Jump to content

Marantz -> Heart

Henrie
 Share

Recommended Posts

Kun je, als je een Marantz cd-speler hebt, die ook nog achteraf laten ombouwen tot Heart tubed cd-speler (bij Rik Stoet...)?

Ik vind zo'n Heart namelijk best interessant (al heb ik er nog nooit een gehoord), maar ik vind 'm nogal duur (voor mijn eventuele budget tenminste). En als ik dan ergens een goeie 2e hands zou kunnen kopen en 'm daarna (of als ik 'm al een tijdje heb) zou laten ombouwen, ben ik natuurlijk wat goedkoper uit...

Iemand enig idee? Iemand bekend met Rik Stoet?

Ik heb ze een aantal weken geleden gebeld met precies dezelfde vraag. Ik had een CD-6000 OSE LE voor 400 euro gekocht met een niet-goed-geld-terug garantie.

De Marantz CD-6000 beviel me niet. Bij Rik Stoet konden ze voor ongeveer 330 euro (weet het bedrag niet meer zeker, ik kan er een paar euro naast zitten) de standaard uitvoering ombouwen.

Dat betekent dat het momenteel interessant is om een CD-6000 in de uitverkoop te kopen (ik zag hem laatst voor 380 euro staan bij Stassen in Venlo) en deze achteraf om te laten bouwen bij Rik Stoet. Dat is goedkoper dan rechtstreeks bij hen aanschaffen (kost 814,54 euro).

Overigens zijn de verschillen met de standaard CD-6000 enorm. Ik heb uiteindelijk geen Heart genomen omdat ik de stabiliteit van het loopwerk niet voldoende vond.

Overigens gaf Void laatst in een ander forum een leuke tip over een zeer goede betaalbare cd-speler : Shanling CD-S100 voor 600 euro. Ik heb hem zelf nog niet gehoord.

Bij Rik Stoet zelf staat de CD6000 (gewoon een 6000, geen OSE of KI of zo) voor slechts €360,76... (zie www.rikstoet.nl ). Wel vreemd dat je goedkoper uit bent, als je eerst gewoon een nieuwe CD6000 bij hem koopt en hem daarna laat ombouwen. Een Heart CD6000 kost idd €814,54...

Zit er trouwens nog veel verschil tussen de CD6000, de CD6000 OSE, de CD6000 OSE LE en de CD6000 KI? Wat veel verschillende versies van 1 cd-speler trouwens. Beetje onoverzichtelijk zo...

Ik kan me vergissen maar ik dacht dat de prijs van de Heart gebaseerd was op een omgebouwde CD6000 OSE LE. Deze was duurder dan de CD6000 omdat er een andere voeding in zat. Verder zat er een HDAM in de output stage en was het chassis verstevigd met een extra metalen plaat. Ik ben geen techneut maar volgens mij gaat de HDAM eruit wanneer Rik Stoet hem onder handen neemt.

Overigens staat er bij Sowell een buis gemodificeerd demo model van de cd-6000 te koop voor 730 : http://www.sowell.nl/Aanbiedingen.htm

Dit moet wel een Heart zijn.

De HDAM gaat er idd uit. Bij de CD6000 iig wel, bij de CD4000 niet en bij de CD5000 dacht ik ook niet, maar dat weet ik niet zeker. En er komen 2 voedingen bij voor de buizen.

Het zou trouwens best kunnen dat de Heart CD6000 is gebaseerd op de Marantz CD6000 OSE. Hij is namelijk wel veel duurder dan de gewone CD6000. De CD6000 OSE is wat duurder dan de CD6000 (hoeveel weet ik niet) dus daar zal het prijsverschil met de Heart-uitvoering wel wat kleiner zijn...

Ik ga morgen eens bij m'n ouders kijken of daar misschien nog wat leuks staat. D.w.z. in de plaats waar m'n ouders wonen, want bij m'n ouders zelf staat niet veel soeps :) Een ongeveer 15 jaar oude Philips set (versterker/tuner/dubbel cassettedeck) met !Bose! speakertjes. Zeker op dat laatste ben ik niet jaloers ;). Alleen de tuner die zij hebben is beter dan de mijne (ik gebruik een midisetje) en dat cassettedeck hoef ik niet. Ik gebruik toch geen bandjes (meer)...

Geplaatst door CyberScum:

Wat denk je voor magisch in deze 15 jaar oude philips set te ontdekken ?

confused.gifconfused.gifconfused.gif

Nou niks eigenlijk. Daarom zei ik ook dat ik dus in de plaats waar m'n ouders wonen, zou gaan kijken. Bij een winkel dus (Bruinsma in Hoogeveen om precies te zijn).

Over Bruinsma gesproken: volgens de site van Marantz is Bruinsma wel (marantz)dealer, maar volgens Hear.nl niet (als je kijkt bij winkels/drenthe/bruinsma/merken). Beetje wazig...

Hehe... nee, ik heb alleen nog maar gekeken.

Bruinsma had een nieuwe CD6000 OSE voor €499 staan en binnenkort kreeg hij een 2e hands (bijna 1 jaar oud) CD6000 OSE. Daar vroeg hij €400 voor. Ook had hij nog een gewone CD6000 staan (demo-model) waar hij €325 voor moest hebben. Dat laatste is op zich best interessant, alleen zou ik wel een type willen hebben die later nog kan worden gemodificeerd door Heart. En als ik (in deze thread) lees, dat de Heart CD6000 waarschijnlijk gebaseerd is op de Marantz CD6000 OSE, dan denk ik niet dat ik een gewone CD6000 wil. Ook al presteert ie waarschijnlijk nauwelijks minder dan de OSE versie.

Weet iemand hier meer over? (zo niet dan bel ik Rik Stoet nog wel een keer)

Alle respect voor Mr. Bruinsma maar 499 euro voor een speler die op de nominatie staat om eruit te gaan is wel wat veel.

Ik heb een aantal weken geleden een CD6000 OSE LE in de aanbieding gekocht voor 400 euro. Bij Stassen in Venlo stond ie zelfs voor 380 euro.

Kijk nog eens goed rond wanneer je een CD6000 overweegt.

Dat doe ik ook wel... Alleen die CD6000 voor €325 is voor mij het overwegen waard. Maar dus alleen als ie later nog gemodificeerd kan worden...

Enig idee wanneer die CD6000-serie vervangen gaat worden trouwens? Dan kan ik daar een beetje 'rekening mee houden' (lees: afdingen :)).

Heren.

Ik heb voor jullie het verlossende antwoord.

Komt uit de FAQ van Heart (linkje)

Why don't you upgrade the Marantz CD6000OSE with a tube stage ?

One of the upgrades that makes the Marantz CD6000OSE more expensive is the special copper shielded HDAM output stage and the HDAM IV converter. Because these are the components which we replace by other components it makes no sence to use the OSE edition.

Ik ben zojuist even bij 2 winkels in Enschede geweest. Opvallend was dat de prijzen op de cent nauwkeurig hetzelfde waren :) Was me ten tijde van de aanschaf van een versterker ook al opgevallen.

Maar goed, ook hier was de CD6000 OSE €499 dus ik zou haast denken dat jij (CyberScum) een uitzondering hebt getroffen met die €400 en €380...

Maar dat maakt ook allemaal niet meer zoveel uit, want ik kijk nu vooral naar de gewone CD6000. Die was hier €369. Bij Bruinsma was ie dus iets goedkoper, maar dat was ook een demomodel en dus al wat ouder waarschijnlijk...

Ik kijk nog wel even verder rond. Hoop een leuke 2e hands tegen het lijf te lopen.

Overigens had Hifistudio City nog wel een 2e hands Marantz CD67 SE staan voor €269. Op zich wel aardig denk ik, maar ik heb toch liever een CD6000, want die is nieuwer en bovendien te modificeren...

Ja idd. Je moet ook eerst contact opnemen met Rik Stoet, als je een ouder model wilt laten modificeren. Maar ik denk dat ik toch maar voor de CD6000 ga. Die is nieuwer en beter (geldt natuurlijk niet altijd, maar hier wel) en bovendien staat ie beter bij mijn PM7000 ;) Maar das natuurlijk een kutsmoes, want als ik voor een prikkie een CD14 KI kan krijgen dan doe ik dat natuurlijk ook graag, al 'staat ie niet' bij mijn PM7000 :D