Odin Posted 24 april 2001 Report Share Posted 24 april 2001 Nadat ik de van den hul CS122 speakerkabel had gekocht heb ik een aantal dagen nodig gehad om de kabel in te branden. Ze klinken nu een stuk rustiger en de plaatsing van de muziek is nu stukken beter. Maar.... aangezien ik de magnat allribbon P8 heb, die redelijk direct zijn in hoog en mid, is het laag minder, niet slecht, maar minder warm geworden. Aangezien ik eerst koper had en nu verzilverde zal het zeker hiermee te maken hebben. Het geluid in het algemeen is er toch op vooruit gegaan vooral sprankelder. mijn vraag: heeft iemand een tip om het geheel wat warmer te krijgen? Alvast bedankt voor de feedback! Odin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick Posted 25 april 2001 Report Share Posted 25 april 2001 Mijn reactie staat onder "VanDenHul CS-122" als vraag in het Form. -> Sorry! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 25 april 2001 Report Share Posted 25 april 2001 Hallo Odin, Er van uitgaande dat je jouw apparatuur en vdHul speakerkabel wilt houden blijven er twee mogelijkheden over: warmer klinkende interlinks (Monster, MIT, Harmonic Technology) en/of keukenrol voor de tweeter. De eerste mogelijkheid is hifi-ideaal gezien natuurlijk het beste. Maar als je niet gelooft dat dat laatste werkt: probeer het maar eens. Ik weet het, `t is fout, maar soms moet je wat. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthijs Jager Posted 25 april 2001 Report Share Posted 25 april 2001 Iemand bekend met de Yamaha msp10? Die studiomonitoren (de meest gebruikte)? Daar werd hetzelfde geintje uitgehaald, die waren ook (te) fel in het hoog. Waren later bekend als de "zakdoek" luidsprekers omdat iedereen er een papierenzakdoekje voor plakte (voor de tweeter dan). Oftewel, ik ben het met Marcel eens, gewoon even proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted 26 april 2001 Author Report Share Posted 26 april 2001 Hallo Marcel, Bedankt voor de reactie. Heb je misschien ook de benamingen vwb de type interlinks van genoemde merken? alvast thanks voor de info, Odin Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 26 april 2001 Report Share Posted 26 april 2001 Hallo Odin, Van Monster ben ik op dit moment geen actieve dealer, ik kan je geen modellen noemen, bel desnoods eens naar importeur Penhold op 0345-588080. MIT heeft een drietal series interconnects: - Terminator serie (150,- tot ca. 500,-) - MI-330 serie (v.a. 900,-) - MI-350 serie (serieus duur) Harmonic Technology biedt drie interconnects: - Precision Link (v.a. 479,-) - Truth Link (v.a. 920,-) - Pro-Silway (v.a. 1475,-) Probeer voor je koopt. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 26 april 2001 Report Share Posted 26 april 2001 bij de magnat ribbon en allribbon 8 en 10 series staat af fabriek de middentoner in tegenfase op het filter.als je die in fase zet, wordt het klankbeeld iets rustiger. met groet, berry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted 27 april 2001 Author Report Share Posted 27 april 2001 Hallo, Bedankt voor de info Marcel. Berry heb jezelf deze speakers ook gehad en zou je eventueel jou tip willen toelichten. Ik ben toch een beetje huiverig vwb de uitwerking, if you catch my drift. Ik zou het waarderen als je jou idee wil toelichten. Alvast bedankt voor de aankomende (en vorige reactie) groet, Odin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted 28 april 2001 Author Report Share Posted 28 april 2001 Ik heb laatst de X10d van musical fidelity beluisterd(buizen interlink tussen cd en amp) en het klonk echt beter. Het geluid werd een stuk zachter terwijl het detail aanwezig bleef. Kan iemand mij meer vertellen over deze "missing link"? En hoeveel tijd is er nu benodigd om speakerkabel in te luisteren? groet, din Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted 30 april 2001 Author Report Share Posted 30 april 2001 Hallo, Op alle vragen heb ik een redelijk antwoord kunnen vinden dus bedankt voor de reacties. groet, din Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts