Ruben Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Ik hoorde donderdag voor het eerst (kort) een stel Magnepans (MGsa) en mijn eerste indruk is erg goed. Deze speakers presteren veel te goed voor hun prijs. Het merk lijkt mij veelbelovend. Wie kan er wat meer over vertellen? Ik hoop te horen. Groeten, Rueben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 hallo, Ik speel zelf ook met magnepan, een groter type namelijk de 1.5, deze 1 meter 70 hoge speakers bevallen me tot nu toe erg goed, enkel als je houdt van een zeer voelbare bas dan zijn ze niet aan te raden, het laag gaat voldoende diep, maar zonder punch. Verder is het mid/hoog fabelachtig van deze speaker, alles staat prachtig los van elkaar en toch blijft het een eenheid, je kan er uren naar luisteren. Maar ik zie dat je zelf geen misselijke speaker hebt staan, het is maar net wat je wil, maar zo'n set matrix 803 is natuurlijk ook erg mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Hoi Ruben, De Magnepan SMGA's waren de kleinste magnetostaten van 't merk, die zo rond eind jaren '80 op de markt kwamen. Ze klinken inderdaad voortreffelijk. Erg open en gedetailleerd. Ze worden regelmatig 2e hands aangeboden! (meestal zo tussen de 400,- en 600,- euro p.p.) Bovendien waren de SMGA's vrij gemakkelijk aan te sturen. Ik had ze een jaar of 13 geleden, toen ik nog bij m'n ouders woonde, en stuurde ze aan met een kleine Audio-Analyse PA60 klasse-A versterker. Erg diep in 't laag gaan ze inderdaad niet, maar datgene wat er aan laag is, is dan ook erg strak. (liefhebbers van bijvoorbeeld Infinity Kappa's zullen wellicht minder gecharmeerd zijn van deze Magnepan's) Hier nog een oud fotootje van mijn SMGa's in m'n oude slaapkamer. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Posted 9 maart 2003 Author Report Share Posted 9 maart 2003 Hoi allemaal, ben er nog even een beetje ingedoken, en de prijsverschillen zijn enorm. Magnepan MMG USA : 550 dollar/pair Europa: 1309 euro/paar Ik weet dat Amerikaanse apparatuur altijd een stuk duurder is in NL, maar ik vind dit wel een heel heftig verschil. In Duitsland schijnt het al een stuk goedkoper te zijn. Kent iemand prijzen in Duitsland? Verder voor Alco: Waarom overgestapt op boxen, na al die panelen? Ik hoop dat er nog wat mensen zijn met ervaring met Magnepans. Groeten, Rueben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camio Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Hoi Ruben, Kijk eens even op www.magnepanstudio.de (heb geduld tijdens het opstarten) Daar is te vinden dat de MMG alleen rechtstreeks door Magnepan USA geleverd wordt dus niet via lokale dealers, met alle gevolgen van dien(garantie).De op de Duitse site genoemde prijzen komen volgens mij (helaas) aardig overeen met die in Nederland. Gezien de prestaties vind ik de prijzen echter niet overdreven hoog, hoewel het prijsverschil met US natuurlijk wel frustrerend is. Gegroet, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Verder voor Alco: Waarom overgestapt op boxen, na al die panelen ? Hoi Rueben, In eerste instantie vond ik 't wel wat hebben, 2 van die joekels van "raamkozijnen" (zoals m'n ouders ze noemden), midden in de kamer, maar uiteindelijk ben ik toch overgestapt op gewone kleinere luidsprekers, vanwege 't formaat + ... vanwege 't feit dat de SMGa's vrij licht waren en door een klein stootje al gauw om konden vallen. (brr, horror scenario! ) De Magnepan's waren voor mijn gevoel ook iets meer geschikt voor audiofielere (vaak akoestische) muziek, en de AudioStatic's bleken in mijn toenmalige woonkamer ook niet te werken. (kamer te klein, of versterker (VM MA220) niet stabiel genoeg, ik weet 't niet, maar wat de SMGa's soms aan laag ontbrak hadden de AudioStatic's te veel. vandaar... Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Ruben:Hoi allemaal, ben er nog even een beetje ingedoken, en de prijsverschillen zijn enorm. Magnepan MMG USA : 550 dollar/pair Europa: 1309 euro/paar Ik weet dat Amerikaanse apparatuur altijd een stuk duurder is in NL, maar ik vind dit wel een heel heftig verschil. In Duitsland schijnt het al een stuk goedkoper te zijn. Kent iemand prijzen in Duitsland? Verder voor Alco: Waarom overgestapt op boxen, na al die panelen? Ik hoop dat er nog wat mensen zijn met ervaring met Magnepans. Groeten, Rueben Voor nieuwe Magnepans zul je vermoedelijk geen goedkope prijzen vinden, gezien de vrij strakke prijzenpolitiek die Magnepan hanteert. Een demo-paar of tweedehands zijn ook een mooie optie. De Magnepans komen alleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Posted 15 maart 2003 Author Report Share Posted 15 maart 2003 Ik vind het niet zo erg om de druk in het laag te verliezen. Voordat je de druk van de 803'en waarneemt moet je aardig luid spelen en dan klinkt het op mijn zolderkamer toch al een stuk minder mooi. Ik denk dat MG12 toch nog een beetje te groot is voor mijn kamer. Mijn kamer is 4 bij 5 meter, maar wel met een schuin dak en allemaal hoekjes en nisjes, dus het vloeroppervlak is wel aardig, maar het volume valt vies tegen. Ik ben er nog steeds mee bezig, en wil binnenkort eens een serieuze luistersessie doen. Groeten, en bedankt voor alle leuke reacties. Rueben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts