Davi Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Een demonstratie met BAT en CAT in Amsterdam (Audio-X-change in 1997). Davi Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 De introductie van het digitale tijdperk door Sony & Phillips op de Firato Amsterdam,in uuuuuh...lang geleden --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Oefff,... effe denken hoor. - Een demo van de LP12 op een setje Rogers LS3/5's, ergens halverwege jaren '80, op de (toen nog leuk) Firato notabene. - Een demo bij een kennis van een gemodificeerde AudioNote set op hoornspeakers. - Een demo van PENaudio speakers, aangestuurd door Sonneteer versterker & AVID draaitafel. - Een demo van zelbouwspeakers, aangestuurd door een Naim Nait-2 en gemodificeerde Meridian 506.20. Dat zijn de 4 momenten die me 't meest zijn bijgebleven door de tijd heen. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Een demonstratie van Quad ELS-63 in 1984 en ietsie later Genesis V op Audio Research electronica. Alletwee puur magie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Een demo door de Hr Burmester himself. En wel op zijn top aparatuur. Ik dacht met o.a. de B97 luidsprekers. En dit alles in een klein dorpje in een "gasthaus" bij Hengelo de grens over. Ik denk dat het in 2000 was. Dit klonk zo fenomenaal. Dit heb ik later nooit meer zo gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 jullie........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Wilson X-1 grand slamm & krell MRA Wilson watt/puppy 7 & krell KAS (1) Geplaatst door jopie:jullie........... Das lief van je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Het luisteren naar "Money for Nothing" van Dire Straits op de Infinity Reference (1985), en dat op oorlogsniveau! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Oja en in datzelfde jaar Charly Antolini (ja, de Jeton CD) op de Klipsch Eckhorn met twee Denon monoblokken. Ook hier oorlogsniveau. Brrrr, ik krijg er nog kippevel van. Man wat een klappen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Geplaatst door Geerdie:Het luisteren naar "Money for Nothing" van Dire Straits op de Infinity Reference (1985), en dat op oorlogsniveau! Novotel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Nee, bij Hobo Hifi in Apeldoorn. In de oude zaak wel te verstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bird Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Raar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 juli 2003 Report Share Posted 30 juli 2003 het was de Musical fidelity a1 in combinatie met de Hepta Menhir ( wie kent ze nog?) Aah ja, de MF A1... Die ken ik nog heel goed. Ongelofelijk hoe dat tosti-ijzer kon klinken met de juiste speakers. Ik weet nog toen ik 'm net had, zette ik 'm op een grenen meubeltje. Na een paar dagen wilde ik 'm ergens anders plaatsen, maar ik kon 'm amper optillen omdat de plastic voetjes vastgesmolten waren aan 't meubel! Zo gloeiend heet wer dat ding. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 juli 2003 Report Share Posted 30 juli 2003 Hepta! Foei, wat een lelijke dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 30 juli 2003 Report Share Posted 30 juli 2003 Aah ja, de MF A1... Die ken ik nog heel goed. Ongelofelijk hoe dat tosti-ijzer kon klinken met de juiste speakers. Dat was nog eens een echte versterker die A1. Zo maakt MF ze niet meer, tegenwoordig heb je alleen nog maar die Klasse AB rommel. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 juli 2003 Report Share Posted 30 juli 2003 Zo maakt MF ze niet meer, tegenwoordig heb je alleen nog maar die Klasse AB rommel Mwaa, Klasse AB of Klasse B kan op zich ook prima/net zo goed klinken, maar die A1 was inderdaad wel een klassiek goed voorbeeld van betaalbare High-end. Toch ben ik blij da'k 'm niet meer heb, dat straalkacheltje, anders was 't zomers helemaal niet meer uit te houden bij mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 juli 2003 Report Share Posted 30 juli 2003 Geplaatst door JSA:[QB]Wilson X-1 grand slamm & krell MRA Wilson watt/puppy 7 (1) QB] Die zijn mij ook bijgebleven......... Vraag me alleen niet welke indruk het heeft achtergelaten . (geintje ) Wat mij toch het meest is bijgebleven. -De eerste keer dat ik een Infinity IRS systeem heb gehoord, en daarna heb aangeschaft. Ik heb ze niet meer, maar dit was voor mij toen iets ongeloofelijks.....nooit eerder die stage, slam en stabiliteit in geluidsreproductie gehoord. -De complete Linn set die ik voor hifi.nl ter recensie een maand thuis had. Zeker de Linn Ikemi cd speler en de Kairn voortrap hebben grote indruk achter gelaten. Het levendige......de schoonheid! -De SSL J-9000 analoge mengtafel. Simpelweg het mooiste wat er is! mag ook wel voor anderhalf miljoen gulden :) -De Sony SACD SCD-1 SACD speler. Voor mij was dit ook iets ongeloofelijks en maakte mij verliefd op SACD. -Uiteraard (maar ik meen het wel serieus) de Crown K2 eindtrap. Nooit had ik verwacht dat dit zo goed was. Met deze eindtrap had ik voor het eerst het gevoel dat ik eindelijk de drive ens tabiliteit had gevonden waar ik mijn hele leven al naar zocht. -De van Medevoort PA-600. Na eerst lange tijd een soort van onterechte wrok gevoeld te hebben voor dit merk, kreeg ik een vM PA-600 binnen. Ik was verbijsterd over de mate van rust, natuurgetrouwheid en de controle die deze waanzinnige amp had. Met recht een referentie amp vind ik. Groeten, Bas - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 juli 2003 Report Share Posted 30 juli 2003 Een set Magnepan MG1,5 op een Bryston 3B. Die stond in de kelder van Kohnen Hifi in Eindhoven te spelen (die zaak is helaas niet meer). Kenny G's Songbird werd daar ten gehore gebracht en dat was echt prachtig (en nu niet zeggen, bw Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAMA Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 Geplaatst door Geerdie:Hepta! Foei, wat een lelijke dingen. DIE hepta's waren lang niet slecht, heb je ze ooit gehoord dan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 een demo van de quad 989..prachtig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAMA Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 Wat me ook nog goed bijgebleven is, ik heb zo'n tien jaar geleden grote otl monoblocken gehoord van Fourier als ik me niet vergis de "panthere" in combinatie met de Watt en Puppy van Wilson dit was echt adembenemend.. Weet iemand of Fourier nog bestaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 Na eerst lange tijd een soort van onterechte wrok gevoeld te hebben voor dit merk, kreeg ik een vM PA-600 binnen. Ik was verbijsterd over de mate van rust, natuurgetrouwheid en de controle die deze waanzinnige amp had. Tja,dat lees ik wel vaker,en ik vraag me toch af waar dat toch vandaan komt. Ook op Haj-Faj kwam ik het dikwijls tegen,en ook daar niet echt een verklaring voor te vinden. Dus,hoe komt dat toch Zeker niet een super top-ontwerper,maar wat ie op de plank legt mag er wel degelijk wezen,en zeer zeker gelet op de prijs-stelling. Oke,ben natuurlijk niet echt objectief als gebruiker,maar ik ben zeer zeker niet over 1 nacht ijs gegaan met het bepalen van de uiteindelijke opstelling van m'n set. Ben benieuwd --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAMA Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Tja,dat lees ik wel vaker,en ik vraag me toch af waar dat toch vandaan komt. Ook op Haj-Faj kwam ik het dikwijls tegen,en ook daar niet echt een verklaring voor te vinden. Dus,hoe komt dat toch Zeker niet een super top-ontwerper,maar wat ie op de plank legt mag er wel degelijk wezen,en zeer zeker gelet op de prijs-stelling. Oke,ben natuurlijk niet echt objectief als gebruiker,maar ik ben zeer zeker niet over 1 nacht ijs gegaan met het bepalen van de uiteindelijke opstelling van m'n set. Ben benieuwd --Hans Ik ken de produkten van tegenwoordig niet, maar als ik terugdenk aan de produkten die ik van enige jaren geleden ken ..... Klank was destijds in mijn oren matig en vooral die afwerking, die vond ik persoonlijk erg slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 Geplaatst door RAMA: Ik ken de produkten van tegenwoordig niet, maar als ik terugdenk aan de produkten die ik van enige jaren geleden ken ..... Klank was destijds in mijn oren matig en vooral die afwerking, die vond ik persoonlijk erg slecht. Eens even kijken .... Ik speel nu zo'n kleine 6/7 jaar met de set die ik nu hier heb staan,en deze set is destijds ook uitgebreid beschreven,en getest,door een flink aantal Hi-Fi bladen. Dus met deze,en andere info,ben ik aan het werk gegaan,en uiteindelijk bij VM terecht gekomen. Dat was voor mijn oren het meest aangename in kombinatie met het beschikbare budget waar ik destijds over beschikken kon. Dus zijn we weer terug op het steeds weer zich herhalende onderwerp van Oren & Smaak Nu dan het uiterlijk....... Tja,moet ik daar nog wat aan toevoegen , wederom het zelfde verhaal,de een geeft de voorkeur aan veel toeters en bellen,en de andere aan prestatie,tis maar wat je betalen kunt Toegegeven,ook ik vondt vroeger veel uitslaande meters,en rollende lampjes wel erg flippe,maar dat is geschiedenis En zo kan ik nog wel uren door blijven zeiken,maar dat doe ik maar niet,'t blijft subjectief,maar om dan gelijk iets negatief weg te zetten doet geen recht aan de vele uiterst tevreden gebruikers waar ik er eentje van ben........ Tot zover, --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 juli 2003 Report Share Posted 31 juli 2003 Infinity Reference op Audio Research novotel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts