PD Posted 10 december 2002 Report Share Posted 10 december 2002 Misschien is het al oud nieuws maar 31 Oktober jl. is Dr. Riccardo Kron plotseling overleden. Zijn droom was de ultieme audio versterker te bouwen. Zou zijn droom uitgekomen zijn? Dat weet ik niet, maar ik heb altijd veel respect gehad voor zijn producten. En na mijn mening heeft hij met de KR audio electronics Kronzilla een legendarische versterker neergezet. Rust in vrede! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 10 december 2002 Report Share Posted 10 december 2002 Hallo PD, Dan blijken de demonstraties met de Kronzilla op de VAD (anderhalve week voor Krons overlijden) achteraf gezien een soort herdenkingsdiensten te zijn geweest. De Kronzilla en de rest van de set klonken schitterend. Als je tenminste nog van een set kan spreken bij zo'n omvang. Het geheel leek wel een beetje op een kerkaltaar, dat was dus ook toepasselijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
callas Posted 10 december 2002 Report Share Posted 10 december 2002 Dat is heel spijtig. ik heb Riccardo Kron een aantal malen persoonlijk ontmoet. Een gedreven man, met zeker een eigen mening. Dat zijn mening en producten wel opschudding hebben veroorzaakt in het audiowereldje is omdat Dr Kron werkelijk vernieuwend was. vernieuwing en werkelijke creatieviteit geeft altijd weerstand bij de gevestigden. daarin excelleerde Dr Kron. hij laat ons achter met een prachtig erfgoed. ik weet nog hoe ik bijna het vliegtuig miste op de Ramada show in Engeland waar ik totaal ondersteboven was van zijn mono's ( de KR 600 serie) gelukkig kan ik deze mono's beluisteren bij een audiovriend dichtbij. Wat een bijzondere versterkers ! de man leefde zijn passie. in mooie herinnering. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts