Jump to content

vincent doet het weer:)

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Beste,

Ik had ze al gezien eng ehoord in Frankfurt, maar ben tochw eer onder de indruk van de foto's.

http://www.lefflershifi.com/Library/Produc...ent/SP-T100.htm

De Nieuwe SP-t100 mono's. Kijk wat een fraaie bouw, en hij verdubbeld zijn vermogen bij halverende impedantie. 1100 eur per stuk!.

Groeten,

Bas

Dit vind ik dan zo'n uitspraak uit de review die ik liever niet had gelezen. Waarom mag je de Vincent niet vergelijken met de ML? confused.gif

Ik had het juist zeer interessant gevonden als hij de Vincent met de ML had vergeleken. :)

Gezien het prijsverschil is het niet helemaal eerlijk om een A/B vergelijking te doen met de Mark Levinson`s en mag ik daar ook geen te hoge verwachting van hebben. Dus heb ik als referentie set de Arcam AVR 200 gebruikt, waar de Vincent met kop en schouder boven uit steekt als het gaat om drive en detail.

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste,

Klinken ze ook? Ik kan dat in absolute termen moeilijk beoordelen. Totaal onbekende set, met onbekende weergevers. Indruk die achterbleef was een rotsvast stabiel en ontzettend rustig klankbeeld.

Groeten,

Bas

Ik zei dat eigenlijk omdat je indruk bleek van de foto's

:)

Degelijk en zwaar uitziend spul trekt mij ook wel hoor..

Beste CGM,

Ik ben altijd al gefacineerd geweest door vincent (al bezit ik zelf geen een product van ze).

Ze hebben een totaal eigen weer andere filosofie. maken geen troep maar hele serieuze spullen die eigenlijk te goedkoop zijn. Een nuchter en eigenwijs merk :) waar we er helaas niet heel veel van hebben.

Groeten,

Bas

Beste CGM,

Ik ben altijd al gefacineerd geweest door vincent (al bezit ik zelf geen een product van ze).

Ze hebben een totaal eigen weer andere filosofie. maken geen troep maar hele serieuze spullen die eigenlijk te goedkoop zijn. Een nuchter en eigenwijs merk  :) waar we er helaas niet heel veel van hebben.

Groeten,

Bas

Beste Bas,

Vanwege ongeveer dit soort argumenten heb ik voor iets dergelijks gekozen, nl. NAD..(ik kon ook niet meer uitgeven). Ik ben zeer tevreden.

gr. Cock

beste audiophielen,

Dus heb ik als referentie set de Arcam AVR 200 gebruikt, waar de Vincent met kop en schouder boven uit steekt als het gaat om drive en detail.

"Domme vergelijking" Arcam is een home cinema receiver en kost maar 1200$

Beste klaas en Duck twacy,

Bedankt. Ik ga hem maandag meteen halen. 54 punten is een erg hoge score.

Ik kan verder nog melden dat de bouw werkelijk voortreffelijk is van de SP-T100. Echt gebouwd als kleine tankjes. Een ja dit keer geen brommende trafo, zoals de SP991's dat wel hebben.

Er komt nog meer van Vincent. Zo stond er een enorme 6 kanaals eindbak. En met enorm bedoel ik echt enorm. Ook hadden ze een hele mooie 6.1 preamp met stalen remote. Ze zijn heel goed bezig!

Groeten,

Bas

Geplaatst door Robbert:

Vincent gaat ook erg gauw sruk......

Lees de Duitse forums er maar eens op na waar ze helemaal niet zo enhtousiast zijn over dit merk.

Ik ken zowiezo al 3 mensen met een vincent, inclusief mezelf :), maar tot nu toe na 4 en half jaar geen enkel probleem gezien.

wat niet wil zeggen dat het niet stuk kan gaan. Alle electronica is gevoelig voor defecten. Zelf Krell en Ml.s kunnen kapot gaan.

Weet je wat het punt vaak is. veel mensen zetten een apparaat boven op een Klasse A versterker of plaatsen hem in een gesloten audiorack. En als de versterker dan defect raakt door hitte problemen, dan hoor je diezelfde mensen zeggen van: Hoe kan dat nou. :D

Beste,

Ik heb de duitse stereoplay test al gevonden online. Hij is hier te downloaden.

http://dynamik-akustik.de/testberichte/Ste...-T1-SP-T100.doc

Vincent gebruikt goede en gerenomeerde componenten. BB opamps. Rubycon en lena elco's. Wima C's en Thoshiba en Sanken torren. Ze gebruik soms zelfs betere componenten dan twee maal duurdere apparaten. Krell gaat ook kapot, lees daar de verhalen maar op na. Accuphase ook. Alle merken waar veel van wordt verkocht zul je ook berichten lezen over defecten. Logisch!

wil iets wat echt nooit stuk gaat, koop dan een Crown :).

