Jump to content

Welke van de 3 luidsprekers?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Welke van de volgende 3 luidsprekers zal het best geschikt zijn voor rock- en popmuziek? Het mag niet schel klinken en fel in het hoog zijn en ik hou van een volle wat warmere klank.

1. Master Four

2. Spendor S6

3. Audio Physic Yara of Spark

Ik zou voor nummer 1 gaan, de MASTERS....

Het woord Master zegt het al ;)

Nee... even zonder gekheid... alles valt en staat op combinaties... en zelf luisteren geeft je altijd de beste indruk!! Het is voor mij heel moeilijk om jouw gevoel bij het luisteren naar een speaker te bepalen!

Succes.

De speakers komen te hangen aan een Unison unico hybride versterker met hoogstwaarschijnlijk de Unison hybride cd-speler.

En ik hou echt van een warm geluid waar je lekker uren naar kunt luisteren. Het valt mij op dat veel tegenwoordig zo schel en fel in het hoog klinkt. Het doet pijn aan de oren. En dan zegt de winkelier ook nog "fantastisch geluid, niet?"

Geplaatst door Robbert:

De speakers komen te hangen aan een Unison unico hybride versterker met hoogstwaarschijnlijk de Unison hybride cd-speler.

En ik hou echt van een warm geluid waar je lekker uren naar kunt luisteren. Het valt mij op dat veel tegenwoordig zo schel en fel in het hoog klinkt. Het doet pijn aan de oren. En dan zegt de winkelier ook nog "fantastisch geluid, niet?"

Hallo Robbert!

Die speakers die je hebt geselecteerd klinken niet warm, ze zijn eerder analytisch (vaker wel langer naar te luisteren). Een buis maakt 't maybe wat warmer (hangt van 't type buis af) maar verder zijn 't niet echt geschikte kandidaten voor een buis. Als ik mijn persoonlijke advies mag geven (een speaker merk waar mijn wijsvingertje naar uit gaat) dan noem ik DALI. Wat ook niet snel gaat vervelen en lekker vol warm klinkt is Diapason. Ga eens beluisteren op Unison Research! Veel succes! :D

Geplaatst door Robbert:

Welke van de volgende 3 luidsprekers zal het best geschikt zijn voor rock- en popmuziek? Het mag niet schel klinken en fel in het hoog zijn en ik hou van een volle wat warmere klank.

1. Master Four

2. Spendor S6

3. Audio Physic Yara of Spark

Beste Robbert,

Je maakt het wel moeilijk !

Alle 3 klinken ze redelijk analytisch ,waarvan de AP dan op de 1 e plaats komt, Master op de 2 e en de Spendor op de warmste plaats.

Warm klinkend zijn ASW,Dali,Piega,Diapason,ea.

Misschien is het een idee om het 1 en ander eens gaan beluisteren.

MvG,

Haudio

Ik heb ooit een Dali Evidence 470 gehoord. Klink wel goed, maar de bass was een probleem. Erg bonkerig. Niet geschikt voor mij. Is erg moeilijk te plaatsen. Een Dali suite vond ik niet mooi.

Maar hoe is de Dali Grand serie?

De speakers moeten rock muziek wel lekker kunnen weergeven.

Geplaatst door Robbert:

Ik heb ooit een Dali Evidence 470 gehoord. Klink wel goed, maar de bass was een probleem. Erg bonkerig. Niet geschikt voor mij. Is erg moeilijk te plaatsen. Een Dali suite vond ik niet mooi.

Maar hoe is de Dali Grand serie?

De speakers moeten rock muziek wel lekker kunnen weergeven.

De Dali Grant is erg mooi als hij ingespeeld is.

Het inspelen duurt vrij lang , minstens 3 maanden.

Daarvoor is de bas rommelig en boemerig , niet om aan te horen.

MvG,

Haudio