Jump to content

Avallon gaat naar Studio Wilbert en beluistert...

Avallon
 Share

Recommended Posts

Jantje, wat zijn jullie hi-fi arro zeg :)

Ik kwam uit op een Arcam A85, Primare d20, en Magnepans MG12 SE's. BTW Finals 0.3s zuigen.

Maar wat is er mis mee? Kom maar op heb dit keer extra kritisch geluisterd, kan bovendien nog wel een paar posts gebruiken :)

Geplaatst door Stefan:

Ik ben nu zeker te laat?

Anders kan je even bij mij langskomen om een echte  :D  buizenversterker te beluisteren!

Veel plezier,

Echte buizenversterker is teveel van het goede, TE laid back. Bovendien trekt ie geen elektro/magnetostaten. Bovendien II: Arcam klinkt veeeeeel gedetailleerder en luchtiger (voor dat geld).

De A85 klinkt verdorie beter dan de FMJ :)

Hoi Avallon,

Wat vond je nou van die set. Die Primare is wel heel erg mooi. Heeft een hele mooie volle softe sound. Hoe is de combinatie van Arcam met Magnepan. Ik heb de Magnepan's alleen eens met Array en met Bryston gehoord.

Goed man! Mits de juiste kabels worden ingezet :) Primare was in eerste instantie ingezet voor Finals, heb geen tijd gehad die te veranderen, maar ik denk dat ik toch voor een Arcam CD speler zal gaan :)

Arcam + Magnepan = detail, zuiverheid, 3d (ook ML Scenarios hebben dieper stereobeeld), gedefinieerd laag, en Arcam is een erg luchtige versterker dus weet het gat tussen electrostaat en magnetostaat te verkleinen qua openheid.

Geplaatst door Avallon:

Echte buizenversterker is teveel van het goede, TE laid back. Bovendien trekt ie geen elektro/magnetostaten. Bovendien II: Arcam klinkt veeeeeel gedetailleerder en luchtiger (voor dat geld).

De A85 klinkt verdorie beter dan de FMJ   :)

:D Ha Ha :D ....Fout!

Een echte buizenversterker klinkt analytisch, snel, doortekend, gedetailleerd, en vooral dynamisch! ;) ! Maar hij mist het grove hoog van Transistorversterkers.

Laid back is een term die ik alleen in mijn huis heb als de muziek ook laid back is, maar als het moet stampen dan doet ie dat ook.

Het type versterker dat ik bouw wordt niet op commerciele basis in nederland aangeboden, vandaar dat je de klank niet kent........ had je toch even langs moeten komen! ;)

Groeten,

Geplaatst door Stefan:

:D Ha Ha   :D ....Fout!

Een echte buizenversterker klinkt analytisch, snel, doortekend, gedetailleerd, en vooral dynamisch!   ;) ! Maar hij mist het grove hoog van Transistorversterkers.

Laid back is een term die ik alleen in mijn huis heb als de muziek ook laid back is, maar als het moet stampen dan doet ie dat ook.

Het type versterker dat ik bouw wordt niet op commerciele basis in nederland aangeboden, vandaar dat je de klank niet kent........ had je toch even langs moeten komen!   ;)

Groeten,

Een ECHTE buizenversterker kan ik dan waarschijnlijk niet betalen :D

Ze zijn ook niet te koop! :(

Je kan ze alleen zelf bouwen!

Je moet internet afstruinen om wereldwijd onderdelen te kopen, naar buizenbeurzen voor de meest exotische buizen, trafo's op specificatie laten wikkelen, en een soldeerbout kopen.

Oh ja! Je moet ook veel technische bladen en boeken lezen en veel luisteren.

Van de totaalsom aan onderdelen kan je nog geen nieuwe Mark Levinson kopen, maar ja..... dat is dan ook High-End! (zie voor uitleg posting van Avallon onder topic"wat is er mis met mij"

Groeten,

ALLRIGHT! :D

Afstruinen..... klaar!

Lezen........al genoeg gedaan de afgelopen jaren!

Bouwen, ben ik nu mee bezig.

Het is wel makkelijker om te betalen hoor; al die soldeerdampen zijn niet echt bevorderlijk voor je hersencellen!

