Ivo Beerens Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Hoi, Heb de volgende set aangeschaft: Sony STR 840 receiver Philips DVD 622 Canton movie 25 XL boxenset Welke luidspreker kabel is goed en niet te duur en waar kan ik die kopen? Ik woon in de buurt van Eindhoven. Groeten ivo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Ik zou als ik jou was even naar het forum topic 'Recensies' gaan en dan de thread over Aircom Plus kabel eens lezen. Overigens kun je gewoon een plaatselijke hifi-winkel binnenstappen, meestal zijn we wel geneigd om je een zootje kabels mee te geven om zelf te luisteren. Grtz, Ava Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Als het niet duur moet zijn en je wilt een goede prijs/kwaliteit verhouding dan voldoet het standaard 2,5mm of 3,5mm koperaudiodraad wel. Deze zijn rond de 3 gulden per meter. Als je audiofiele oren hebt kun je beter wat kabels "lenen" om te testen, maar 99% van de mensen hoort geen verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Ik durf dat zeker te betwijfelen. Tussen welke kabels hoor jij dan geen verschil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Beste Jasper, Ik krijg de indruk dat je zaken te verstandelijk benadert. Dat, of je oren zijn wat minder kritisch dan die van de meeste andere forumleden. Of je vindt het leuk om heftige reacties te ontlokken. Feit is in ieder geval dat er zeer grote hoorbare verschillen zitten tussen de produkten van de diverse merken. Voorwaarde is wel dat je apparatuur van dien aard dient te zijn dat deze verschillen worden weergegeven. Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Tuby: om verder te gaan op je verhaal: een SONY setje laat al horen wat voor bedrading je hebt liggen (ok bij een Sony setje is standaard koperdraad ook wel meer dan genoeg). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Beste Avallon, Touche. Groet, Tuby , die de accent grave voor touche niet kan vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Of waslijn! Sodejuu , die geen goed woord over ZoNie kwijt kan. (sorry) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:Beste Avallon, Touche. Groet, Tuby , die de accent grave voor touche niet kan vinden Hoi Tuby, Probeer eens ALT130 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Sodejuu, geef jij een twaalf jarige dan een Meridian setje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Dat ook weer niet, maar 't mag best wat anders zijn dan ZoNie. Ik vraag me zowiezo af waarom iedereen met een ZoNie-setje thuis komt met Neemo- of B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu: Hoi Tuby, Probeer eens ALT130 Beste Sodejuu, e e e e e (waar zijn ze dan????) Groet, Tuby , die zich rot alt-een-drie-nult Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu:Dat ook weer niet, maar 't mag best wat anders zijn dan ZoNie. Ik vraag me zowiezo af waarom iedereen met een ZoNie-setje thuis komt met Neemo- of B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Heel simpel, als je nog nooit echte hi-fi hebt beluisterd, oftewel de drempel bent overgestapt die een hi-fi zaak toch heeft voor Jan met de pet, dan heb je geen idee hoe goed dingen kunnen klinken. Vroeger had ik ook GEEN id. Maar nu heb ik het licht gezien, zit alleen even te twijfelen of ik morgenmiddag vrij moet nemen om naar Studio Wilbert in Utrecht te gaan (Unison Research SR1, Final 0.3, Arcam nog wat) Id iemand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Hoi Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Of keyboardinstelllingen: taal NL, keyboard lay-out: VS Internationaal. Moet goed komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Arcam nog wat) Id iemand? [/QB] NEEE!! Rega Planet, Musical Fidelity A3 Audio Analogue Paganini. Groet, Tuby , die Arcam de overtreffende trap vindt van Zonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu:Hoi Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Tanx, ga alleen nie voor de Planet nu ik Arcam heb gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Heel simpel, als je nog nooit echte hi-fi hebt beluisterd, oftewel de drempel bent overgestapt die een hi-fi zaak toch heeft voor Jan met de pet, dan heb je geen idee hoe goed dingen kunnen klinken. Vroeger had ik ook GEEN id. Maar nu heb ik het licht gezien, zit alleen even te twijfelen of ik morgenmiddag vrij moet nemen om naar Studio Wilbert in Utrecht te gaan (Unison Research SR1, Final 0.3, Arcam nog wat) Id iemand? Ja dit klopt wel allemaal, maar er zijn bij diezelfde dozenschuivers nog wel wat andere te koop dan ZoNie. Dat je daar niet fatsoenlijk kan luisteren snap ik en ik ben ook niet iedereen (blij dat ik nu alles van Z.N.. de deur heb uitgewerkt, maar nooit iets op audiogebied heb aangeschaft van S...) . Marketing noemen ze dat. Ik noem het oplichting (alweer sorry voor m'n woordkeuze). Als je logisch nadenkt kan het toch alleen maar inferieur zijn tov de concurrentie. Je krijgt er zoveel toeters en bellen op die je toch nooit gebruikt, dat er op de noodzakelijke dingen bespaard MOET worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Tanx, ga alleen nie voor de Planet nu ik Arcam heb gehoord Beste Avallon, Over smaak valt niet te twisten. Maar doe mij en vooral jezelf een plezier voor je tot aankoop overgaat; er zijn in die prijsklasse heel veel andere mooie dingen te koop. Ken je bijvoorbeeld de CEC transports? Samen met een mooie buizen-DAC nieuw te koop voor zo'n 4500,-!! Groet, Tuby , die zijn hart vasthoudt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Geplaatst door Tuby: Beste Avallon, Over smaak valt niet te twisten. Maar doe mij en vooral jezelf een plezier voor je tot aankoop overgaat; er zijn in die prijsklasse heel veel andere mooie dingen te koop. Ken je bijvoorbeeld de CEC transports? Samen met een mooie buizen-DAC nieuw te koop voor zo'n 4500,-!! Groet, Tuby , die zijn hart vasthoudt Ja, Die CEC TL51 is een hele mooie transport. Het is echter jammer dat die Camtech CD-speler niet meer gemaakt wordt. Die vond ik ook beter dan de Arcam, Maar dat is denk ik persoonlijk. Het is wel zo dat er in die prijsklasse tal van mogelijkheden zijn. Nog een voorbeeld: AVM CD2 (zie AVM). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 20 augustus 2001 Report Share Posted 20 augustus 2001 Geplaatst door Tuby: Beste Avallon, Over smaak valt niet te twisten. Maar doe mij en vooral jezelf een plezier voor je tot aankoop overgaat; er zijn in die prijsklasse heel veel andere mooie dingen te koop. Ken je bijvoorbeeld de CEC transports? Samen met een mooie buizen-DAC nieuw te koop voor zo'n 4500,-!! Groet, Tuby , die zijn hart vasthoudt Whahahaha, 4500 piek voor de cd speler alleen? Tanx fur the tip, maar I don't think so Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts