nilix Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 hallo ik hoor altijd verschillden meningen over hoe je speakers moet plaatsen. wie weet de echte maat staven waar ze minimaal aan moeten voldoen? hoe ver uit elkaar of juist niet? weet ook wel dat elke kamer anders is en geluid altijd anders klink in elke kamer. b.v. afstand tussen de speakers maal 3 dat delen door 2 is de afstand dat je bank van de speakers zouden moeten staan? iemand een ander idee of maatstaaf? groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door nilix:hallo ik hoor altijd verschillden meningen over hoe je speakers moet plaatsen. wie weet de echte maat staven waar ze minimaal aan moeten voldoen? hoe ver uit elkaar of juist niet? weet ook wel dat elke kamer anders is en geluid altijd anders klink in elke kamer. b.v. afstand tussen de speakers maal 3 dat delen door 2 is de afstand dat je bank van de speakers zouden moeten staan? iemand een ander idee of maatstaaf? groetjes Welke maatstaf wil je horen, de akoustische of die van je vrouw? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilix Posted 26 juli 2003 Author Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door cgm: Welke maatstaf wil je horen, de akoustische of die van je vrouw? doe maar die akoustische een vrouw is haast niet te meten.. lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Start maar een met een gelijkzijdige driehoeksopstelling. Van daaruit kun je dan beginnen met schuiven. Zet de speakers niet te dicht op de wand of in een hoek, want dan wordt het meestal niks. BTW: Hoofdletters en leestekens maken teksten toch een heel stuk leesbaarder. Dan hoef je geen minuten te studeren op een one-liner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door Sodejuu: BTW: Hoofdletters en leestekens maken teksten toch een heel stuk leesbaarder. Dan hoef je geen minuten te studeren op een one-liner. Ik hou er ook niet van, als mensen zomaar lukraak typen.. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door [[Game]]: Ik hou er ook niet van, als mensen zomaar lukraak typen.. game Kijk, een "pot en ketel"-verhaaltje Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door Sodejuu: Kijk, een "pot verwijt de ketel" verhaaltje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 De maatstaven zijn jouw smaak en oren. De perfecte opstelling is vaak verre van idealistisch. Dat heet,als men geen speakers midden in de kamer wil. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Om er ookmaar ff serieus op in te gaan ; Ik heb mijn speakers niet in de hoeken gezet. Ik ben ook in een driehoeksopsteling begonnen. 2 hoekpunten zijn de speakers, en de derde ben jezelf. Op een gegegevn moment heb ik ze iets dichter bijelkaar en iets meer naarbinnen gedraaid. Dat leverde wat meer coherentie op, voorzover ik kon beoordelen. Dat is de opstelling die ik nog steeds heb. belangrijk is: niet te dicht op muren, ook niet aan de zijkant. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts