Jump to content

Welke luidspreker kabel?

Ivo Beerens
 Share

Recommended Posts

Ik zou als ik jou was even naar het forum topic 'Recensies' gaan en dan de thread over Aircom Plus kabel eens lezen.

Overigens kun je gewoon een plaatselijke hifi-winkel binnenstappen, meestal zijn we wel geneigd om je een zootje kabels mee te geven om zelf te luisteren.

Grtz,

Ava

Als het niet duur moet zijn en je wilt een goede prijs/kwaliteit verhouding dan voldoet het standaard 2,5mm of 3,5mm koperaudiodraad wel. Deze zijn rond de 3 gulden per meter.

Als je audiofiele oren hebt kun je beter wat kabels "lenen" om te testen, maar 99% van de mensen hoort geen verschil.

Beste Jasper,

Ik krijg de indruk dat je zaken te verstandelijk benadert.

Dat, of je oren zijn wat minder kritisch dan die van de meeste andere forumleden.

Of je vindt het leuk om heftige reacties te ontlokken.

Feit is in ieder geval dat er zeer grote hoorbare verschillen zitten tussen de produkten van de diverse merken.

Voorwaarde is wel dat je apparatuur van dien aard dient te zijn dat deze verschillen worden weergegeven.

Groet,

Tuby cool.gif

Heel simpel, als je nog nooit echte hi-fi hebt beluisterd, oftewel de drempel bent overgestapt die een hi-fi zaak toch heeft voor Jan met de pet, dan heb je geen idee hoe goed dingen kunnen klinken.

confused.gifconfused.gifconfused.gif

Vroeger had ik ook GEEN id. Maar nu heb ik het licht gezien, zit alleen even te twijfelen of ik morgenmiddag vrij moet nemen om naar Studio Wilbert in Utrecht te gaan (Unison Research SR1, Final 0.3, Arcam nog wat) Id iemand? :D:D:D

Geplaatst door Avallon:

Heel simpel, als je nog nooit echte hi-fi hebt beluisterd, oftewel de drempel bent overgestapt die een hi-fi zaak toch heeft voor Jan met de pet, dan heb je geen idee hoe goed dingen kunnen klinken.

confused.gif     confused.gif     confused.gif

Vroeger had ik ook GEEN id. Maar nu heb ik het licht gezien, zit alleen even te twijfelen of ik morgenmiddag vrij moet nemen om naar Studio Wilbert in Utrecht te gaan (Unison Research SR1, Final 0.3, Arcam nog wat) Id iemand?     :D     :D     :D

Ja dit klopt wel allemaal, maar er zijn bij diezelfde dozenschuivers nog wel wat andere te koop dan ZoNie. Dat je daar niet fatsoenlijk kan luisteren snap ik en ik ben ook niet iedereen (blij dat ik nu alles van Z.N.. de deur heb uitgewerkt, maar nooit iets op audiogebied heb aangeschaft van S...) .

Marketing noemen ze dat. Ik noem het oplichting (alweer sorry voor m'n woordkeuze). Als je logisch nadenkt kan het toch alleen maar inferieur zijn tov de concurrentie. Je krijgt er zoveel toeters en bellen op die je toch nooit gebruikt, dat er op de noodzakelijke dingen bespaard MOET worden. eek.gif:(

Geplaatst door Avallon:

Tanx, ga alleen nie voor de Planet nu ik Arcam heb gehoord   :)

Beste Avallon,

Over smaak valt niet te twisten. Maar doe mij en vooral jezelf een plezier voor je tot aankoop overgaat; er zijn in die prijsklasse heel veel andere mooie dingen te koop. Ken je bijvoorbeeld de CEC transports? Samen met een mooie buizen-DAC nieuw te koop voor zo'n 4500,-!!

Groet,

Tuby cool.gif , die zijn hart vasthoudt

Geplaatst door Tuby:

Beste Avallon,

Over smaak valt niet te twisten. Maar doe mij en vooral jezelf een plezier voor je tot aankoop overgaat; er zijn in die prijsklasse heel veel andere mooie dingen te koop. Ken je bijvoorbeeld de CEC transports? Samen met een mooie buizen-DAC nieuw te koop voor zo'n 4500,-!!

Groet,

Tuby   cool.gif , die zijn hart vasthoudt

Ja, Die CEC TL51 is een hele mooie transport. Het is echter jammer dat die Camtech CD-speler niet meer gemaakt wordt. Die vond ik ook beter dan de Arcam, Maar dat is denk ik persoonlijk. Het is wel zo dat er in die prijsklasse tal van mogelijkheden zijn. Nog een voorbeeld: AVM CD2 (zie AVM).

Geplaatst door Tuby:

Beste Avallon,

Groet,

Tuby   cool.gif , die zijn hart vasthoudt

Whahahaha, 4500 piek voor de cd speler alleen? Tanx fur the tip, maar I don't think so

:D:D:D