Groeten,

Bas

Beste,

Ik heb de duitse stereoplay test al gevonden online. Hij is hier te downloaden.

http://dynamik-akustik.de/testberichte/Ste...-T1-SP-T100.doc

Vincent gebruikt goede en gerenomeerde componenten. BB opamps. Rubycon en lena elco's. Wima C's en Thoshiba en Sanken torren. Ze gebruik soms zelfs betere componenten dan twee maal duurdere apparaten. Krell gaat ook kapot, lees daar de verhalen maar op na. Accuphase ook. Alle merken waar veel van wordt verkocht zul je ook berichten lezen over defecten. Logisch!

wil iets wat echt nooit stuk gaat, koop dan een Crown  :).

Groeten,

Bas

Voor zover ik weet gebruikt VINceNT zeker goede componenten daar waar andere merken ver achter blijven en je kan jezelf dan ook de vraag stellen hoe ze het voor het geld kunnen maken.

Dat een merk als Krell ook defect raakt is zeker (lees de trafo)en dat kost een paar centen.

Een versterker die zijn hitte niet kwijt kan zal van welk merk dan ook vroeg of laat de geest geven dat is normaal en dat ligt niet aan het merk vincent maar aan de gebruiker.

Als ik mijn sony versterkers in een kast zet dan zijn ze binnen no time oververhit en zullen ze defect gaan en zeker met dit weer.

Wanneer mijn sony versterkers definitief de geest geven ( nog ff niet hoop ik) dan zal ik waarschijnlijk ook over gaan op vincent versterkers

Aangezien Vincent uit China komt, zal het qua kosten wel goed zitten, en met de kwaliteit zit het tegenwoordig ook wel goed. Trouwens, ik heb begrepen dat mijn NAD set ook uit China komt..

Vergis je ook niet met Amerikaanse produkten. Ik heb begrepen dat die fabrikanten de slogan "made in USA" mogen gebruiken indien een bepaald percentage van de kosten van een produkt in de States wordt gemaakt, en dit kan dus alleen marketing zijn. Ik zag dit o.a. bij verrekijkers. De stickers "made in USA" worden er zelfs al in China opgeplakt. ;)

Beste,

En waarom zou dat als minpunt gezien kunnen worden, dat ze in china zijn gemaakt?

"made in usa" wat zegt dat dan helemaal.

Zoals weleens eerder vermeld, in de muziek-industrie zijn de japanse producten (made in china) alla Korg, Roland en Yamaha heel wat degelijker en beter gebouwd, dan de Amerikaanse merken als Emu en Kurzweil. De laatste groep kenmertk zicht door lompe ondoordachte en gammelle bouw. Van binnen vol met machine oli, gewoon goor, lompe lompe bouten, en zodra je de kap eraf haalt torseren als een gek. Ook gaan de voedingen altijd kapot. De eerder genoemde groep Korg Roland en Yamaha. is heel verfijnd slim, en goed gebouwd. Veel steviger.

Vaak is het zo dat als we weten dat een product uit Amerika komt dat we dan al zoiets hebben van......oh mijn god!.

Dat geld zeker niet voor de Krells, ML's en andere top highend uit amerika. Maar wel voor de mid-end. Is vaak een lompe troep van binnen.

Met de auto's is het niet anders. De aziatische roggellen jaren door, terwijl de lompe Amerikanen altijd mankementen hebben. Lomp volk, lompe bouw zou je haast zeggen.

Zover ik akn beoordelen zijn de aziaten van cultuur veel precieser en netter. Dat weet ik nog wel van mijn bezoek in de filipijnen. Als je daar naar de mac Donalds gaat heb je een aparte medewerker bij de kasse. De bigmacs etc. worden door deze mensen niet aangerkaakt (vieze handen van het geld) daar zijn aparte medewerkers voor die emt handschoenen de etensware op de desk zetten. Als je daar een ijsje koopt, zit er een papieren mantel om het koekje :).

Maargoed, op die Vincent site staat nu die enorme home theatre bak die ik in Frankfurt al heb mogen bewonderen. 47 Kg. schoon aan de haak :).

Groeten,

Bas