Ruud Posted 8 augustus 2003 Report Share Posted 8 augustus 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Bas gedateerd ? Hij klinkt erg uitgekleed. Geen enkel laagfundament. Accent sterk gelegd op het "knorren". Alle ruimte in het laag is gereserveerd voor de kickdrum. Paul. Geplaatst door Paul Jenner:Teeeering wat een laag, wat mooi en wat een dynamiek ! Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 8 augustus 2003 Report Share Posted 8 augustus 2003 Kick drum dus die om je oren vliegt Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 8 augustus 2003 Report Share Posted 8 augustus 2003 Oh ja wat me verder nog is bijgebleven zijn Diapason Adamantes luidsprekers. Voor het eerst gehoord op de VAd (allereerste editie) op KR versterkers, wat een feest. Het was er alleen ongelofelijk druk in dat kleine kamertje dus niet zo heel lang kunnen luisteren, jammer. Later nog meer van deze speaker gehoord en elke keer weer onder de indruk, ook erg mooi om te zien, wat voor mij ook erg belangrijk is. Ik was ook erg onder de indruk van de Tannoy M1 toen die net uitkwam... ook op diezelfde editie van VAD heb 'm mijn vriend geadviseerd en die heeft ze nog steeds met veel plezier aan de muur hangen. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Een demostratie in een erg duur hotel in Amsterdam(koffie 14 gulden per kop),daar stond een errug dure installatie,iets van 175.000 gulden(9 jaar geleden)wat verschrikkelijk mooi klonk,tot de opmerking van iemand die achter mij zat;"wat een kutgeluid" tja..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Wat was dat dan voor installatie ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Wat was dat dan voor installatie ? Paul. Belangrijker, wat was dat voor koffie, voor die prijs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Na die opmerking vond je het zelf ook niet meer mooi? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Wel bij mij was dat,toen ik afstapte van mijn draagbare cassetterecorder ,en van mijn eerste verdiende (gespaarde centen bouwvakkerspaarboekje ,dat bestond toen nog ) een volledige toren van losse Akai componenten kocht .plus 2 gigantische speakers van pioneer.ik voelde mij de koning te rijk .Maar toen kocht een vriend. de broodrooster ,equipment althans zo zag het eruit. voor mij,genaamd Quad.en ik moet zeggen de LP van Neil Young genaamd Harvest .klonk toch veel anders, als bij mij. Sindsdien ging ik toch wel wat anders nadenken over aparatuur en HIFI ,en mijn Akai .heeft het niet lang meer bij mij uitgehouden .Moet zeggen die vriend speelt nog steeds met de zelfde Quad.alleen heeft hij vorig jaar zijn speakers vernieuwd. nl Wharfdale Diamond 8.4.and the sound is great. En nu kan ik zeggen, dat we beide tevreden HIFI fans zijn . groetend Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door cgm: Belangrijker, wat was dat voor koffie, voor die prijs? Dat bedoelde ik ook, die koffie-installatie Ik hou er niet van om op dat gebied voorbijgestreefd te worden met mijn Philips Caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Mijn meest bijzondere audio-ervaring was toen ik voor het eerst bij Snijders in Rotterdam Alfred Brendel en the Academy of st. Martin-in-the-Fields pianoconcert KV238 hoorde weergeven via de Quad ESL63's. Ik was toen al jaren in de weer met allerlei TLS-kasten. Maar toen ik dat hoorde... Dit was het voor mij helemaal. Het heeft toen nog een paar jaar geduurd (ik was nog student) maar vanaf dat moment wist ik dat ik ooit die dingen zou bezitten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 Geplaatst door Kermit:Mijn meest bijzondere audio-ervaring was toen ik voor het eerst bij Snijders in Rotterdam Alfred Brendel en the Academy of st. Martin-in-the-Fields pianoconcert KV238 hoorde weergeven via de Quad ESL63's. Ik was toen al jaren in de weer met allerlei TLS-kasten. Maar toen ik dat hoorde... Dit was het voor mij helemaal. Het heeft toen nog een paar jaar geduurd (ik was nog student) maar vanaf dat moment wist ik dat ik ooit die dingen zou bezitten.... en heb je ze nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAMA Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 SPIJT? EFFE WAT ANDERS DAN EEN TRANSMISSIELIJN... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 Twee demonstraties bij Bender in Arnhem herrinner ik me erg goed: - de eerste was een Quad demonstratie met de ESL en de 66 serie. - de tweede was van Ensemble met Audio Innovation versterkers. In het zaaltje zat iemand die ook met buizen speelde en hij vroeg een CD te draaien waarbij je de vleermuizen door de ruimte zou moeten horen vliegen. Dat vind ik zo leuk van dit wereldje mensen die zich zo druk kunnen maken over onbenullige zaken. Het steekt zo heerlijk af tegenover mensen als Femke Halsema (gisteren op TV) die de hele dag bezig zijn zo exclusief gewetensvol te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 Een politica gewetensvol ? Goeie toneelspeelster blijkbaar .... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Hai Paul, Gewetensvol had tussen aanhalingstekens moeten staan natuurlijk. Ik heb persoonlijk een allergie voor mensen die de waarheid in pacht denken te hebben dat geldt zeker voor politiek en audio. Er bestaat namelijk weinig echte waarheid op deze wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Tis inderdaad op beide vakgebieden een moeilijke zaak .... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts