P.G.G. Posted 10 juli 2002 Report Share Posted 10 juli 2002 Beste mede forumleden, Leuk dat dit forum bestaat! Er staan een hoop handige tips in. En ik dacht, laat ik ook maar gelijk een bijdrage doen. Ik ben al sinds geruime tijd in het bezit van een Marantz PM 7000 versterker. Wat vermogen en aansluitmogelijkheden betreft bevalt dit apparaat mij prima. Verfijning is echter iets dat een beetje achter blijft in het geluidsbeeld. Omdat ik het overdreven vind om hiervoor een nieuwe versterker aan te schaffen, ben ik eens gaan nadenken. Het mooie is, dat deze versterker de mogelijkheid heeft om een externe processor aan te sluiten. Vervolgens ben ik bij de plaatselijke hifi-handelaar gaan shoppen voor een Musical Fidelity X10D missing link (nieuw en met 10% korting!). Deze heb ik als externe processor aangesloten en het resultaat is geweldig! De muziek klinkt niet alleen verfijnder, maar zeer zeker ook detailrijker en `dieper'. Ik heb een vermoeden dat dit komt omdat er buisjes in het apparaat zijn gebruikt, maar ik kan me natuurlijk vergissen. In elk geval is de missing link de investering meer dan waard! En ik kan nu met nog meer plezier naar mijn versterker luisteren. Is dat leuk of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 juli 2002 Report Share Posted 10 juli 2002 Gek h Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 10 juli 2002 Report Share Posted 10 juli 2002 Als ik het goed begrepen heb dat doen die buisjes van de MF iets met de uitgangsimpedantie van je bron bijvoorbeeld je cd-speler. Hierdoor wordt de belasting voor je voorversterker anders en meestal beter. Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabor Posted 10 juli 2002 Report Share Posted 10 juli 2002 Heb dezelfde versterker...uhm wat kostte dat upgrade gevalletje Link to comment Share on other sites More sharing options...
P.G.G. Posted 10 juli 2002 Author Report Share Posted 10 juli 2002 Normaal gesproken 230 euro en met de 10 procent korting dus 207 euro. Best een hoop geld voor een `tonnetje', maar, zoals eerder gezegd: absoluut de moeite waard! En je moet er natuurlijk 2 sets interlinks bij hebben. Het apparaat is officieel eigenlijk niet meer leverbaar. Enkele audio-winkels hebben ze nog: Multifoon in Rotterdam bijvoorbeeld. Ik heb in elk geval het allerlaatste exemplaar in Spijkenisse gekocht. Je kan natuurlijk ook nog altijd tweedehands kijken. Dan is hij in elk geval goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
havikco Posted 14 juli 2002 Report Share Posted 14 juli 2002 misschien voor de liefhebbers: heb er eentje staan. doe er niets meer mee. Is afgelopen jaar nog gecontroleerd en werkt uitstekend. vraagprijs 60 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 juli 2002 Report Share Posted 15 juli 2002 Geplaatst door havikco:misschien voor de liefhebbers: heb er eentje staan. doe er niets meer mee. Is afgelopen jaar nog gecontroleerd en werkt uitstekend. vraagprijs 60 euro Mail me maar even. Envelop boven is mail adres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 15 juli 2002 Report Share Posted 15 juli 2002 En anders wil ik hem wel hebben voor mijn tuner! Laat het maar even weten als Ruud de MF niet koopt! Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts