Jump to content

Final 0.3

Avallon
 Share

Recommended Posts

Mooie speakers, Avallon! Worden trouwens in mijn woonplaats gebouwd!

Gezien de baskast die er achter "hangt" zouden ze ook prima met popmuziek overweg kunnen. De Final 0.3 is eigenlijk een hybride systeem, dus electrostaat gecombineerd met subwoofer! Vraagt wel wat ruimte en je moet wel even wennen aan het "confronterende" geluid van dit soort speakers!

Moet je absoluut gaan beluisteren, ben benieuwd wat jij er van vind!

Beste Avallon,

Ik heb alleen ervaring met de 1.2, maar ik denk dat je kunt stellen dat bij electrostaten in het algemeen het basgedeelte een beetje een ondergeschoven kindje is. In feite is de toepassing van subwoofers natuurlijk een kunstgreep (waarbij opgemerkt moet worden dat het geluid best heel mooi kan zijn), maar het electrostaatgeluid zelf is daar niet op van toepassing.

Mijn ervaring is dat muziek met prominente bassdrum er niet zo goed vanaf komt (terwijl een aanhoudende bastoon van bijv. een contrabas prima gaat).

Groet,

Tuby cool.gif, die wel eens onder de electro staat

Ik heb zelf twee weken geleden de Final 0.3 beluisterd. Het is inderdaad een geluid wat enige gewenning betreft. Ik vind persoonlijk de Final 1.2 prettiger klinken, maar dat mag dan ook wel voor 5 x de prijs van de 0.3.

Audiopaul, wist je trouwens dat Final tegenwoordig een demoruimte voor stereo (met de 0.3) en surround (de 0.2 set) in Wageningen bij Matser heeft? Dicht bij genoeg voor jou om eens te gaan spelen.

Jack

Geplaatst door Jack van Dijk:

Ik heb zelf twee weken geleden de Final 0.3 beluisterd. Het is inderdaad een geluid wat enige gewenning betreft. Ik vind persoonlijk de Final 1.2 prettiger klinken, maar dat mag dan ook wel voor 5 x de prijs van de 0.3.

Audiopaul, wist je trouwens dat Final tegenwoordig een demoruimte voor stereo (met de 0.3) en surround (de 0.2 set) in Wageningen bij Matser heeft? Dicht bij genoeg voor jou om eens te gaan spelen.

Jack

Ha, Jack!

Matser?...is dat die winkel op de markt t.o.v. de kerk?

Waarschijnlijk word ik in m'n Thiels begraven (beetje aanstampen is wel nodig :D ) maar ben altijd in voor luisteren naar mooie speakers! ;)

Geplaatst door Audiopaul:

Ha, Jack!

Matser?...is dat die winkel op de markt t.o.v. de kerk?

Waarschijnlijk word ik in m'n Thiels begraven (beetje aanstampen is wel nodig   :D ) maar ben altijd in voor luisteren naar mooie speakers!   ;)

Nee, die winkel tegenover de markt had daar geen ruimte voor. Matser is de luxe meubelwinkel die halverwege de winkelstraat zit.

Jack