Jaap Bruinsma Posted 21 augustus 2001 Report Share Posted 21 augustus 2001 Wat vinden jullie van die CD-speler voor 1300,- in combinatie met de al aangeschafte a7R versterker? (ik vraag dit voor een vriend van me) Als er merken/types zijn die hij zou moeten beluisteren, wil ik dat graag van jullie weten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 21 augustus 2001 Report Share Posted 21 augustus 2001 Hoi, Hij zou in ieder geval toch even de Arcam CD72 moeten beluisteren wat mij betreft (1800,-). Als ie echt van de Arcam sound houdt is Marantz niet echt aan te raden maar de 6000KI Signature (1400,-) een kans geven is wel zo eerlijk. De NAD C541 UITERAARD (zit ergens rond de 1300,- dacht ik). Maar de Arcam die jij noemde is prima voor zover ik weet Ava Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 21 augustus 2001 Report Share Posted 21 augustus 2001 Hoi Jaap, Heb zelf de Arcam a8r versterker in combinatie met de Arcam a7se cd-speler. Luister nu een paar maanden naar deze combinatie (in combinatie met Linn Ninka speakers) en ben tevreden over de kwaliteit ervan. Net zoals iedereen hier, adviseer ik diverse merken te beluisteren voordat je vriend tot een koop overgaat. In ieder geval geen negatieve reacties van mijn kant Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Om eerlijk te zijn heb ik alleen de Arcam A8SE gehoord. Goede speler,maar persoonlijk zou ik zowel de a7 als de a8 nog niet gratis willen hebben,aangezien ik 't (zeker voor de prijs) zo'n beetje de lelijkste CD-spelers vindt die ik ooit heb gezien. Net als die Arcam versterker,oerlelijk met te veel knoppen en plastic. (de DIVA serie vind ik echter wel erg mooi) Maar ok,it's the inside that counts. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Geplaatst door Alco:Om eerlijk te zijn heb ik alleen de Arcam A8SE gehoord. Goede speler,maar persoonlijk zou ik zowel de a7 als de a8 nog niet gratis willen hebben,aangezien ik 't (zeker voor de prijs) zo'n beetje de lelijkste CD-spelers vindt die ik ooit heb gezien. Net als die Arcam versterker,oerlelijk met te veel knoppen en plastic. (de DIVA serie vind ik echter wel erg mooi) Maar ok,it's the inside that counts. Groeten, Alco Hehe, ik ben het echt helemaal met je eens Al vind ik de knoppen van de DiVa serie wel beetje goedkoop aandoen, voor de rest is ie heel mooi. En klinken doet ie ook nog. De Alpha serie vind ik ook nogal plasticky aandoen. Maar wat betreft prijs/kwaliteits verhouding zijn het keien van componenten. Wat betreft uiterlijk in die prijsklasse zou ik toch gaan voor bv. de Vincent CD-S1 of de Marantz 6000, NAD vind'k eigenlijk ook lelijk. Nou, nu ik erover denk, mijn zusje heeft die ene Pioneer cd speler/receiver met zo'n infraroodsensor waar je het deurtje mee kan openen, was ook iets van 1300 piek en qua design veegt ie wat mij betreft de vloer aan met andere cd-spelers in dezelfde prijsklasse. Bovendien heb je een complete set voor dat geld. Cd-speler en tuner dus, 'aparte' voor- en eindversterker (voor is ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Hey hoi! Ok ok, uiterlijk zijn het geen schoonheden, maar kotslelijk vind ik ze niet hoor! Maargoed, over het algemeen heb ik liever audioapparatuur niet in het zicht staan omdat het toch niet goed past bij een inrichting (en dat is een persoonlijke smaak). Kies je voor goede prijs/kwaliteit verhouding, dan is de alpha-serie zeker een optie!.. en dan luister je maar met de ogen dicht! Grtz van Ender de Bourvie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts