Jump to content

Klinkt als... B&W CDM 7NT ?

tbenschop
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ruud:

Oei.........een glazen tafel    :rolleyes:     eek.gif     :(     :(

Probeer eens zonder tafel te luisteren...wellicht blijft ie weg    ;)    

Ziet er verder toppie uit    :)     :)

Zou je denken, het moet wel een woonkamer blijven he. en ik ben zeeer tevreden over het geluid!

En bedankt dat je het er toppie uit vind zien

;)

Hmm..geen spikers? :) Maar voor de rest ziet er goed uit, maar gaat natuurlijk om hoe ze klinken. Jammer dat er geen dealer bij mij in de buurt zit. Heb namelijk zelf de N804 op het oog en die AR2 kost even veel. De rest van de million modellen zien er trouwens wel erg vaag uit.

Groet

Matthias.

Geplaatst door Matthias:

Hmm..geen spikers?    :) Maar voor de rest ziet er goed uit, maar gaat natuurlijk om hoe ze klinken. Jammer dat er geen dealer bij mij in de buurt zit. Heb namelijk zelf de N804 op het oog en die AR2 kost even veel. De rest van de million modellen zien er trouwens wel erg vaag uit.

Groet

Matthias.

Nee klopt op de foto zitten er geen spikes onder, nu ligt er masterbase onder de speakers.

En hoe ze klinken heel goed, voor mijn gehoor dan he, ze speelde de B&W nautilus 803's helemaal weg,ik ben helemaal weg van de laag weergave van deze speakers gaan namelijk door tot 20 Hz.

En ja de rest van de modelle zien er vreemd uit, maar je wil niet weten wat deze fabrikant allemaal uit die kleine klankkasten kan halen.

• 2 weeks later...

Hallo,

Ik heb zo'n 2 jaar geleden getwijfeld tussen de B&W CDM9NT en de Elac DolceVita.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Elac.

De redenen daarvoor waren:

-de Elacs klinken wat rustiger/evenwichtiger

-door de 360graden rondstralende tweeter bovenop de Elac is het stereobeeld ruimer/is zitpositie minder kritisch

-de Elacs zijn slanker van vorm en minder diep dan de B&W CDM9NT waardoor ze iets makkelijker te plaatsen zijn en minder kolossaal ogen, de Elac is wat meer "design"

In testen door diverse Audiobladen werden de B&W en de Elac gelijkwaardig ingeschaald.

Op dit moment kan je de Elac DolceVita met wat zoeken voor de prijs van ca. 2500-2700 Euro voor een set vinden.

Plaatje kan je vinden op de site: elac.de

Rene