richard Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Hoe zit het eigenlijk met de merken Cambrige, Camtech, Audiolab en Tag McLaren? Nu heb je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Volgens mij is het zo dat Camtech en Audiolab een en dezelfde waren en dat dat nu Tag McLaren is. Volgens mij staat Cambridge buiten dit verhaal. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert Kamphuis Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 Klopt als een bus! De firma Audiolab was toevallig ook gevestigd in Cambridge. De naam Camtech is door hen o.a. in NL en Duitsland gevoerd vanwege het feit dat de naam Audiolab hier al geregistreerd was. Audiolab/Camtech is inmiddels overgenomen door TAG McLaren. Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 En Tag McLaren maakt mooie producten (die ik alleen nog nooit gehoord heb, maar voor dat geld.... F1 Avantgarde: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Ik heb zelf de Tag McLaren AV32R (Surround voorversterker): Met de Tag McLaren 100x5R (5 kanaals eindversterker: Deze heb ik heb gekocht ter vervanging van een Yamaha DSP-A1 met Arcam 120.2 Eindversterkers en ik kan je vertellen dat dit een grote stap vooruit is. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Yamaha DSP-A1 met Arcam 120.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Precies, er is al niets mis met de Yamaha A1, en al helemaal niet met de Arcam Eindversterkers. Kun je nagaan hoe de Tag McLaren klinkt! Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Haha, iets specifieker ajb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 De Tag klinkt meer gedetaileerd, muzikaler (wat erg prettig is als je de versterker ook voor gewoon stereo gebruikt). Wat ik zelf ook erg prettig vind is dat de versterker hardware- en softwarematig upgradable is. Regelmatig, zo eens in de twee maanden, komt er een nieuwe versie van de software uit. Deze kun je dan downloaden van de Tag website en ik heb een speciale kabel waarmee ik het dan in de versterker zet. Toen ik mijn A1 kocht kwam een jaar later de AX1 uit en dan betekent dat gewoon op dat moment dat je met een verouderde versterker zit. Tag is nu op het punt aangekomen dat ze na al de hardware upgrades toch besloten hebben om volgend jaar een nieuwe versie van de voorversterker uit te brengen. Maar wat doen ze vervolgens, voor alle eigenaren van de huidige voorversterker hebben ze een inruilactie waarbij je puur het prijsverschil betaalt tussen de huidige versterker en die nieuwe versterker. En dat is toch wel weer een meevaller. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Dat idd goede service, maar erm...ik ben een Nederlander tenslotte, wat kost zo'n combo nou eigenlijk? en wat voor speakers hangen er trouwens aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 ok,smaken verschillen,maar dat Aphrodite system van Tag McLaren vind ik wel zo oerrrlelijk! brrrr,leuk spaceding voor op 'n tienerkamer ofzo,maar verder.... Ik ging er dan ook vanuit dat 't een gooi was naar de budgetklasse,maar 't ding blijkt ook nog 'ns bijna 10000 te moeten kosten,als ik me niet vergis. De F1 avantgarde ook....als ik ze zou winnen zou ik ze direkt voor de helft van de nieuwwaarde wel weer kwijt willen,hoe mooi ze evt zouden klinken. hmm,ben ik dus toch gevoeliger voor 't uiterlijk van audio-apparatuur dan ik dacht. (ok,ik geef toe,m'n Naim spul & Linn speakers zien er ook niet echt woepiewauw uit) Maar goed,er zijn mensen die wel van die High-Tech look houden. Zo is er voor 'n ieder wat wils. Greetings,Y'all Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Oke Avallon, wat betreft de typisch nederlandse kant van het verhaal (de prijs) is het even slikken. De AV32R en de 100x5R samen kosten f 22000,--. Wat natuurlijk een heleboel geld is. Ik gebruik er OLS Lotus 1 speakers bij voor front, een matchende center speaker die door Speaker & Co is gebouwd. JBL THX speakers voor surround. Op mijn website staat een compleet overzicht van de apparatuur die ik gebruik. Alco, ik ben het met je eens dat die Avantgarde er wel erg bijzonder uitziet. Wat prijs betreft moet ik je nog meer teleurstellen dan je al was. De Avantgarde, inclusief de bijbehorende speakers, komt op ongeveer f 18000,-- Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door Alco:ok,smaken verschillen,maar dat Aphrodite system van Tag McLaren vind ik wel zo oerrrlelijk! brrrr,leuk spaceding voor op 'n tienerkamer ofzo,maar verder.... Ik ging er dan ook vanuit dat 't een gooi was naar de budgetklasse,maar 't ding blijkt ook nog 'ns bijna 10000 te moeten kosten,als ik me niet vergis. De F1 avantgarde ook....als ik ze zou winnen zou ik ze direkt voor de helft van de nieuwwaarde wel weer kwijt willen,hoe mooi ze evt zouden klinken. hmm,ben ik dus toch gevoeliger voor 't uiterlijk van audio-apparatuur dan ik dacht. (ok,ik geef toe,m'n Naim spul & Linn speakers zien er ook niet echt woepiewauw uit) Maar goed,er zijn mensen die wel van die High-Tech look houden. Zo is er voor 'n ieder wat wils. Greetings,Y'all Alco. IDD, ik denk dat je gewoon oud aan het worden bent Naim... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door Jack van Dijk:Oke Avallon, wat betreft de typisch nederlandse kant van het verhaal (de prijs) is het even slikken. De AV32R en de 100x5R samen kosten f 22000,--. Wat natuurlijk een heleboel geld is. Ik gebruik er OLS Lotus 1 speakers bij voor front, een matchende center speaker die door Speaker & Co is gebouwd. JBL THX speakers voor surround. Op mijn website staat een compleet overzicht van de apparatuur die ik gebruik. Alco, ik ben het met je eens dat die Avantgarde er wel erg bijzonder uitziet. Wat prijs betreft moet ik je nog meer teleurstellen dan je al was. De Avantgarde, inclusief de bijbehorende speakers, komt op ongeveer f 18000,-- Erm, ik ben Avallon, en dat van de prijs wist ik al OH, de link werkt niet, om de een of andere reden wordt het http://www.xs4all.nl/referrer/~jdijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 BTW mooie website, ga ik vanavond eens op mijn gemak bekijken, een ab van 1600 gulden, wat decadent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:BTW mooie website, ga ik vanavond eens op mijn gemak bekijken, een ab van 1600 gulden, wat decadent Hij staat niet voor niets op de lijst van toekomstplannen Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Mjah, ik heb even wat sites bekeken gewijd aan de Pronto (Pro) en ze hebben me wat dat betreft wel lekker gemaakt. Balen alleen dat mijn organizer niet zo'n sterke infrarood poort heeft, anders had ik die gewoon gebruikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Heb ik een paar berichtjes terug net heel trots lopen vertellen dat Tag McLaren een inruilregeling heeft voor de huidige eigenaren van de Tag McLaren voorversterker op het moment dat volgend jaar de nieuwe voorversterker uitkomt. Kom ik er net achter dat nieuwe voorversterker minimaal f 18000,-- gaat kosten! Dat wordt alsnog serieus sparen! Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Voor 18000,- heb ik wel een mooie set, zullen we anders ruilen, laten we zeggen dat jij mij 10000,- geeft, dan krijg je van mij een stylish systeem van een A-merk met 6 speakers en houten(!) subwoofer, Klasse T versterker (niks A of AB), radio en ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Hmm, ik heb nog steeds geen subwoofer. Nu heb ik die niet echt nodig, maar het aanbod van een echt houten subwoofer is toch wel heel aantrekkelijk Nah, laat ik toch maar gaan proberen om volgend jaar 8000 gulden bij elkaar te hebben om aan de inruilactie mee te doen. Oeps, bedenk me net dat ik dan ook weer een eindversterker erbij moet hebben. Tijd voor opslag. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts