demon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 waar zit nou et verschil in gehoor tussen een 2 of 3 weg speaker het klinkt vast lullig maar soms hoor ik bijna geen verschil tussen 2 of meerweg speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Laat ik beginnen met twee dingen uit elkaar te halen. 2.5 wegs speakers en 3 wegs speakers. Bij 2.5 wegs speakers wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 22 augustus 2001 Author Report Share Posted 22 augustus 2001 nou dank je wel maar die marquant boxen blijven toch nog wel even staan tot ik nieuwe heb en met met een betere tweeter klinken ze ook al een stuk beter ik heb er nu een philips tweeter in en die brengt et hoog een stuk beter naar voren dat krijg je als je oude tweeters eruit vliegen he moet je er toch beteren ingooien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Het is niet zo dat een 3-weg systeem per definitie beter zou moeten zijn dan een 2-weg systeem. Ik ken (en heb zelf de Avalon Arcus) voldoende 2-weg systemen die aanzienlijk beter klinken dan een (matig ontworpen) 3-weg systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Geplaatst door Theo:Het is niet zo dat een 3-weg systeem per definitie beter zou moeten zijn dan een 2-weg systeem. Ik ken (en heb zelf de Avalon Arcus) voldoende 2-weg systemen die aanzienlijk beter klinken dan een (matig ontworpen) 3-weg systeem. Dat zeg ik, waarom vertelt iedereen precies hetzelfde als ik? En idd de Avalons klinken goed, maar Avalon is dan ook een high end merk. K zou mijn linkerarm geven voor een paar Eidolons Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Geplaatst door demon:nou dank je wel maar die marquant boxen blijven toch nog wel even staan tot ik nieuwe heb en met met een betere tweeter klinken ze ook al een stuk beter ik heb er nu een philips tweeter in en die brengt et hoog een stuk beter naar voren dat krijg je als je oude tweeters eruit vliegen he moet je er toch beteren ingooien Jij gaat echt schrikken van de kwaliteitsverbetering Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 22 augustus 2001 Author Report Share Posted 22 augustus 2001 valt wel een beetje mee mijn setje heeft ook al een x 8er een paar synergies van taf gestaan en dat klonk ook nie bepaald slecht maar moet ik eerst nog even sparen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 In theorie is een eenweg systeem het beste. De voordelen zijn: -een echte puntbron (perfect stereobeeld) -geen filter (dus geen fasedraaiing en rendementsverlies) -geen units met verschillende klankkarakters die elkaar tegenwerken in het filtergebied. -geen fasedraaiing tussen units vanwege afwijkende acoustische centra. In de praktijk is het echter bijna onmogelijk om hoge en lage frequenties uit dezelfde conus te krijgen. Voor laag heb je een groot oppervlak nodig (met dus hoge massa) en een stevige magneet. Voor hoog heb je een lage massa nodig (en dus een kleine magneet) Vanwege deze natuurkundige tegenstrijdigheden is het erg moeilijk om een eenweg te bouwen (ze zijn er wel hoor!) Maar ik denk dat een goede tweeweg veel voordelen heeft t.o.v. meerwegsystemen. Vergeet niet dat wanneer je speakers uit dezelfde prijsklasse vergelijkt de tweeweg betere units kan bevatten dan een drieweg (een unit voor de prijs van twee!) Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door Avallon: En idd de Avalons klinken goed, maar Avalon is dan ook een high end merk. Wat is dat; een high end merk?!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Is een Manger niet bedoeld voor in een 1-wegs luidspreker? Bovendien heb je de electostaten die uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door Stefan: Wat is dat; een high end merk?!? Een merk dat producten van een uitstekende kwaliteit maakt waarbij prijs ondergeschikt is aan prijs. Echt high-end heeft als kenmerk dat de geluidsverbetering tov een goede middenklasse set niet in verhouding met het verschil in prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 23 augustus 2001 Author Report Share Posted 23 augustus 2001 geld geld altijd maar geld ik wou dat ik er genoeg van had Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door demon:geld geld altijd maar geld ik wou dat ik er genoeg van had Oi, jong bloed.... Je hebt NOOIT voldoende geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Nou.... Nooit? Bill Gates moet maar eens audiofiel worden! Ben benieuwd wat die zal aanschaffen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 23 augustus 2001 Author Report Share Posted 23 augustus 2001 nou dat word vast geen miniset van sony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Hij moet idd wel een aardig setje kunnen kopen, ik vind hem zelf meer een type voor een mooie buizenversterker met Martin Logan Statements ofzo (beetje slome gast, dus ik denk dat ik weet wie de broek aanheeft thuis ) Overigens zeer geschikte kerel, heeft zijn eigen 'goed doel' opgericht, enige die contribueert, maar is wel de stichting met het grootste vermogen ter wereld. Overigens is ie op papier wel ERRUG rijk maar hij heeft niet zo veel cash. Wat dat betreft kun je beter uitwijken naar de sultan van Brunei ofzo. Die heeft geen auidio systeem nodig, die laat Michael Jackson bv. overvliegen voor een priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 23 augustus 2001 Author Report Share Posted 23 augustus 2001 welke gast is dan net overleden die had oook wel leuk inkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 nog even terugkomend op het begin: het aantal luidsprekers (of beter:weergevers, want ze hoeven niet luid te spreken) in een box zegt niets over het hoeveelweg ervan. het filter in de box bepaalt in hoeveel delen het signaal wordt onderverdeeld. per frequentiedeel kun je er als ontwerper een of meer speakers achterhangen. Dus: een twee-weg met vijf speakers kan ook. groetjes, berry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Klinkt volkomen logisch, I stand corrected again. Bedankt voor de opheldering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door Avallon: Een merk dat producten van een uitstekende kwaliteit maakt waarbij prijs ondergeschikt is aan prijs. Echt high-end heeft als kenmerk dat de geluidsverbetering tov een goede middenklasse set niet in verhouding met het verschil in prijs. Met andere woorden; jij hebt teveel betaald voor je Avalons! Geplaatst door Avallon: Is een Manger niet bedoeld voor in een 1-wegs luidspreker? Bovendien heb je de electostaten die uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 K, dat is duidelijk (en nee hij heeft niet teveel voor zijn Avalons betaalt, teveel voor Avalon betalen, wat een lachtertje ) bovendien zou ik waarschijnlijk nu ook een high end set hebben staan als ik het geld had. Oh, en Magnepans??? Ben niet zo'n zelfbouwkei dus een Manger luidspreker zelf in elkaar zetten lijkt me geen goed plan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Magna....wat? sorry geen mening. (ga nu naar "2001, a space odyssie" kijken) Manger kan je overigens ook kant en klaar kopen. Wil je van je Avalons af dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door Stefan:Magna....wat? sorry geen mening. (ga nu naar "2001, a space odyssie" kijken) Manger kan je overigens ook kant en klaar kopen. Wil je van je Avalons af dan? Magnepan -> magnetostaat. dikker membraan, dus wat minder open en snel, maar wel beter laag. Bovendien dus nog steeds het voordeel van integratie, geen slijtende statoren.... Manger kun je ook kant en klaar kopen, voor 4000 piek per stuk dacht'k? Mwah...beetje boel voor arme student Maar tanx, geniet van Space Odessey (oude SF, k moet er niet aan denken) voor SF liefhebbers: lees Jack Vance, begin bv. bij Tschai... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door Jaap Bruinsma:Nou.... Nooit? Bill Gates moet maar eens audiofiel worden! Ben benieuwd wat die zal aanschaffen! Ik meen me te herrinneren dat Bill een van de twee speciaal op verzoek gebouwde Krell-monobakken heeft staan, met bijbehorende voortrap. Die andere staat bij Mr. D'Agostino zelf thuis. De speakers van Bill zijn de Avalon Osiris via MIT Oracle bekabelt, maar ja hij kan 't gemakkelijk betalen zonder met z'n ogen te knipperen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Sorry hoor maar dat vind ik een beetje als die reclame van die kerel met die toupet in een Dodge Viper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts