Jump to content

TAG McLaren stopt ermee ?

A90
 Share

Recommended Posts

TAG McLaren Audio has ceased development of new products and will forthwith commence a full strategic review of its continued participation in the audio and audio visual markets.

Nee hoor, de ontwikkeling van nieuwe apparaten die inderdaad enorm veel geld kost wordt even stilgezet. Ze gaan zich bezinnen op een nieuwe strategie. Wellicht ook goedkopere apparatuur erbij of zo?

gr. Rogier

Geplaatst door JazzLuva:

?? Audiolab is toch een NL speakermerk ?

Ja dat ook, maar voordat het merk TAG McLaren werd genoemd was de naam van de fabriek Audiolab. De Audiolab 8000A versterker is een van hun bekendste modellen. In Nederland (en Duitsland) werd deze versterker ook onder de naam Camtech verkocht.

Dus zo'n stabiele merknaam is het ook weer niet.

Geplaatst door Rogier:

Ze gaan zich bezinnen op een nieuwe strategie.

In de bedrijfswereld is dat een eufemisme voor "we stoppen ermee". Als ze goedkopere dingen willen maken dan zouden ze dat niet in zulke omfloerste termen rondsturen, dan zouden ze dat gewoon DOEN.

Jammer dat het zo gegaan is, maar als ik terugdenk aan de extreme arrogantie die TAG tentoonspreidde tijdens en vlak na de overname van Audiolab ...

Het merk sprak mij ook niet heel erg aan. Ik ben een formule 1 fan maar van die link wordt ik niet warm. Misschien hebben meer mensen dat.

Omzichtige termen is McLaren niet geheel vreemd... als je Ron Dennis hoort praten dan is het ook niet altijd duidelijk wat hij wil zeggen.

nando

Slimme jongen die in de goede tijd Audiolab verkocht heeft en in de slechte tijd Spendor heeft gekocht.

Ik ben nooit geintesseerd geweest in Tagmclaren. Alleen al die associaties met de formule 1 - een auto is iets anders dan een stereo installatie, als je dat nog niet door hebt. Laat Transtec maar lekker doorgaan met Quad, misschien wordt dat wel weer wat in Chinese handen.