Jump to content

Welke versterker haalt meer uit B&W 804

nollo
 Share

Recommended Posts

Ben opzoek naar een goede versterker voor mijn B&W 804, heb het geprobeerd met nad C370 maar vond het laag te veel aanwezig en miste de hoge partijen, Met Jadis is het hoog sprankelijker en fijner maar het laag minder strak, wie heeft er een goede tip.

Geplaatst door nollo:

Ben opzoek naar een goede versterker voor mijn B&W 804, heb het geprobeerd met nad c340 maar vond het laag te veel aanwezig en miste de hoge partijen, Met Jadis is het hoog sprankelijker en fijner maar het laag minder strak, wie heeft er een goede tip.

Ik heb zelf ook een paar N804 en ik drijf ze aan met een Bryston 4B-ST. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat deze speaker niet de makkelijkste is om aan te sturen. De meeste buizentrappen en Engelse versterkers vallen dan af. Je hebt een versteker nodig meet veel power, een zeer goeie dempingsfactor en genoeg reserve, anders haal je echt niet het niveau wat mogelijk is.

Hallo Nollo,

Met alle respect voor NAD, maar een Nautilus 804 verdient echt (heel) wat beters dan een NAD c340.

De Nautilus lijn van B&W (ook 1 van mijn persoonlijke favoriete speakers) combineert erg goed met versterkers van Classe.

(niet goedkoop, maar dat zijn de Nautilussen ook niet, dus verdienen ze naar mijn mening een gelijkwaardige partner)

mvg,

Alco

Guest Huub Derkx

Ik heb de B&W Nautilus 804 vaak gehoord met een Accuphase E405 en een Accuphase C265/P550 combinatie. Dat klonk als een tierelier, maar dan moet je dus wel behoorlijk in de buidel tasten!

Groetjes,

Hubertinus

B&W speakers zijn inderdaad moeilijk aanstuurbaar. Ikzelf had een NAD216 (gelijkwaardig aan C370) eindtrap staan op mijn B&W P6 (zeer kleiner broertje qwa kwaliteit van de 804) maar vondt het niet echt klinken, overgestapt op sphinx p12 ev en p2 vv, klinkt erg goed 100% controle, zou best kunnen dat die de 804 ook doet zingen.

Groet

Matthias.