Marco Posted 6 mei 2001 Report Share Posted 6 mei 2001 hallo, ik ben een leek op audio gebied maar heb zojuist een Sony STR-DB940 receiver gekocht. ik heb hier mission 77DS achterspeakers bij en een bose center. deze speakers hebben allemaal een weerstand van 8 Ohm. Ik ben nu op zoek naar nieuwe voor luidsprekers en mijn oog is gevallen op de Tannoy R2 maar deze heeft een weerstand van 6 Ohm. Is dit een probleem? of hoeven niet alle speakers de zelfde weerstand te hebben? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 mei 2001 Report Share Posted 6 mei 2001 Hallo Marco, De meeste luidsprekers zitten zo tussen de 6 en 8 ohm. Voor jouwe versterker zal dit weinig uitmaken. Pas wanneer je luidsprekers minder dan 4 ohm opgeven,dan is 't verstandig om een versterker te bezitten met voldoende vermogensreserve. (niet altijd 't zelfde als veel vermogen!) Kortom, go ahead and enjoy! Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JAPie01@planet.nl Posted 6 mei 2001 Report Share Posted 6 mei 2001 Let er wel even op dat het verschil in weerstand niet te groot wordt. Als je een 8 ohm en een 4 ohm luidspreker tegelijkertijd aansluit, zal er ongeveer 2 x zo veel stroom door de 4 ohm luidpreker lopen, en die zal dus harder klinken. Natuurlijk maakt het rendement van de luidsprekers ook uit (uitgedrukt in xx dB/W/M of in xx dB/2.83V/M), een luidpreker met een hoger rendement klinkt harder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts