Jos Ferwerda Posted 1 december 2002 Report Share Posted 1 december 2002 Tja............ Een proton 520 amp voor 20 euro Goodmans speakers voor 20 euro Bocama lavayette LA-224T voor 5.50 euro Complete set van philips: voorversterker+eindversterker+tuner+switchbox+19" rack ook voor 20 euro. Kontakt KT-7 buizenversterker voor 33 euro (naar onderhandelen vanwege defect)deze werkt nu inmiddels perfect en is het hoofd onderdeel van mijn set. de reparatiekosten waren slechts 11.45 euro. Alles hierboven wekt nu perfect (lees, de bocama en de kontakt zijn gerepareerd) Nu mijn nieuwe mooie en gratis aankoop! Ik was vanavond bij een kennis op bezoek en ik zag in zijn woonkamer in de hoek 2 Philips mfb luidprekers staan van het type 541. De netsnoeren waren afgeknipt, en 1 kast was de middenwand binnenin eruitgesloopt. Ik kreeg ze gratis en ik beluister ze inmiddels met veel plezier De kast die kapot is ga ik een nieuw tussenschot voor maken + de benodigde plamuurwerkzaamheden aan de onderkant van de kast. heb ik nou geluk met dit soort dingen????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 december 2002 Report Share Posted 1 december 2002 JA Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 december 2002 Report Share Posted 1 december 2002 Mag ik je aanraken?!?! Jos... je bent een .. (geluksvogel ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 2 december 2002 Author Report Share Posted 2 december 2002 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hero Elzinga Posted 2 december 2002 Report Share Posted 2 december 2002 Dat is voor de prijs van een Aiwa dingetje toch op zijn minst een opmerkelijke set te noemen. Ben benieuwd hoe dat klinkt overigens. MFB op een buizen versterker heb ik nog nooit eerder gehoord. Soms weten mensen echt niet wat ze hebben staan. Kennen daarvan ook niet de waarde. Om je hele set op deze manier te regelen vergt wel enge mate van geluk ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hvsl Posted 2 december 2002 Report Share Posted 2 december 2002 Begrijp precies hoe dat voelt Jos. Heb zelf ook al enkele keren ZWAAR -geluk gehad Enkele voorbeelden: Paar Quad ESL-57 voor.....25 gulden Een Rogers Cadet III voor 10 Euro En ook nog een Lafayette LA-224 B voor 20 gulden. Waarvan de laatste 2 in perfecte staat. En nog meer,maar dan wordt het een lang verhaal Wist je trouwens dat die Kontakt uit de Bocama-Lafayette fabriek komt? GR.Harry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 2 december 2002 Author Report Share Posted 2 december 2002 Geplaatst door hvsl:Begrijp precies hoe dat voelt Jos. Heb zelf ook al enkele keren ZWAAR -geluk gehad Enkele voorbeelden: Paar Quad ESL-57 voor.....25 gulden Een Rogers Cadet III voor 10 Euro En ook nog een Lafayette LA-224 B voor 20 gulden. Waarvan de laatste 2 in perfecte staat. En nog meer,maar dan wordt het een lang verhaal Wist je trouwens dat die Kontakt uit de Bocama-Lafayette fabriek komt? GR.Harry. Hoi Harry, Dat kontakt uit de bocama fabriek kwam wist ik maar ik had het niet echt verwacht vanwege toch wel een groot uiterlijk verschil. Die LA-224B........is die te koop? Die Quad ESL-57.....dat is ZWAAR geluk hebben Groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 2 december 2002 Author Report Share Posted 2 december 2002 Geplaatst door Hero Elzinga:Ben benieuwd hoe dat klinkt overigens. MFB op een buizen versterker heb ik nog nooit eerder gehoord. Ik heb mijn MFB's niet op mijn buizenversterker, hij heeft geen pre out Ik gebruik een REC (made by Roland) versterker voor de MFB's Link to comment Share on other sites More sharing options...
hvsl Posted 4 december 2002 Report Share Posted 4 december 2002 Hey Jos, Zal de Lafayette voorlopig niet verkopen,het is de bedoeling dat deze straks gaat draaien op de Quad's Mocht ik me nog bedenken,ben je de eerste die het hoord. De ESL's hebben na 1 dag spelen de geest gegeven ..altans 1van de 2. Hoge tonen liggen eruit. Denk dat de twee hoge-tonen-drivers vervangen moeten worden. Heb geen idee wat me dat gaat kosten Beide panelen hebben flink last van Arcing(doorslag). gr.Harry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hero Elzinga Posted 4 december 2002 Report Share Posted 4 december 2002 Geplaatst door Jos Ferwerda: Ik heb mijn MFB's niet op mijn buizenversterker, hij heeft geen pre out Ik gebruik een REC (made by Roland) versterker voor de MFB's Ach ik had dus begrepen dat die KT-7 een voorversterker was. Ben ik dus even mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts