Jump to content

plaatsen speakers

nilix
 Share

Recommended Posts

hallo

ik hoor altijd verschillden meningen over hoe je speakers moet plaatsen. wie weet de echte maat staven waar ze minimaal aan moeten voldoen? hoe ver uit elkaar of juist niet?

weet ook wel dat elke kamer anders is en geluid altijd anders klink in elke kamer.

b.v. afstand tussen de speakers maal 3 dat delen door 2 is de afstand dat je bank van de speakers zouden moeten staan?

iemand een ander idee of maatstaaf?

groetjes

Geplaatst door nilix:

hallo

ik hoor altijd verschillden meningen over hoe je speakers moet plaatsen. wie weet de echte maat staven waar ze minimaal aan moeten voldoen? hoe ver uit elkaar of juist niet?

weet ook wel dat elke kamer anders is en geluid altijd anders klink in elke kamer.

b.v. afstand tussen de speakers maal 3 dat delen door 2 is de afstand dat je bank van de speakers zouden moeten staan?

iemand een ander idee of maatstaaf?

groetjes

Welke maatstaf wil je horen, de akoustische of die van je vrouw? :)

Start maar een met een gelijkzijdige driehoeksopstelling. Van daaruit kun je dan beginnen met schuiven. Zet de speakers niet te dicht op de wand of in een hoek, want dan wordt het meestal niks.

BTW: Hoofdletters en leestekens maken teksten toch een heel stuk leesbaarder. Dan hoef je geen minuten te studeren op een one-liner. :rolleyes:

Geplaatst door Sodejuu:

BTW: Hoofdletters en leestekens maken teksten toch een heel stuk leesbaarder. Dan hoef je geen minuten te studeren op een one-liner.   :rolleyes:

Ik hou er ook niet van, als mensen zomaar lukraak typen.. :D

game

Om er ookmaar ff serieus op in te gaan ;) ;

Ik heb mijn speakers niet in de hoeken gezet. Ik ben ook in een driehoeksopsteling begonnen. 2 hoekpunten zijn de speakers, en de derde ben jezelf.

Op een gegegevn moment heb ik ze iets dichter bijelkaar en iets meer naarbinnen gedraaid. Dat leverde wat meer coherentie op, voorzover ik kon beoordelen. Dat is de opstelling die ik nog steeds heb.

belangrijk is:

niet te dicht op muren, ook niet aan de zijkant.

game