Jump to content

Het eerlijke verhaal over B

Jaap Bruinsma
 Share

Recommended Posts

het eerlijke verhaal zei je

het eerlijke verhaal is

als je eenmaal bose hebt grhoord loop je vanzelf de kamer uit

et spijt me maar ik ben absoluut geen bose fan

wij doen de meese moeite voor zaken die bijna maar net niet helemaal binnen ons bereik liggen: Qoute off the day

Oi Oi Oi, als mensen het nou een leuk ding vinden? Klein, (misschien) mooi en wellicht vinden ze het nog goed klinken ook (het hangt er maar vanaf wat je smaak is), wat is er dan in HEMELSNAAM mis mee???

Telkens wordt Bose er uitgelicht als zijnde de duivel binnen de audio wereld. Doe es origineel en ga eens een ander merk afkraken, kun je meteen eens wat originele argumenten bedenken.

Tuurlijk is Bose bagger, maar dat zijn wel meer dingen. En nee, ik ga geen merken noemen want dan moet ik dat gaan onderbouwen.

Sorry mensen, voor dit bericht, ik dacht dat er hier echt gruwelijke dingen aan het licht kwamen, dat iedere aankoop puur afzetterij is.

Maar als jullie het opvatten in de zin van 'nou, als ze daar nou blij mee zijn...', en daar verder niet moeilijk over doen, dan bied ik mijn excuses aan voor het plaatsen van dit verhaal.

solly hoor ik had het verhaal wel gezien alleen nie helemaal doorgelezen

en ik denk dat de keuze voor bose gewoon voor sommige mensen

de keuze is voor uitstraling en niet voor geluid

want voor geluid is er voor dezelfde prijs heel wat beter spul te krijgen

jah, ik weet het. Er staat in dat document waar ik naar verwees dat het frequentiebereik van de basdoos ongeveer 46 Hz tot 202 (!) Hz was, terwijl de sattelites ongeveer 280 Hz tot 13.5 kHz weergeven! Dat is zo superslecht, dat doet Audiosonic beter!

Geplaatst door richard:

Ach, die satelietgevallen worden toch achter de gordijnen weggewerkt en de "subwoofer" gaat onder de bank. Het is toch zonde om hier fatsoenlijke luidsprekers voor te gebruiken?

Zo zie je maar de kracht van goede marketing,

je kan ieder produkt een goed image geven.

Zo denkt de gemiddelde nederlander :

Opel astra is de beste auto.

audiofielen hebben allemaal een B&O set

CocaCola is goed voor tegen de dorst

CD's klinken 10x beter dan LP's

De beste speakers zijn van Bose

Het vervelende is dat deze mensen ervan overtuigd zijn dat Bose het beste is, want dat krijgen ze van alle kanten te horen...

Trouwens, een aantal gerenomeerde hifi-handelaren verkopen het ook, kijk maar eens op deze site naar merken, en hun winkels ..

gr.

Alex

eek.gif

Heren,

Ik vind Bose een prima product voor mensen die muziek alleen maar op de achtergrond draaien omdat het dan "niet zo stil is". En er vervolgens alleen maar doorheen kwekken. Aangezien het ook met name deze mensen zijn die Bose kopen, bedient Bose dus een groep consumenten die helemaal niet op zoek is naar high-end.

En als ze teveel willen betalen (hoewel dat nog maar te bezien valt; je koopt per slot van rekening design, en dat kost altijd geld) en er een prettig gevoel aan overhouden is dat wat mij betreft prima.

Liever dat dan goede spullen kopen (voor de heb of zo) en totaal niet kunnen horen dat het goede spullen zijn.

Laat dat maar staan voor de liefhebbers.

Ik zie het een beetje als de vrouw van de direkteur (ok

Bose heeft bewezen dat in onze huidige wereld marketing belangrijker is dan kwaliteit! Veel bedrijven maken grettig gebruik van dit feit. En wie laat zich dat allemaal aansmeren? De eenvoudige burger. :D

Geplaatst door Odin:

het een kan niet zonder het ander

:Ddin

Nou, dat is niet wat ik bedoelde, maar marketing is een nogal veelomvattend woord. Dingen als prijsstelling bijvoorbeeld vallen ook onder marketing.

Sommige bedrijven maken bewust de keuze geen reclame te maken. Dit kan uit kosten/baten overwegingen zijn (bereik ik mijn doelgroep en hoeveel mensen uit die doelgroep rennen naar de winkel om iets te kopen) maar bijvoorbeeld ook om exclusiviteit uit te stralen. (wij zijn ZO goed dat wij geen klanten hoeven te trekken, klanten komen naar ons). Zo heb je in Londen bijvoorbeeld een schoenmaker, waar een paar schoenen 10.000 piek kost eek.gif

Ze zouden in bladen voor de rijkeren onder ons reclame kunnen maken, maar dat doen ze niet omdat ze al een gevestigde naam hebben (goodwill), dit is een hele bewuste keuze en valt derhalve onder de noemer 'marketing'.

Dit zal ongetwijfeld ook voorkomen binnen de hi-fi wereld, maar dat is lastig te traceren. Echte high end merken kunnen bijvoorbeeld ook uit kosten/baten overwegingen besluiten geen reclame te maken.

Ook kunnen ze het reclame maken aan de importeurs over laten natuurlijk. Maar ook hier geldt dat je als fabrikant al een naam moet hebben, dan wel je importeurs grote marges moet laten verdienen.

H

Geplaatst door Fred:

Bose heeft bewezen dat in onze huidige wereld marketing belangrijker is dan kwaliteit! Veel bedrijven maken grettig gebruik van dit feit. En wie laat zich dat allemaal aansmeren? De eenvoudige burger.   :D

HoHo, vergeet ZoNie dan ook niet te vermelden als het om marketing gaat. Die zijn nu aan de zelfde weg aan het timmeren als B

Ik heb eens bij een hifi-dealer een set Bose 601-speakers van binnen mogen zien. Tot mijn grote verbazing was er sprake van een grote leegte, heel weinig en dun dempingsmateriaal en erg dunne bedrading. Een vriend heeft een acoustimas-luidsprekerset met 5 surroundspeakers. Ik moet toegeven dat deze set voor films toch wel aardig is. En voor echte audio gaat er natuurlijk niets boven een full-size systeem (wat niet weg neemt dat minder volume soms ook meer kan zijn). Wat een schitterende luidsprekers zijn de nieuwe Avalons (cymbals??), daar viel mijn mond van open. :)

Geplaatst door JGCK:

Ik heb eens bij een hifi-dealer een set Bose 601-speakers van binnen mogen zien. Tot mijn grote verbazing was er sprake van een grote leegte, heel weinig en dun dempingsmateriaal en erg dunne bedrading. Een vriend heeft een acoustimas-luidsprekerset met 5 surroundspeakers. Ik moet toegeven dat deze set voor films toch wel aardig is. En voor echte audio gaat er natuurlijk niets boven een full-size systeem (wat niet weg neemt dat minder volume soms ook meer kan zijn). Wat een schitterende luidsprekers zijn de nieuwe Avalons (cymbals??), daar viel mijn mond van open.    :)

In mijn stage-tijd (lang geleden) mocht ik een Jamo Power 200 openschroeven. Ik geloofde mijn ogen niet. Een PLASTIC front met een draadrooster ervoor, Triplex behuizing zonder aansluitklemmen (vaste draad), zegge en schrijve 1 (