Jump to content

Welke versterker voor Infinity Delta 70

lange W
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door lange W:

Ik begrijp je standpunt, maar mijn speakers staan vast, ik ben gek op ze en aan een van Medenvoort of een NAD silver line ,Accuphase  kan ook.   :)

Wat dat betreft is er geen discussie mogelijk

;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Nee die zijn goedkoop, Haudio ;)

Er staat trouwens al een tijdje een hele NAD silver-series-set (leuk scrabblewoord) in de aanbieding in Enschede. De S300/400/500 versterker/tuner/cd-speler voor €4499 te koop. Zie ook hier. Ik denk dat ze de versterker los ook wel in de aanbieding hebben. Het is iig niet een ex-demo setje die in de aanbieding is. Tenminste, dat denk ik niet, want deze aanbieding staat al een paar maanden...

Van Medevoort en Accuphase is een maatje te groot voor mijn budget, ik wil nl. het liefst iets nieuws, of een tweedehands met garantie.

de NAD Silverline heb ik nog nooit gehoord, maar dat zal ik eens in de gaten houden.

Kan iemand me verder vertellen wat de FMJ serie van Arcam ongeveer kost?

Iemand maakte me gisteren nog attent op een advertentie die hier staat. Het gaat om een Thule high-end set, bestaande uit:

Voorversterker PR150B volledig gebalanceerd

Eindversterker PA150B

CD speler CD150b

Met systeemafstandbeddiening voor alle functies

Te beluistern en in perfecte staat

Nwprijs 3500

Hallo Lange W,

Je vraagt wel veel dingen die je ook te weten komt door naar een audio-winkel op te bellen. Maar toch, daar gaat ie dan:

Prijzen Arcam-versterkers:

Diva-A65: 650 Euro

Diva-A75: 850

Diva-A85: 1400

FMJ A-32: 1998

;)

Oeps, niet aan gedacht, sorry Hans!

Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.

Andere vraag dan, welke ik wel beter hier kan stellen: Thule 150B serie, is dat wat?

(zie opmerking hier ergens boven)

Ha Lange W,

Ik had nog nooit van Thule gehoord, maar ze blijken zelfs een Nederlandse distributeur te hebben. Op Hear.nl onder 'merken' is Thule audio te vinden, de website van Thule verwijst weer naar 'retail', waar de distributeurs onder staan. Het plaatje op de openingpagina doet een beetje aan Lego denken, maar Thule blijkt dan ook Deens te zijn! (Zegt natuurlijk niks over de kwaliteit).

:D

Jammer dat het zo onbekend is, maar een distributeur zit in Waalwijk, en laat ik daar nou net naartoe moeten komende zaterdag!

P.s. Als het net zo duurzaam is als LEGO, dan is het zeker een optie :)

Even een update;

Hoewel mijn vriendin de Thule aartslelijk vindt, ga ik die vrijdag toch even beluisteren ;)

Komende zaterdag staat de Arcam Diva A85 op het programma.

Ik ben erg benieuwd!

Gewoon een stabiele, geintegreerde versterker nemen. De Delta-serie is echt niet moeilijk aan te sturen. Ik ken de serie goed. Neem wel een rustig klinkende versterker, want de Delta 60 en de Delta 70 zijn nogal felle speakers. Kijk eens naar een Van Medevoort, (duurderde) Marantz of harman/kardon.

Nou, Reo is me net voor. Wat een onzin om voor een paar Delta's zware bakbeesten te adviseren, alleen maar omdat er de letters Infinity staan opgeplakt. Delta's zijn erg makkelijk aan te sturen met lichtere versterkers, alleen de oudere Infinity's hebben (heeeeel) veel vermogen nodig.

Ik heb ook niet gezegd dat die Delta's een extreem zware versterker nodig hebben (die Sphinx waar ik het over had, was gewoon een extreem voorbeeld). Een duurdere Marantz (Premium-serie) zal best voldoen en een NAD uit de Silver Line zal het ook aankunnen.

Alleen ik heb een Marantz PM7000 en mij werden Infinity's (Kappa-serie) afgeraden omdat mijn versterker (die ik toen nog niet had, maar het was al wel vrij zeker dat die het zou worden) niet stabiel genoeg zou zijn. Die Delta's zijn blijkbaar makkelijker aan te sturen, dus dan kan een wat duurdere Marantz of NAD het best aan, zeker...

Hallo Lange W, hallo Arjen de Goeij,

Dat er in deze thread bakbeesten ter sprake kwamen is alleen maar omdat Lange W speciale belangstelling had voor Arcam en Musical Fidelity hoor, dat is alles. Niemand beweerde dat die zaligmakend zijn. Wel denk ik dat ze niet vanwege vermogen of stabiliteit, maar vanwege geluidskwaliteit gewonere (?) versterkers achter zich laten.

Wat ik jammer vind is dat lange W niet erg zwaar tilt aan de vraag van Ruud: op welke versterker heb je de Infinity's gehoord voor je ze kocht. Het zou tenslotte kunnen zijn, dat de speakers zo goed klonken door de versterker! Dan is de oplossing eenvoudig. Of is het in ieder geval raadzaam andere (duurdere) versterkers te vergelijken met die ene die zo goed klonk. als dat een HK was, is ie waarschijnlijk nog goedkoper ook.

:):rolleyes:

In eerste plaats allemaal bedankt voor de reacties!

Aan de vraag op welke versterker ik ze gehoord heb, tilde ik niet zo zwaar, simpelweg omdat ik er niet zo bij stil heb gestaan dat het mooie geluid ook deels aan de versterker te danken was.

(tja, ik kom pas net kijken ;))

Maar het is idd een goed idee dat ik zaterdag de Arcam ook vergelijk met een HK versterker, die dan niet eens zo zwaar hoeft te zijn.

Afgelopen zaterdag gaan luisteren bij Audio Wolff in Tilburg.

Ik heb geluisterd naar Arcam Diva A85, Primare A20, Denon PMA1500 en een Rotel (welk type weet ik niet meer). Ik wilde ook nog een HK verserker horen, maar die hadden ze niet in de ruimte staan helaas. De boxen waarop ik geluisterd, waren eerst Dynaudio, maar al snel zijn we geswitched naar ASW, omdat die qua klank dichter bij mijn Infinity's liggen. Twee ceedees heb ik gebruikt, The Wall van Floyd, en Lateralus van Tool. Vooral bij Tool was duidelijk dat de Denon wat miste in scherpte, de plaatsing van de percussie was een stuk minder duidelijk dan bij de Arcam en de Primare. Ook de Rotel was wat minder, met name in het laag. De Arcam was het meest uitgesproken in het hoog, en leek het meest zuiver. De primare kwam weer wat warmer over, en heeft een soort van rust over zich, meer dan de Arcam. Veel beter kan ik het eigenlijk niet uitleggen. Maar duidelijk is dat de Arcam en de Primare doorgaan voor de volgende ronde.

Maar eerst wil ik nog luisteren naar HK, Thule en een andere set van Rotel, welke op dat moment niet in de winkel was. Musical Fidelity werd me afgeraden, omdat mijn muzikale voorkeur naar rock neigt.

Hallo Lange W,

Ik zie het al, je hebt een leuke dag gehad. Je winkelier heeft denk ik gelijk dat je niet voor MF moet gaan als rock je belangrijkste muziek is. Zelfs de grootste aanbidders in de Engelse bladen zeggen dat altijd en mijn ervaring is het ook. Ik houd zelf van nogal uiteenlopende muziek en heb gemerkt dat acoustische muziek er prachtig op klinkt, maar mijn rock-CDs draai ik wat minder dan vroeger en daar heeft het geluid van de MF ook wat mee te maken (of zou het toch de leeftijd zijn :rolleyes:

Ik heb wel gemerkt dat je de MF wat meer op rock kunt afstemmen met Monster-kabels, maar ja, elke keer de kabels verwisselen wanneer je een ander soort muziek draait is ook niet echt een optie.

groet

:)

Ja, het was zeker leuk, alleen mijn vriendin vond het minder, al hoorde ze toch ook wel verschil, wat ze vantevoren niet verwacht had.

Kabels heb ik net aangeschaft, 2e hands Equinox LS44.

Komende donderdag, vrijdag of zaterdag ga ik weer lekker luisteren, maar dan in een andere winkel naar oa HK.

Geplaatst door Henrie:

Ik heb ook niet gezegd dat die Delta's een extreem zware versterker nodig hebben (die Sphinx waar ik het over had, was gewoon een extreem voorbeeld). Een duurdere Marantz (Premium-serie) zal best voldoen en een NAD uit de Silver Line zal het ook aankunnen.

Alleen ik heb een Marantz PM7000 en mij werden Infinity's (Kappa-serie) afgeraden omdat mijn versterker (die ik toen nog niet had, maar het was al wel vrij zeker dat die het zou worden) niet stabiel genoeg zou zijn. Die Delta's zijn blijkbaar makkelijker aan te sturen, dus dan kan een wat duurdere Marantz of NAD het best aan, zeker...

Ik draai zelf met de combinatie Marantz PM 7000 en Infinity Kappa 70. De versterker heeft werkelijk geen enkele moeite om deze speakers goed aan te sturen, hij is echt nog nooit in de problemen gekomen. En ik hou er erg van om luid te draaien met hardrock!