Jump to content

nautilus 803

musicfreak
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Gitaarwerk:

rotel schijnt goed te matchen, ik moet zelf ook nog luisteren.. heb een b&w cm4 setje

ik heb ook ergends gelezen dat rotel van b&w is...

Is dat zo?????. Ik weet dat Rotel en B&W dezelfde importeur hebben (B&W Nederland), net als ook Cardas en Class

bedankt voor de tip. nu gaat mij interesse ook uit naar de e-211 versterker van accuphase.dat is welliswaar een geintergreerde amp maar hij schijnt super te zijn.zou hij niet meer uit de nautilus 803 weten te halen dan de combinatie van rotel? vr.groet

Geplaatst door musicfreak:

bedankt voor de tip. nu gaat mij interesse ook uit naar de e-211 versterker van accuphase.dat is welliswaar een geintergreerde amp maar hij schijnt super te zijn.zou hij niet meer uit de nautilus 803 weten te halen dan de combinatie van rotel? vr.groet

Beste Henk,

Ik denk dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er veel mensen zijn die de door jou voorgestelde combinatie

Geplaatst door musicfreak:

Beste musicfreak,

Ik gebruik een Accuphase E210 om mijn Oriels aan te sturen. Dit zijn geen geweldig gevoelige speakers (iets van 87 db of zo) maar doen het aardig op de 210. Het laag zou wellicht wat strakker kunnen klinken met een zwaardere aansturing.

Enno

;)

Hoi,

Niet geluisterd naar de Rotel combinatie, maar aangezien je aangeeft dat je ook naar andere versterkers kijkt.

Ik ben met Sodejuu eens dat de B&W Nautilus 804 en 803 een stevige stabiele versterker nodig hebben. Ik vind de 803 (trouwens de hele Nautilus serie) een prachtige speaker om te zien, maar moeilijk aan te sturen.

Ik heb in het verleden ook uitgebreid naar de B&W's geluisterd, ondermeer met een Cyrus7+PSX combinatie, een dure Linn voor+eind (type weet ik niet meer) Classe CAP-151 en Marantz PM17 en PM14. Hierbij vielen herinner ik me met name de Cyrus en de Marantz PM17 vrij snel af, de Classe klonk bijv. weer erg goed.

Naast controle zou ik ook goed kijken naar de juiste klank combinatie, anders kan de Nautilus best wel zakelijk klinken.

gr,

Maarten