Avallon Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Ik weet het, ik moet er nu toch echt op uit gaan trekken maar ik kan het niet laten, sorry guys De Final 0.3, is die luidspreker echt alleen maar geschikt voor klassiek en jazz? Een plaatje van Phil Collins of misschien zelfs Faithless, zou dat niet klinken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Mooie speakers, Avallon! Worden trouwens in mijn woonplaats gebouwd! Gezien de baskast die er achter "hangt" zouden ze ook prima met popmuziek overweg kunnen. De Final 0.3 is eigenlijk een hybride systeem, dus electrostaat gecombineerd met subwoofer! Vraagt wel wat ruimte en je moet wel even wennen aan het "confronterende" geluid van dit soort speakers! Moet je absoluut gaan beluisteren, ben benieuwd wat jij er van vind! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Beste Avallon, Ik heb alleen ervaring met de 1.2, maar ik denk dat je kunt stellen dat bij electrostaten in het algemeen het basgedeelte een beetje een ondergeschoven kindje is. In feite is de toepassing van subwoofers natuurlijk een kunstgreep (waarbij opgemerkt moet worden dat het geluid best heel mooi kan zijn), maar het electrostaatgeluid zelf is daar niet op van toepassing. Mijn ervaring is dat muziek met prominente bassdrum er niet zo goed vanaf komt (terwijl een aanhoudende bastoon van bijv. een contrabas prima gaat). Groet, Tuby , die wel eens onder de electro staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Ik heb zelf twee weken geleden de Final 0.3 beluisterd. Het is inderdaad een geluid wat enige gewenning betreft. Ik vind persoonlijk de Final 1.2 prettiger klinken, maar dat mag dan ook wel voor 5 x de prijs van de 0.3. Audiopaul, wist je trouwens dat Final tegenwoordig een demoruimte voor stereo (met de 0.3) en surround (de 0.2 set) in Wageningen bij Matser heeft? Dicht bij genoeg voor jou om eens te gaan spelen. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 augustus 2001 Report Share Posted 15 augustus 2001 Geplaatst door Jack van Dijk:Ik heb zelf twee weken geleden de Final 0.3 beluisterd. Het is inderdaad een geluid wat enige gewenning betreft. Ik vind persoonlijk de Final 1.2 prettiger klinken, maar dat mag dan ook wel voor 5 x de prijs van de 0.3. Audiopaul, wist je trouwens dat Final tegenwoordig een demoruimte voor stereo (met de 0.3) en surround (de 0.2 set) in Wageningen bij Matser heeft? Dicht bij genoeg voor jou om eens te gaan spelen. Jack Ha, Jack! Matser?...is dat die winkel op de markt t.o.v. de kerk? Waarschijnlijk word ik in m'n Thiels begraven (beetje aanstampen is wel nodig ) maar ben altijd in voor luisteren naar mooie speakers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 15 augustus 2001 Report Share Posted 15 augustus 2001 Geplaatst door Audiopaul: Ha, Jack! Matser?...is dat die winkel op de markt t.o.v. de kerk? Waarschijnlijk word ik in m'n Thiels begraven (beetje aanstampen is wel nodig ) maar ben altijd in voor luisteren naar mooie speakers! Nee, die winkel tegenover de markt had daar geen ruimte voor. Matser is de luxe meubelwinkel die halverwege de winkelstraat zit. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 augustus 2001 Report Share Posted 15 augustus 2001 Geplaatst door Jack van Dijk: Nee, die winkel tegenover de markt had daar geen ruimte voor. Matser is de luxe meubelwinkel die halverwege de winkelstraat zit. Jack Aha, bij Granucci!! Ik krijg nu al zin in ijs!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 15 augustus 2001 Report Share Posted 15 augustus 2001 Geplaatst door Audiopaul: Aha, bij Granucci!! Ik krijg nu al zin in ijs!! Ah, ik zie dat we nog een andere interesse delen. Ik kijk nu al weer uit naar het hazelnootijs! Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts