stijn Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 houdie allemaal hoe is het met jullie?? ik had ffkes een vraag: wat kan ik verwachten van de b7w cdm 7nt? en weet iemand waar die in de aanbieding is? thnx stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Hoi,' van de CDM 7 NT (=Nautilus) kun je een zeer mooi geluid verwachten, mits je van klassiek houdt. Wat naar mijn, bescheiden , mening toch wel de specialiteit van de NT en Nautilus serie is. Verwacht een zeer onthullende speaker, zorg ervoor dat de bron en versterking goed bij de speaker past (luisteren!misschien NAD Silverline serie, of Arcam FMJ?). Verwacht een strak, stevig, laag, zeer mooi hoog (mits je dus geen troep erachter hebt zitten, zowel qua cd/plaat als electronica) verpakt in een coherent geheel. (Tweeter is trouwens dezelfde als in de Nautilus serie, horn-loaded). Verwacht dus nogmaals, geen feestbeest. Hij gaat wel hard, maar is toch te netjes wat mij betreft. Oh, zorg iig ook voor een echt goede neutrale speaker kabel. Zonde als je dergelijke speakers gaat kleuren met kabels. klinkt een stukkie minder, kost een boel minder -> B&W CDM7SE 1350 p/s [url=http://"http://www.hifihome.be/Productdetail.asp?ID=115]B&W CDM 7 NT 80.000 BEF (moe je wel naar Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Hoi Stijn, De CDM7-NT is een hele mooie speaker, echter niet helemaal zoals Avallon hem beschrijft. waarschijnlijk doelt Avallon op de echte Nautilus-serie die inderdaar iets muzikaler is afgestemt. Lees dit niet verkeerd, de CDM-serie is een hele muzikale serie. Het is echter een Monitor (CDM = Compact Digital Monitor). Een monitor is er normaal op gebouwd iederr foutje aan het licht te brengen. Dat doet deze speaker precies hetzelfde, hoewel hij iets vergevingsgezinder is dan zijn kleine broertje de CDM1-NT. Het voordeel is dat als je een perfect opgenomen CD (of plaat) afspeelt dit ontzettend mooi klinkt via deze speaker. Het nadeel is dan ook dat een slecht opgenomen CD (of plaat) niet om aan te horen is (klinkt gewoon slecht) ook al vindt je de muziek goed, het klinkt helaas niet zoals jij graag zou willen. Deze speaker is ook heel dankbaar voor goeie apparatuur. Hoe beter de apparatuur, hoe mooier die klinkt. De afwerking is zoals gewend van B&W, buitengewoon goed, maar ga er eerst maar eens naar luisteren. Misschien ga je wel met een Dynaudio naar huis. P.S.: Neem voor de luistersessie eens "Genisis - We Can't Dance" mee, dan hoor je echt hoe slecht deze CD is opgenomen. De CDM7-NT laat hier niets van over (helaas) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Geplaatst door Avallon: Verwacht een zeer onthullende speaker, zorg ervoor dat de bron en versterking goed bij de speaker past (luisteren!misschien NAD Silverline serie, of Arcam FMJ?). Verwacht een strak, stevig, laag, zeer mooi hoog (mits je dus geen troep erachter hebt zitten, zowel qua cd/plaat als electronica) verpakt in een coherent geheel. (Tweeter is trouwens dezelfde als in de Nautilus serie, horn-loaded). Verwacht dus nogmaals, geen feestbeest. Hij gaat wel hard, maar is toch te netjes wat mij betreft. Oh, zorg iig ook voor een echt goede neutrale speaker kabel. Zonde als je dergelijke speakers gaat kleuren met kabels. De CDM7-NT is een hele mooie speaker, echter niet helemaal zoals Avallon hem beschrijft. waarschijnlijk doelt Avallon op de echte Nautilus-serie die inderdaar iets muzikaler is afgestemt. Lees dit niet verkeerd, de CDM-serie is een hele muzikale serie. Het is echter een Monitor (CDM = Compact Digital Monitor). Een monitor is er normaal op gebouwd iederr foutje aan het licht te brengen. Dat doet deze speaker precies hetzelfde, hoewel hij iets vergevingsgezinder is dan zijn kleine broertje de CDM1-NT. Het voordeel is dat als je een perfect opgenomen CD (of plaat) afspeelt dit ontzettend mooi klinkt via deze speaker. Het nadeel is dan ook dat een slecht opgenomen CD (of plaat) niet om aan te horen is (klinkt gewoon slecht) ook al vindt je de muziek goed, het klinkt helaas niet zoals jij graag zou willen. Deze speaker is ook heel dankbaar voor goeie apparatuur. Hoe beter de apparatuur, hoe mooier die klinkt. Dat zeg ik...onthullend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Sorry, ik wist niet dat je kwaad werd Ik dacht dat je iets anders bedoelde (maar wat weet ik ook niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu: P.S.: Neem voor de luistersessie eens "Genisis - We Can't Dance" mee, dan hoor je echt hoe slecht deze CD is opgenomen. De CDM7-NT laat hier niets van over (helaas) Volgens mij is Phil Colins sowiezo niet sterk in opnames, zijn solo cd 'Serious Hits...Live', pracht nummers, echt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu:Sorry, ik wist niet dat je kwaad werd Ik dacht dat je iets anders bedoelde (maar wat weet ik ook niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door Avallon: Volgens mij is Phil Colins sowiezo niet sterk in opnames, zijn solo cd 'Serious Hits...Live', pracht nummers, echt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Hey Jeroen, heb je misschien ook ervaring met de cd Live in Berlin??? Staan ongeveer dezelfde nummers op, maar andere opname dus. En aangezien ik zojuist ben gevraagd langer in dienst de blijven bij het bedrijf waar ik nu werk (voor de nieuwsgierigen onder ons, dit bedrijf maakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 24 augustus 2001 Report Share Posted 24 augustus 2001 Ik heb zelf "slechts" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 24 augustus 2001 Report Share Posted 24 augustus 2001 Ik krijg een beetje een badkuip id, maar kun je de namen noemen van de cds van de Beegees, Dire Straits en Fleetwood Mac met name? (het nummer Everywhere staat zeker weten in mijn top 3 allertijden, denk ik.. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts