Jump to content

Stands en stands...

Alco
 Share

Recommended Posts

Hi folks,

Jeemig de pemig, wat 'n verschil kan 'n andere luidsprekerstand te weeg brengen zeg!

Ik had naar mijn idee 'n paar prima stands gekocht begin dit jaar (Target HR60's)

Loodzwaar zoals 't 'hoort' en zeer stabiel.

Nu heb ik een week of 2 geleden toch weer andere nieuwe stands besteld,aangezien de top-plaat van de Target stand 16cm breed bij 19 cm diep was en m'n vrij recent aangeschafte Linn Kan speakers juist 19cm breed en 16cm diep zijn.

Kortom, ik 'moest' dan maar de Linn Kan stands bestellen.

Ik heb ze puur besteld omdat 't beter zou ogen bij m'n speakers,maar ik ging er niet echt vanuit dat 't zo veel uit zou maken qua klank. Boy,was I wrong!

Ik herken m'n speakers niet weer op de nieuwe stands. Strakker laag,meer diepte,rotsvaste plaatsing en iets meer rust.

en dat terwijl de Linn stands zeer licht zijn en ook nog 'ns 200,- goedkoper dan de Targets.

kortom, weer 'n ervaring rijker en voor weinig geld.

sorry,dit is wellicht niet iets waar iemand wat aan heeft hier,maar ik kon m'n enthousiasme effe niet onderdrukken.

C U all,

Groeten,

Alco.

Geplaatst door Alco:

Inderdaad,Ome Henk.

Da's nog 'n voordeel.

en omdat de spikes vrij ver uit elkaar staan,staan de stands toch nog erg stabiel.

groet'n uut Ass'n.

Alco

Hoi Alco,

En het klonk al erg goed, je zal nu reuze tevreden zijn :D:D:D

Tot zaterdag :) Enne als je lp's hebt, neem ze gerust mee ;) (worden wel eerst gewassen) ;)

Thanx,Ruud.

Ik denk dat ik dan maar de volgende LP's meeneem.

Ry Cooder - "Get Rhytm" (heb ik ook op CD)

Carmel - "The falling"

Robbie Robbertson - "Robbie Robbertson"

Donald Fagen - "The nightfly" (ook op CD)

ps:wat me tot nu ook nog weerhoudt om al 'n draaitafel te kopen is 't volgende:

M'n nieuwe stands zijn 6 cm lager dan m'n vorige. Nu is 't dus zo dat als ik op 't bovenste plateau een draaitafel zou plaatsen,

dan zou 't uiteindelijk midden tussen de luidsprekers staan op de zelfde hoogte.

my_naim___linn_kan_system.jpg

Ik kan me zo voorstellen dat dat het geluidsbeeld in de weg zou kunnen staan. confused.gif:rolleyes:confused.gif

whatta ya think...?

Groeten,

Alco.

Geplaatst door Willem:

Weet iemand dan misschien ook nog goede stands voor B&w602s2,s? Want ze staan nu nog gewoon op de grond.

groeten

Beste willem,

Bij Studio 107 in Den Haag (www.studio107.nl) hebben ze een flinke collectie 2e hands stands (o.a. ook Atacama). Voor een redelijke prijs.

Groet,

Tuby cool.gif , stand by me