Jump to content

Audio-research 2e hands

siebe
 Share

Recommended Posts

Ik heb twee modellen gehoord,de VS-55 en de VT-100.

Deze stonden met bijbehorende vv op Dynaudio Confidence kasten.

Men is er helemaal hilarisch over maar naar mijn idee kwam het geluid niet los.

Een kennis ibv Audio-Research raad mij ten zeerste aan te sparen voor een 2e hands setje

maar is dit verstandig?

Ik ben iemand die van Thindersticks naar Pink Floyd naar Tool naar Ravel of cd's van Blue Note of Turtle Records luistert.

Ik heb nu B&W CDM-1tjes,zeer tevreden.

CD-speler wordt waarschijnlijk Arcam CD-82.

Groeten,

Siebe. :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Hallo Siebe,

Wat ik niet goed begrijp is de scheve verhouding tussen het geld dat je blijkbaar eventueel wilt uitgeven voor een versterker (VS55, VT 100, niet gering, plus voorversterker...) en je speakers. Heeft het wel zin om zoveel voor een versterker uit te geven, wanneer het maar de vraag is of de speakers die meerwaarde eruit halen? Of heb je ook nieuwe speakers op het oog?

Dan is er nog het probleem van het samengaan van buizen en B&W, waar al het een en ander op dit forum over is gezegd. Wat dat betreft kan ik binnenkort misschien wat meer zeggen, want ik ga mijn Nautilus speakers op een AR combinatie proberen.

groet

:)

De CDM1 is niet vies van goeie versterkers. Hoe beter de versterker, hoe beter die speaker klinkt. Het is dan echt een dankbare speaker. Of de VS-55 'm aankan weet ik niet. Gewoon proberen zou ik zeggen (als de mogelijkheid er is). De VT-100 mag er geen problemen mee hebben. Dat moet gewoon goed gaan. Ik denk trouwens dat het aangename van een buizenbak welkom is bij het toch wel scherpe geluid van de CDM1 (BTW: Ik heb deze speaker 5 jaar als hoofdspeaker gehad en ze staan nu op mijn 2de set te spelen ;) )

Hallo sodejuu,

Wat ik me afvroeg: heb jij nooit overwogen buizen te nemen op de nautilus 804? Ik kan mij nl voorstellen dat het aangename van een buizenbak bij de 804 ook wat goeds kan doen. Dat hoop ik zelf tenminste, vandaar mijn poging met AR. Heb jij ervaringen met je 804's plus buizen? of heb je een heel bepaalde reden om daar juist niet aan te beginnen?

groet,

Heeft het wel zin om zoveel voor een versterker uit te geven, wanneer het maar de vraag is of de speakers die meerwaarde eruit halen? Of heb je ook nieuwe speakers op het oog?

Dan is er nog het probleem van het samengaan van buizen en B&W, waar al het een en ander op dit forum over is gezegd. Wat dat betreft kan ik binnenkort misschien wat meer zeggen, want ik ga mijn Nautilus speakers op een AR combinatie proberen.

Hans,ik ben heel benieuwd wat je van AR gaat aansluiten en hoe B&W hiermee omgaat.

Groeten,

Siebe.

:P

Geplaatst door Hans:

Hallo sodejuu,

Wat ik me afvroeg: heb jij nooit overwogen buizen te nemen op de nautilus 804? Ik kan mij nl voorstellen dat het aangename van een buizenbak bij de 804 ook wat goeds kan doen. Dat hoop ik zelf tenminste, vandaar mijn poging met AR. Heb jij ervaringen met je 804's plus buizen? of heb je een heel bepaalde reden om daar juist niet aan te beginnen?

groet,

Ik zit er wel eens aan te denken, maar als ik dan naar mijn installatie luister, is dat zo weer vergeten. Ik ben bijzonder tevreden met de Bryston 4B-ST op mijn N804. Ik denk ook dat het wat lastiger is en buizentrap te vinden om de N804 aan te sturen dan om de CDM1 op gang te helpen. Ik wil me wel nog eens aan een zelfbouw buizentrap gaan wagen, maar wanneer ..... ;)

Geplaatst door Hans:

Hallo Siebe,

Het worden een SP16 plus VS55, dat is (nieuw) het maximum voor mij, wat geld betreft. Als het niet goed uitpakt, zien we weer verder...

Ik breng verslag uit!

groet

Beste Hans,

Ik vrees dat de

VS55.jpg

iets tekort gaat komen om je 804tjes aan te sturen, ik zou het in ieder geval niet doen, heb enkele jaren met een VT 100mkII gespeeld, zou mijns inziens een betere keus zijn.

Geplaatst door Hans:

Hallo Ruud,

Als je gelijk hebt zal ook ik mijn toevlucht tot tweedehands moeten nemen, of iets heel anders moeten proberen. Ik ben benieuwd.

groet,   :rolleyes:

Hans,

Ik neem aan dat je hem op proef krijgt, misschien wel bij mijn vorige werkgever :rolleyes: ook in Hilversum gevestigd ;) , als dat zo is ben je toch wel goed voorgelicht door de heren confused.gif

Bedankt voor de tip Ruud. Er is op dit forum eerder al eens sprake geweest van diezelfde VT60. Toen was ik er huiverig voor vanwege het tweedehandse, maar misschien moet ik er toch eens serieus over gaan nadenken (als Siebe er niet eerder bij is tenminste).

;)

Geplaatst door Hans:

Goed geraden Ruud.

Ik had de indruk dat ze er zelf ook een beetje nieuwsgierig naar waren of het zou gaan.    :rolleyes:

Kijk het gaat wel, met een lelijk eendje kun je tenslotte ook een aanhanger van eek.gif 1000kg eek.gif vooruit bewegen, maar optimaal :rolleyes: nou nee ;)

Om diezelfde reden(ok, iets minder)stuur ik mijn woofertjes met transistorversterkers aan ;)

Ik heb de combi CD2 - SP16L - VS55 afgelopen donderdag met de CDM-9 (vloerstaander)beluisterd. Er zat behoorlijk veel muziek in deze combi.

Minpunten waren voor mij echter :

- de instrumenten blijven op een lijn tussen de luidsprekers hangen. Het mist diepte.

- bij krachtige uithalen van een sopraan heeft de VS-55 te weinig vermogen. Het geluid wordt ongedetailleerd.

Ik zou zelf niet voor deze combi kiezen, mijn voorkeur zou uitgaan naar een makkelijker aan te sturen speaker.