Jump to content

Jamo power 166 BR

Whitehouse
 Share

Recommended Posts

Ben nieuw hier, flexe site !

ik heb van een vriend een jamo power 166 te leen, om te kijken offie me bevalt ..

kent iemand deze ? kan op het internet niets over deze speaker vinden .. beetje gek ..

hij gaat misschien mijn JBL setje vervangen (1 subwoofer 150W + 2 satellites)

versterker : AKAI AM-2450 (oudje)

Ik weet niet wat je van de Jamo's verwacht maar ik heb in het verleden verschillende soorten van dit merk in deze prijsklasse beluisterd. Het viel altijd op dat de luidsprekers een erg irritante hoogweergave hadden (wat meestal werd gecompenseerd met van die metalen roosters voor de tweeters en dat soort rare trucjes). Als je echt serieus naar muziek wilt luisteren zijn er in deze prijsklasse denk ik zat andere luidsprekers te vinden. Maar ja, als het gewoon hard moet dan voldoen de Jamo's denk ik wel. Het zou mij denk ik gauw gaan vervelen maar smaken verschillen...

PS: tegenwoordig schijnt Jamo in de wat duurdere klasse best mooie luidsprekers te maken. Die heb ik nooit beluisterd dus daar kan ik niet over oordelen.

Mvrgr

John

Sorry maar de Power-serie is echt wel de minste die Jamo ooit heeft gebouwd. Doel van deze speaker is voor een heel laag budget een discospeaker voor huisgebruik op de markt te brengen. De constructie is tamelijk gammel (spijltjes zitten vaak los) en het "hout" waar het van gemaakt is is 5 lagen triplex. De units zijn ook niet echt geweldig.

Je kan wel goeie Jamo's vinden, ook in de goedkope prijsklasse. De Cornet-serie of uit de nieuwe E-serie is wel goed en kost niet veel meer

P.S.: De Power lijn is nu vervangen door de X-lijn. Meer Jamo info

Geplaatst door JGCK:

PS: tegenwoordig schijnt Jamo in de wat duurdere klasse best mooie luidsprekers te maken. Die heb ik nooit beluisterd dus daar kan ik niet over oordelen.

dit heb ik inderdaad ook wel eens gehoord. Er wordt ook nog wel eens beweerd dat ze beter klinken als duurdere speakers van meer gerenomeerde speakerfabrikanten. Het grootste probleem waar je tegen aanloopt als je zulke Jamo's koopt is dus niet dat ze niet klinken, maar je krijgt er gewoon weinig voor terug als je weer eens iets anders wilt aanschaffen.

Het zou waarschijnlijk slimmer zijn van Jamo om een sub-merk(hoe noem je dit ook al weer?) op te starten en dan hun duurdere speakers hier onder te verkopen.

groet,

Rienk