Jaap Bruinsma Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Men zegt weleens dat Bose 'niet zo geweldig' is, nou, dat is ook zo. Kijk maar. http://www.geocities.com/trustnoho/boseframes.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 het eerlijke verhaal zei je het eerlijke verhaal is als je eenmaal bose hebt grhoord loop je vanzelf de kamer uit et spijt me maar ik ben absoluut geen bose fan wij doen de meese moeite voor zaken die bijna maar net niet helemaal binnen ons bereik liggen: Qoute off the day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 22 augustus 2001 Author Report Share Posted 22 augustus 2001 als je de link bekeken had, had je me begrepen. Reageer voortaan pas als je weet waar men het over heeft. Graag. En: helaas zijn er maar al te veel mensen die NIET vanzelf weglopen, en dus WEL boze aankopen doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Oi Oi Oi, als mensen het nou een leuk ding vinden? Klein, (misschien) mooi en wellicht vinden ze het nog goed klinken ook (het hangt er maar vanaf wat je smaak is), wat is er dan in HEMELSNAAM mis mee??? Telkens wordt Bose er uitgelicht als zijnde de duivel binnen de audio wereld. Doe es origineel en ga eens een ander merk afkraken, kun je meteen eens wat originele argumenten bedenken. Tuurlijk is Bose bagger, maar dat zijn wel meer dingen. En nee, ik ga geen merken noemen want dan moet ik dat gaan onderbouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Even tussendoor: de forums op www.hifi.nl en www.hear.nl gaan steeds meer op elkaar lijken. ( de boze link stond daar gisteren ook op ) En ik maar denken dat het concurrenten waren! Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 hifi.nl is wat mij betreft geen concurrent voor Hear, VEELS te rommelig Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Dat is ook waar. Is het wel eens opgevallen dat het forum van "Naim" (www.naim-audio.com)dezelfde opzet heeft als hier? Alleen wel een enorm Mijn-set-is-duurder-dus-hou-je-kop gehalte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 22 augustus 2001 Author Report Share Posted 22 augustus 2001 Sorry mensen, voor dit bericht, ik dacht dat er hier echt gruwelijke dingen aan het licht kwamen, dat iedere aankoop puur afzetterij is. Maar als jullie het opvatten in de zin van 'nou, als ze daar nou blij mee zijn...', en daar verder niet moeilijk over doen, dan bied ik mijn excuses aan voor het plaatsen van dit verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Hehe, misschien kon jij het ook niet weten, maar Bose wordt constant afgezeken, beetje vermoeiend Maar als je mij kan vertellen wat er slecht is aan Bose (met de personen die het kopen in het achterhoofd) dan neem ik mijn woorden terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 solly hoor ik had het verhaal wel gezien alleen nie helemaal doorgelezen en ik denk dat de keuze voor bose gewoon voor sommige mensen de keuze is voor uitstraling en niet voor geluid want voor geluid is er voor dezelfde prijs heel wat beter spul te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Precies, het ligt er dus maar aan waar je naar op zoek gaat. Bose richt zich ook niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 22 augustus 2001 Author Report Share Posted 22 augustus 2001 jah, ik weet het. Er staat in dat document waar ik naar verwees dat het frequentiebereik van de basdoos ongeveer 46 Hz tot 202 (!) Hz was, terwijl de sattelites ongeveer 280 Hz tot 13.5 kHz weergeven! Dat is zo superslecht, dat doet Audiosonic beter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Ach, die satelietgevallen worden toch achter de gordijnen weggewerkt en de "subwoofer" gaat onder de bank. Het is toch zonde om hier fatsoenlijke luidsprekers voor te gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Geplaatst door richard:Ach, die satelietgevallen worden toch achter de gordijnen weggewerkt en de "subwoofer" gaat onder de bank. Het is toch zonde om hier fatsoenlijke luidsprekers voor te gebruiken? Zo zie je maar de kracht van goede marketing, je kan ieder produkt een goed image geven. Zo denkt de gemiddelde nederlander : Opel astra is de beste auto. audiofielen hebben allemaal een B&O set CocaCola is goed voor tegen de dorst CD's klinken 10x beter dan LP's De beste speakers zijn van Bose Het vervelende is dat deze mensen ervan overtuigd zijn dat Bose het beste is, want dat krijgen ze van alle kanten te horen... Trouwens, een aantal gerenomeerde hifi-handelaren verkopen het ook, kijk maar eens op deze site naar merken, en hun winkels .. gr. Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Heren, Ik vind Bose een prima product voor mensen die muziek alleen maar op de achtergrond draaien omdat het dan "niet zo stil is". En er vervolgens alleen maar doorheen kwekken. Aangezien het ook met name deze mensen zijn die Bose kopen, bedient Bose dus een groep consumenten die helemaal niet op zoek is naar high-end. En als ze teveel willen betalen (hoewel dat nog maar te bezien valt; je koopt per slot van rekening design, en dat kost altijd geld) en er een prettig gevoel aan overhouden is dat wat mij betreft prima. Liever dat dan goede spullen kopen (voor de heb of zo) en totaal niet kunnen horen dat het goede spullen zijn. Laat dat maar staan voor de liefhebbers. Ik zie het een beetje als de vrouw van de direkteur (ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Bose heeft bewezen dat in onze huidige wereld marketing belangrijker is dan kwaliteit! Veel bedrijven maken grettig gebruik van dit feit. En wie laat zich dat allemaal aansmeren? De eenvoudige burger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Als je geen goede marketing skills hebt kun je maar beter meteen stoppen voordat je echt failliet bent. Het niet maken van reclame is namelijk ook marketing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted 25 augustus 2001 Report Share Posted 25 augustus 2001 Het een kan niet zonder het ander :Ddin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted 25 augustus 2001 Report Share Posted 25 augustus 2001 het een kan niet zonder het ander :Ddin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Geplaatst door Odin:het een kan niet zonder het ander :Ddin Nou, dat is niet wat ik bedoelde, maar marketing is een nogal veelomvattend woord. Dingen als prijsstelling bijvoorbeeld vallen ook onder marketing. Sommige bedrijven maken bewust de keuze geen reclame te maken. Dit kan uit kosten/baten overwegingen zijn (bereik ik mijn doelgroep en hoeveel mensen uit die doelgroep rennen naar de winkel om iets te kopen) maar bijvoorbeeld ook om exclusiviteit uit te stralen. (wij zijn ZO goed dat wij geen klanten hoeven te trekken, klanten komen naar ons). Zo heb je in Londen bijvoorbeeld een schoenmaker, waar een paar schoenen 10.000 piek kost Ze zouden in bladen voor de rijkeren onder ons reclame kunnen maken, maar dat doen ze niet omdat ze al een gevestigde naam hebben (goodwill), dit is een hele bewuste keuze en valt derhalve onder de noemer 'marketing'. Dit zal ongetwijfeld ook voorkomen binnen de hi-fi wereld, maar dat is lastig te traceren. Echte high end merken kunnen bijvoorbeeld ook uit kosten/baten overwegingen besluiten geen reclame te maken. Ook kunnen ze het reclame maken aan de importeurs over laten natuurlijk. Maar ook hier geldt dat je als fabrikant al een naam moet hebben, dan wel je importeurs grote marges moet laten verdienen. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Geplaatst door Fred:Bose heeft bewezen dat in onze huidige wereld marketing belangrijker is dan kwaliteit! Veel bedrijven maken grettig gebruik van dit feit. En wie laat zich dat allemaal aansmeren? De eenvoudige burger. HoHo, vergeet ZoNie dan ook niet te vermelden als het om marketing gaat. Die zijn nu aan de zelfde weg aan het timmeren als B Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Ik heb eens bij een hifi-dealer een set Bose 601-speakers van binnen mogen zien. Tot mijn grote verbazing was er sprake van een grote leegte, heel weinig en dun dempingsmateriaal en erg dunne bedrading. Een vriend heeft een acoustimas-luidsprekerset met 5 surroundspeakers. Ik moet toegeven dat deze set voor films toch wel aardig is. En voor echte audio gaat er natuurlijk niets boven een full-size systeem (wat niet weg neemt dat minder volume soms ook meer kan zijn). Wat een schitterende luidsprekers zijn de nieuwe Avalons (cymbals??), daar viel mijn mond van open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Geplaatst door JGCK:Ik heb eens bij een hifi-dealer een set Bose 601-speakers van binnen mogen zien. Tot mijn grote verbazing was er sprake van een grote leegte, heel weinig en dun dempingsmateriaal en erg dunne bedrading. Een vriend heeft een acoustimas-luidsprekerset met 5 surroundspeakers. Ik moet toegeven dat deze set voor films toch wel aardig is. En voor echte audio gaat er natuurlijk niets boven een full-size systeem (wat niet weg neemt dat minder volume soms ook meer kan zijn). Wat een schitterende luidsprekers zijn de nieuwe Avalons (cymbals??), daar viel mijn mond van open. In mijn stage-tijd (lang geleden) mocht ik een Jamo Power 200 openschroeven. Ik geloofde mijn ogen niet. Een PLASTIC front met een draadrooster ervoor, Triplex behuizing zonder aansluitklemmen (vaste draad), zegge en schrijve 1 ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Helaas waren mijn ouders weer eens eigenwijs...En hebben bose gekocht. Gelukkig zijn ze er zelf al achter, hun oude set staat er al weer. Als je ook ergens niet meer woont, doen ze de gekste dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Ik ken het, ik ken het Kharn. M'n ouders hebben ook boeze gekocht tijdje geleden. Enige verschil, zij zijn er tevreden mee . Moet wel bij opmerken dat ze hiervoor die 301 serie hadden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts