stijn Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 en dit moet dan wel sooooo goed zijn dat ik van mijn tannoy p30 waardig afscheid kan/mag nemen thns Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 eerst twee vragen: wat voor componenten heb je en wat voor muziek beluister je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 23 augustus 2001 Author Report Share Posted 23 augustus 2001 hey avallon ik heb een denon avr-1801 en een denon dcd-655 en ik luister vooral pop, rock en dat soort leuke muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Hallo, zelf heb ik de Tannoy P40 gehad. Erg mooie speaker (kost nu geloof ik nog maar f 900,- per stuk, was ooit f 1.400,-). Wat mis je in het huidige geluidsbeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 23 augustus 2001 Author Report Share Posted 23 augustus 2001 ik heb het idee alsof het er allemaal nog net een beetjuh te braaf uitkomt ok de bas is wel lekker maar zoals ik zij komt het er nog niet lekker uit in het geheel Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 23 augustus 2001 Author Report Share Posted 23 augustus 2001 krijg ik es antwoord inplaats van vragen pleezzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Dynaudios, Monitor Audio 5i, iets uit de B&W 60x2 serie, ASW... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Overigens is Denon op zich al vrij braaf, bovendien kan het zijn dat je bekabeling daar ook nog een bijdrage aan levert. Als je btw echt graag laag wilt: Infinity Overture 3, zijn deel actief, m.a.w. ingebouwde versterking voor het laag. Klinkt zoals je misschien verwacht beetje gekleurd, maar als je daar van houdt, is niks mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Space Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Ik heb zelf de Tannoy P40 een keer goed kunnen beluisteren. Erg erg goede speaker! Maar omdat ie er niet uitziet en er geen center/surrounds voor te krijgen zijn heb ik em van mijn lijstje geschrapt. Ik heb toen voor een Dynaudio Audience 72 gekozen. Tja en wat kan ik ervan zeggen; I'm in audio heaven! Bij Stassen kan je ze kopen voor 1500p/st en anders zal je er nog wel meer voor moeten neertellen. Denk trouwens ook aan een dedicated amp voor je front speakers. Ik heb net een eindtrap gekocht voor mijn fronts en WOW wat klinkt dat beter dan mijn Yamaha RX-V1000 receiver... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 24 augustus 2001 Report Share Posted 24 augustus 2001 Als ik je 1 speaker mag aanbevelen.. De Klipsch RF-3 (1.200,- p.s.)... Luister deze voor je voor een ander gaat.. Het laag is erg gedetaileerd even als het hoog.. Deze speakers geven precies weer wat op je cd staat.. 1 nadeel..slechte opnamens vallen wel door de mand.. Weet bijna zeker dat je voor deze gaat als je ze gehoord hebt.. Sterkte met je keuze.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 24 augustus 2001 Report Share Posted 24 augustus 2001 Hoi Mark, welkom op Hear! Ik moet zeggen dat ik het niet helemaal met je advies eens ben. Stijn geeft aan dat hij het geluid 'te braaf' vindt, m.a.w. relaxte dan wel goedkopere monitor speakers zoekt hij niet, aangezien deze in de optiek van velen als braaf worden gezien Ik ken persoonlijk de Klipsch niet, maar het zou leuk zijn als je een (kleine) recensie zou schrijven in het reviews gedeelte... Grtz, Ava Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 augustus 2001 Report Share Posted 25 augustus 2001 Beste Stijn, Poppy luidsprekers zijn per definitie niet de meest natuurlijk klinkende. Als dat is wat je zoekt, prima. Probeer in dat geval eens iets uit de Harman Kardon-stal (o.a. JBL, Infinity). Avallon noemde al de Infinity Overture 3. Loodzware bas in die dingen. IO 1 en 2 zijn iets kalmer , maar nog steeds behoorlijk heftig. JBL staat ook bekend om het bassige geluid. Als laatste wil ik Dali niet onvermeld laten. Mooi spul (m.i. een klasse beter dan JBL) met vooral een warme (= niet gelijk aan braaf!!) sound. Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 augustus 2001 Report Share Posted 25 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:Beste Stijn, Poppy luidsprekers zijn per definitie niet de meest natuurlijk klinkende. Als dat is wat je zoekt, prima. Probeer in dat geval eens iets uit de Harman Kardon-stal (o.a. JBL, Infinity). Avallon noemde al de Infinity Overture 3. Loodzware bas in die dingen. IO 1 en 2 zijn iets kalmer , maar nog steeds behoorlijk heftig. JBL staat ook bekend om het bassige geluid. Als laatste wil ik Dali niet onvermeld laten. Mooi spul (m.i. een klasse beter dan JBL) met vooral een warme (= niet gelijk aan braaf!!) sound. Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 25 augustus 2001 Report Share Posted 25 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:Beste Stijn, JBL staat ook bekend om het bassige geluid. Daarom heb ik mijn JBL's ook met veel plezier ingeruild tegen een paar ASW Cantius VI. Trouwens JBL's klinken niet alleen bassig, maar ook erg schel (TI-serie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 augustus 2001 Report Share Posted 25 augustus 2001 Hoi Ruud, hoe is de klank van de ASW Cantius VI speakers dan? and wat voor apparatuur zit ervoor??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 augustus 2001 Report Share Posted 25 augustus 2001 Geplaatst door Ruud_F: Daarom heb ik mijn JBL's ook met veel plezier ingeruild tegen een paar ASW Cantius VI. Trouwens JBL's klinken niet alleen bassig, maar ook erg schel (TI-serie) JBL is een kei in DISCO-boxen. Er komt het betere lawaai/kabaal uit. Muziek is helaas ver te zoeken in de buurt van een JBL. er zijn van die mensen die denken dat het zo moet klinken. Die hebben ook van die auto's met een geluidsinstallatie van een slordige 10-20 kilogulden. Die worden dan voortbewogen door geluidsdruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 25 augustus 2001 Report Share Posted 25 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Hoi Ruud, hoe is de klank van de ASW Cantius VI speakers dan? and wat voor apparatuur zit ervoor??? De klank van de ASW is bijzonder gedetailleerd te noemen, met een aangenaam en als het moet een stevig laag. Als ik met mijn JBL's eens luisterde met een behoorlijk volume, deed de complete inrichting mee, met de ASW's is dit "effect" in een keer verdwenen. Verder een erg open stereobeeld met goede plaatsing van instrumenten. Wat voor apparatuur ?? Platenspeler: Transrotor Leonardo met gemod. Rega RB 250 arm. Element: Goldring Eroica LX MC Pre Pre: Lehmann Black Cube Interlink: VDH D102 III Hybrid Versterker: NAD 319 CD speler: NAD C540 Interlink: VDH D102 III Hybrid Luisprekers: ASW Cantius VI Luidsprekerkabel: VDH CS-122 Rack: Schroers & Schroers Berlin Noot: Bij de NAD 319 zijn de stalen bruggen die de voor en - eindversterker met elkaar koppelen vervangen door TaraLabs "Missing Link" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 augustus 2001 Report Share Posted 25 augustus 2001 Zou je de speaker als warm, neutraal of 'in yr face' classificeren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Hoi Mark, welkom op Hear! Ik moet zeggen dat ik het niet helemaal met je advies eens ben. Stijn geeft aan dat hij het geluid 'te braaf' vindt, m.a.w. relaxte dan wel goedkopere monitor speakers zoekt hij niet, aangezien deze in de optiek van velen als braaf worden gezien Ik ken persoonlijk de Klipsch niet, maar het zou leuk zijn als je een (kleine) recensie zou schrijven in het reviews gedeelte... Grtz, Ava Dank je voor het welkom heten Avallon. .. Ik denk dat ik toch een andere definitie voor "braaf" heb als jij dan.. Persoonlijk vind ik de Klipsch RF-3 alles behalve braaf.. Juist omdat ze zo gedetaileerd en strak zijn klinken ze erg pittig en vragen om je aandacht.. En als het laag moet dan gaan ze ook laag..erg laag zelfs .. Mijn vorige speakers (magnat's) zou ik b.v. eerder braaf noemen.. Die waren "boomerig" in het laag en het gaven totaal geen gedetaileerd geluidsbeeld weer.. Als ik naar mijn Klipsch luister dan leeft de muziek gewoon (mits de opname goed is). Dit gevoel had ik niet met eerdere speakers gehad.. M.a.w. de Klipsch zijn alles behalve braaf .. Aan recensie waag ik me nog niet.. Persoonlijk vind ik dat je toch wel kennis van zaken moet hebben voor je aan zoiets begint.. Mischien op een later tijdstip Hier ff een pic van de RF-3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Heb je helemaal gelijk in, ik heb gehoord dat deze speakers idd helemaal niet braaf zijn. Ik kende ze niet en dus ging ik af op het feit dat jij zei dat ze gebrekkige opnames genadeloos afstraften. Ik heb ze zelf nog niet gehoord, maar wat ik wel heb gehoord over ze is dat ze echt perfect zijn voor de liefhebber van de wat stevigere muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Ik heb ze zelf nog niet gehoord, maar wat ik wel heb gehoord over ze is dat ze echt perfect zijn voor de liefhebber van de wat stevigere muziek. Als je bedoelt dat deze speakers zich specifiek lenen voor de wat stevigere muziek ben ik het niet echt met je eens Dit is een behoorlijke alround speaker.. Persoonlijk draai ik liever muziek met echte instrumenten er in verwerkt omdat je met deze speakers zo'n ongelooflijk realistisch gevoel krijgt..(klasiek/pink floyd/unplugged) Uiteraard klinken de betere opgenomen pop cd's ook geweldig,maar ik zou niet zeggen dat hij speciaal voor de wat stevigere muziek alleen geschikt is.. Noem hem dus liever "alround". (of begreep ik je verkeerd?) .. Trouwens ook opgevallen dat de topic starter al geruime tijd geen respons geeft?? Is de keuze al gemaakt Stijn? Groetjes Mark (Die nu doet als of hij er alles van af weet ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Mjah...ik heb gehoord dat ze nogal gekleurd zijn vandaar... Maar diegeen kan het natuurlijk mis hebben. Grtz, Ava en idd daar heb je gelijk in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Zou je de speaker als warm, neutraal of 'in yr face' classificeren? Ik classificeer de ASW als warm, erg aangenaam om naar te luisteren, ook op zacht luisterniveau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Klopt! dat kan ik sinds gisteren beamen! De grote ASW's van Ruud klinken warm,en ook rustig en gedetailleerd op bescheiden volume. De andere/goedkopere ASW's heb ik nog niet beluisterd,maar vind ze in ieder gaval qua desgin wel mooi. + de bonus dat je ze zonder meerprijs in 16(!) verschillende kleuren(houtsoorten) kunt krijgen. Greetings,Y'all Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Hehe, mjah... toevallig is het iemand die ik al een tijdje ken en wiens oren ik vertrouw, aangezien we elkaar meer aanvullen dan tegenspreken... Maar applaus voor het subtiele overbrengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts