankt voor de Dali-tip, de MS5 ziet er super uit! Ik zou hem graag eens beluisteren! En hij kost precies 5000 eurie !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbenschop Posted 31 juli 2003 Author Report Share Posted 31 juli 2003 Ik kan niks vinden van Millons.. Iewmand een website? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 Geplaatst door tbenschop:Ik kan niks vinden van Millons.. Iewmand een website?[/QUOT] null hier de website: www.millon.nl Hier dan een foto van mijn millons. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 Oei.........een glazen tafel Probeer eens zonder tafel te luisteren...wellicht blijft ie weg Ziet er verder toppie uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts