Jaap Bruinsma Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 'k Heb nieuwe kabels nodig bij m'n A52's die binnenkort arriveren. Kan iemand een tip geven? Ik heb gehoord van de CS-122, die slechts ƒ 25,- per meter kost, lijkt me erg interessant. Nog andere tips? Graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Beste Jaap, Eerstens moet ik even kwijt dat je je waarschijnlijk vergist. VdH Royal Jade kost volgens mijn info 25,-/meter, CS-122 zit richting 35,-/meter. Maar dit terzijde, want: Heb sinds woensdag de Aircom binnen. Ik kan maar 1 ding zeggen: DOEN!! Dit spul speelt alles eruit wat ik heb gehoord tot zo'n 100,- per meter (en dat is heel wat). Heel veel detail, heel veel diepte, mooi zuiver hoog/midden, diepe bas, breed stereobeeld. Als je wil kan ik je wel helpen aan een aantal sites waar goede diy kabel wordt beschreven, ook voor Aircom Plus kabel. Dit is geen grap Jaap, ik viel bijna van mijn stoel toen ik mijn kabel aansloot! Groet, Tuby , die nu een 5-puntsgordel heeft N.B. Kosten fl. 20,- stereometer + fl. 20,- tot fl. 300,- ongeacht lengte voor spades, soldeer, krimpkous e.d. (marge vanwege verschil in kwaliteit van m.n. spades). Zie ook mijn recensie bij "Recensies". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Hoi Tuby, Ik wist wel dat je de Nordost voorlopig niet nodig zou hebben! Gebruik je het principe dat op de TNT-site vermeld wordt? Veel luisterplezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 17 augustus 2001 Author Report Share Posted 17 augustus 2001 maar die aircom kabel, waar bestel je die? wil ik graag doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 17 augustus 2001 Author Report Share Posted 17 augustus 2001 oh, laat maar. Ik zie het al in je recensie. Bedankt voor de tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Geplaatst door Stefan:Hoi Tuby, Ik wist wel dat je de Nordost voorlopig niet nodig zou hebben! Gebruik je het principe dat op de TNT-site vermeld wordt? Veel luisterplezier! Beste Stefan, Nee. Ik heb nog even getwijfeld of ik het principe zou gebruiken van die TNT-site, maar ik begreep dat dat meer van toepassing was op wat dunnere kabel. Ook omdat ik naast mijn LS kabel een netkabel heb lopen, heb ik gekozen voor max. isolatie. Mantel dus niet gebruikt voor signaal en geaard op chassis versterker. By the way; denk je dat het TNT-principe ook werkt met Aircom? Ik kan het alsnog proberen, heb mijn kabel nog niet weggewerkt. Groet, Tuby , die al erg tevreden is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Geplaatst door Jaap Bruinsma:oh, laat maar. Ik zie het al in je recensie. Bedankt voor de tip! Beste Jaap, Heel veel succes ermee. Laat aub weten hoe het bij jou klinkt. Overigens heb ik mijn kabel bij een zendboer uit Brielle vandaan voor 4,50/meter. 7,00 Per meter bij Conrad is echt teveel. Wellicht zit er rond of in Apeldoorn ook een zaakje waar het te koop is. (Gouden Gids!) HIER vind je ook nog een goede manier om die kabel te maken. Kreeg zelf de tip overigens van Stefan. Ere wie ere toekomt. Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Ha die Jaap! Ik weet niet of jij een extreme audiofiel bent, maar als dit niet zo is dan heb je aan de CS-122 een prima luidspreker kabel. De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. ik heb deze kabel een paar weken terug aangeschaft(hij kost Fl.26,- p/m) en ik ben er zeer tevreden over. greetz, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 17 augustus 2001 Author Report Share Posted 17 augustus 2001 Nou, ik heb 'm nu, de CS-122 kabel. 2 x 3 meter, ongeveer, en dat voor ƒ 125,-. Gematst voor iets meer dan een meter, want het was het laatste end op de rol, en met 1,5 meter snoer doe je niet veel meer. Klinkt geweldig, met mijn vandaag opgehaalde A52's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2001 Report Share Posted 17 augustus 2001 Nou Ome Henk, Ik kan helaas allang niet meer feesten. Maar over een week of twee is er toch weer een minifeestje bij AS. Dan heb ik geen tijd om te forummen. Wel nog gefeliciteerd met je mijlpaal. Ik had gedacht nu je Leo in huis hebt, dat je nooit meer aan je 400ste zou komen. O ja. Jaap, gefeliciteerd met je fantastische aanschaf, nu de rest nog. Let wel, het hoeft niet zo exorbitant als Avallon voor ogen heeft . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 18 augustus 2001 Report Share Posted 18 augustus 2001 Geplaatst door Douma:Ha die Jaap! ik heb deze kabel een paar weken terug aangeschaft(hij kost Fl.26,- p/m) en ik ben er zeer tevreden over. greetz, Rienk Beste Jaap, Excuses dat ik je verkeerd verbeterde. Nu Rienk hier ookal spreekt over 26,-/meter wordt het voor mij hoog tijd om kabels in het vervolg buiten de Randstad te kopen. O ja, en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 18 augustus 2001 Author Report Share Posted 18 augustus 2001 dank je wel! Ik heb in elk geval besloten gewoon goede kabel te kopen, die aircom-kabel wil ik wel proberen maar als ik bedenk hoe lastig hij te verwerken is ivm bochten enzo, kan het wel eens heel vervelend worden die kabel te gebruiken. Bovendien, die dikke koperkern zal in kwaliteit achteruit gaan terwijl CS-122 daar tegen beschermd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 18 augustus 2001 Report Share Posted 18 augustus 2001 Beste Jaap Tja, ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe ik die Aircom ga verwerken. Hij moet nl. langs (door?) een openhaard-schouw... O well, het houd je van de straat... Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts