Jump to content

Speakers Jean-Marie Reynaud

Phelsuma
 Share

Recommended Posts

Ja, ik heb ze staan (ik mag ze evt. ook leveren, dus ik ben niet onpartijdig), alsmede de Evolution 3 en binnenkort de Grand Opera, en heb zelfs de Odyssee gehad. Wat wil je weten, het zijn voor mij de beste speakers onafhankelijk van de prijs, er is geen speaker die zo mooi de emoties en natuurlijke klankleuren van stemmen en instrumenten laat horen inclusief de lucht eromheen, de sfeer van de opnameruimte. Belangrijk is dat je ze heel mooi aanstuurt om op hetzelfde hoge niveau van deze speakers te komen, ik heb zowat alles geprobeerd maar vind 47 Laboratory een magische combinatie, je mag best eens komen luisteren (in Utrecht, ik heb ook veel duurdere speakers staan ter vergelijking).

Ik mag ze niet leveren (maar heb ook geen audio handel :) ) dus ben redelijk onpartijdig.

Ik heb vrij nieuwe Evolution 3's (vier maanden oud). Dit is de versie gemaakt van MDF inplaats van echt hout (zoals de Offrande). Ze worden aangestuurd door een Copland CTA-402 buizenversterker (EL-34) die ongeveer 35 Watt produceert.

Ik heb de Zingali 1S en de Diapason Adamantes III voor de Evo laten staan. De Evo heeft een heleboel goede eigenschappen in huis :

- bass performance die voor het gevoel en gehoor dieper gaat dan de opgegeven 35 Hz (Transmissie Lijn)

- Homogeen midden

- Dynamisch - het is geen luie speaker

- Open geluid

- Weinig hinder van achterwand (ze staan bij mij niet ideaal opgesteld)

Een veelgehoord commentaar op deze speaker (en de JMR speakers in het algemeen) is dat er echt muziek uitkomt.

Ik heb nog niet aan tuning gedaan van de speaker (de dopjes voor het afsluiten van het compartiment zaten niet in doos) maar ik verwacht nog een behoorlijke verbetering wanneer ik ze met 20kg kanariezand vul.

Luisteren bij Void is zeker een aanrader, alhoewel de Offrandes in zijn kamer niet klinken (of hij heeft dat inmiddels verholpen door zijn kamer te verbouwen :D:D )

Luisteren bij Void is zeker een aanrader, alhoewel de Offrandes in zijn kamer niet klinken (of hij heeft dat inmiddels verholpen door zijn kamer te verbouwen      :D      :D )

Bedankt, ja ik heb wat acoustische verbeteringen in mijn kamer aangebracht, zover mogelijk. Verschillende mensen zijn hier juist totaal onder de indruk van de Offrande, ik vind zelf de vloerstaanders met de meeste muziek net iets beter in balans in mijn kamer, dat heeft ook met smaak te maken, ik houd nu eenmaal van energierijke bas (maar wel superstrak).

Dat heb ik inderdaad gemerkt. Ik blijf me nog altijd verbazen dat je met dat piepkleine sigarendoosje met schuif (47 labs - Shigaraki) zoveel bass energie uit de speakers krijgt.

cool.gif

Ja gaaf he, en dat met betere kwaliteit dan de Krell FPB-600C (8kW aan voeding, 82kg en 9x zo duur).