Jump to content

Verschil in klankkleur bij netkabels?

Rogier
 Share

Recommended Posts

Hoi Henrie,

Het gaat dan om het materiaal van de isolatie, en zoals ik al zei weet ik niet zeker of die stekkers inderdaad beter geisoleerd zijn. Bij een kabel heb je ook verschillen in isolatie die om de kabel heen zit. En daar zitten wel degelijk klankverschillen en dus ook kwaliteitsverschillen tussen. Je hebt b.v. teflon isolatie, en dat bklinkt anders dan rubber isolatie. Dus lijkt me dat dit ook opgaat voor een netsnoer.

gr. Rogier

Nou ja het zal allemaal wel. Maar 1 ding is me nog steeds niet duidelijk: Waarom moet dan zo vreselijk veel geld kosten?! Dat het dan wat duurder is dan een standaard euroconnector, dat zal best, maar zo duur??

Dan geef ik mijn geld liever aan andere dingen uit...

Geplaatst door Audiopaul:

Lijkt me prima, Rogier.    ;) Uiteraard ben ik ook benieuwd naar jouw set, en dan vooral naar je nieuwe speakers! De digitale camera gaat in ieder geval mee!    ;)

Wanneer kom je nou es een keer bij mij... mad.gif:D

Ik ken de dealer van Furutech producten, dus mocht je interesse hebben. Stuur me een mailtje.

ashcan@tebenet.nl

Kijk ook eens IN zo'n duurdere stekker.

Wat zou beter zijn, een dun schroefje dat nog niet de helft van de aders vast klemt, of een mechaniekje waarmee je alle aders tegen elkaar samen perst?

Denk aan de (te dure) WBT connectors, hiervoor worden van die hulsjes gebruikt die de aders met kracht bij elkaar drukken.

Verder is de dikte en opbouw van de pinnen belangrijk, want die maken het contact met de wcd en het apparaat.

Zou je beginnen met een rubberen Kopp netstekker en een gevlochten netsnoer, dan ben je al op de goede weg en dat voor betrekkelijk weinig geld (max

Hallo allemaal,

het verschil tussen een siltech spo 18 netkabel en een xtc netkabel was zeer duidelijk te horen! Meer druk in het laag, wat extra detaillering en meer breedte, de ruimtelijkheid en dynamiek namen ook een stuk toe. Verschil was zeer duidelijkk te horen. De netkabel was uitgeprobeerd in direct vergelijk op mijn set, en was op de Wadia da converter aangesloten. Voor mij een reden om binnenkort de Siltech netkabels de deur uit te doen!

Kortom, een geslaagd avondje!

gr. Rogier

Allereerst moet ik Rogier complimenteren met z'n mooie set! ;) Ik ga daar binnenkort beslist wat meer over vertellen.

In deze topic gaat het echter over de vergelijking van het XTC Black Ultimate Powercord (niet afgeschermde versie) met een Siltech SPO18 MF. We hebben 'm aangesloten op de Wadia DA convertor (wat een beauty trouwens!!)

Eerst hebben we geluisterd met de Siltech, vervolgens overgeschakeld naar de XTC en uiteindelijk weer terug naar Siltech. Het verschil in het voordeel van de XTC was overduidelijk: de "stage" werd opmerkelijk groter, vooral in de breedte (hier was wat mij betreft de grootste winst!!),de druk en de strakheid van het laag nam toe, de dynamiek verbeterde waardoor o.a. "attacks" feller werden, ook microdetails kwamen veel beter uit de verf.

De verschillen waren op Rogier z'n set echt opmerkelijk groot. Kennelijk is met de XTC ook grote winst te behalen op DA converters (en cd-spelers).

Kortom, sowieso een geslaagde luister (en praat) avond en ook bij Rogier blijkt de XTC Black Ultimate een regelrechte "winner"! ;)

Geplaatst door Rogier:

Hoi allemaal,

Ik heb nu overal siltech netkabels aan hangen, maar ik wil over een tijdje ook een keer een harmonic technologie proberen, nu is mijn vraag of er verschil is in de klank bij verschillende netkabels. Betere netkabels geven zeker verbeteringen, maar zijn er ook klankverschillen? bv. warmer klinkend en helderder klinkend?

gr. Rogier

Geplaatst door Rogier:

Hoi allemaal,

Ik heb nu overal siltech netkabels aan hangen, maar ik wil over een tijdje ook een keer een harmonic technologie proberen, nu is mijn vraag of er verschil is in de klank bij verschillende netkabels. Betere netkabels geven zeker verbeteringen, maar zijn er ook klankverschillen? bv. warmer klinkend en helderder klinkend?

gr. Rogier

Rogier,

Bij Rick Stoet in Den Haag kun je een koffer lenen met netkabels, filters, stekkerblok etc. Het effect daarvan op mijn installatie (afgezien van de netkabels) is zeer groot.

Proberen dus!

Marc

Hoi marcg,

Zoals je al hebt kunnen lezen heb ik al een vergelijking gemaakt. Natuurlijk zijn er meerdere producten die je kunt vergelijken. Wel een goede tip om gewoon enkele verschillende kabels te lenen en achter elkaar uit te proberen. Filters heb ik nog niet in mijn set, ik vraag me ook wel af of dit nodig is. Ik had een keer een apparaat van kemp geleend en daarmee kon je de vervuiling op het net meten. Het was heel stil, maar af en toe een pulsje. Eigenlijk zou ik het nog een keertje moeten lenen, en ook verschillende netfilters moeten proberen. Dat komt nog wel een keertje. Voorlopig staat een goed loopwerk hoger op mijn lijst.

gr. Rogier