Maar ja, misschien is dat wel de rede dat ik zo van zelfbouwen houdt :D:D

Geplaatst door Stefan:

ALLRIGHT!   :D

Afstruinen..... klaar!

Lezen........al genoeg gedaan de afgelopen jaren!

Bouwen, ben ik nu mee bezig.

Het is wel makkelijker om te betalen hoor; al die soldeerdampen zijn niet echt bevorderlijk voor je hersencellen!

Maar ja, misschien is dat wel de rede dat ik zo van zelfbouwen houdt   :D    :D

Hoi Stefan,

Wat vind je dan van die KR Enterprises buizenbakken (eens afgezien van de prijs)?. Ik zag dat je de buizen ook los kon kopen bij Eurogram (butpagina), maar prijzen staan er niet bij. Ze zeggen dat het speciaal voor hen ontworpen buizen zijn confused.gif .

Ha die Sodejuu en Stefan,

Buizen heb ik lekker ook.

Misschien niet de beste want die zij van Julius Futterman maar ik heb niet even 500.000,00 gulden liggen.

De KR enterprice buizen zijn inderdaad speciaal voor hun gemaakt.

Maar ze klinken dan ook heel goed en leveren ook veel vermogen voor een buis zelfs stroom.

Ik weet uit eigen ervaring dat er verschillende zijn en ook verschillende prijzen.

En de prijzen zijn niet laag maar dat hoeft ook niet voor veel kwaliteit.

Vraag maar eens aan ceedee die weet er alles van.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Maar m...terug naar topic (ffkes), Haudio, ik luister naar allerlei soorten muziek, van Prokofiev tot Phil Collins (met tussenstops bij oa Dr Dre/Eminem, Faithless, Dido, etc...)

Wat zou ik volgens een professional als jij moeten gaan beluisteren? Ik heb max 10.000 onegveer te spenderen (hangt er een beetje vanaf hoe de wind staat) :D

confused.gif

Avallon,

en wat wil je dan kopen, oftewel waarin moet die fl. 10.000,00 worden geconverteerd.

Alleen een versterker ? of moet er meer uit komen.........

Groet Jitze confused.gif

Avallon,

was alweer opweg naar dit topic, had 't net gevonden..........

Eigenlijk is het best lastig om met een budget een passende combinatie van apparatuur bijelkaar te sprokkelen.

Op dit moment heb ik een prachtige versterker in de aanbieding, echter hij leegt een zware claim op het budget..........

De KR eindbak Antares voor de halve nieuwprijs..........

Waar zoek je naar ?

Nieuw / Tweedehands, welk een geluid verwacht je van de speakers.............

Zingali heeft een paar Hoornspeakers die heel dicht bij electrostaten en aanverwant komen, vwb. helderheid en gebrek aan vervorming, terwijl een Klipsch Heresy het zelfde kan voor slechts de helft van de prijs, aangevuld met een paar uur knippen, plakken en solderen.

Voordeel van deze speakers is dat ze geen vreselijk vermogen vragen, wel een versterker die muzikaal is en onder alle omstandigheden stabiel, hetwelk een keuze financieel gezien heel simpel kan maken.

Is het opwaarderen, stap voor stap van de oude set geen optie ?

Hoef je je maar druk te maken om 1 component tegelijk.........

Groet Jitze eek.gifeek.gifeek.gif

Oeh, KR, klinkt goed. Ik wil echter alleen nieuw. Bovendien is opwaarderen geen optie (anders blijf ik bezig, 10.000 vind ik een investering die groot genoeg is wat mij betreft). Wat voor geluid ik wil? Tsja, wat de muziek die ik luister het beste kan overbrengen. Op zich ben ik best bereid een trade-off te maken ergens (moet ook wel :D )als de rillingen maar over mijn rug lopen als ik het geheel aanzet :)

Avallon,

de KR is van een oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan..........

Zonder gekheid, plm. 6 maanden oud heeft naast een aantal andere versterkers gestaan, kun je als nieuw beschouwen.

Voor wat betreft de luidsprekers, maak eens een afspraak gaan we luisteren naar Klipsch op en duurdere en goedkopere versterkers.....

Groet Jitze eek.gifeek.gifeek.gif