Camio Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Goede avond forum, Ik overweeg de aanschaf van een paar weergevers Magnepan 12. Ik wil op dit draadje geen discussie over mijn keuze, want na een aantal luitertests is het voor mijn 100% duidelijk dat dit voor mij d Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk:Hoe ver de dipjes naar beneden doorlopen weet ik niet, maar hoe lager destemeer een versterker (piek)stroom moet leveren. Dit wordt omschreven door een stabiele versterker. Die dipjes vallen bij een magnetostaat doorgaans wel mee, elektotaten hebben er meer last van. Veel informatie over o.a. Magnepan kun je vinden op het Planar Speaker Asylum van het Audio Asylum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Vanuit mijn jarenlange ervaring met (het lezen over) Magnepan, meen ik mij correct te herinneren dat Bryston versterkers erg goed combineren met deze weergevers. O.a vanwege de door Henk genoemde bovengemiddelde stroomleverende eigenschappen.. Het is zelfs zo dat ik ook wel nieuwsgierig ben naar de klank van m'n Brystons op van die grote Magnepannen. M'n voorliefde voor magnetostaten begon ooit na het beluisteren van diverse Apogee's.. Groet, Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Geplaatst door richard 1:Die dipjes vallen bij een magnetostaat doorgaans wel mee, elektotaten hebben er meer last van. Veel informatie over o.a. Magnepan kun je vinden op het Planar Speaker Asylum van het Audio Asylum Beste Richard , Je hebt helemaal gelijk, Magnepan is zelfs 1 van de weinige luidsprekers die weliswaar 4 Ohm zijn maar over het hele frequentie bereik niet veel lager komen dan 3,8 Ohm en ook niet veel boven de 4,5 Ohm. Dus qua impedantie helemaal niet moeilijk , maar de capaciteit is wel hoger dan normaal, dus een stabiele versterker is niet verkeerd. Ook een Denon kan ze wel aansturen ,dus eerst maar eens wennen aan het geluid en dan omzien naar een bijpassende versterker. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Ik heb een reeks versterkers op mn magnepan 1.5 gehad, en kwam uit op de "baby" krell, de ksa 50 mk2. Ze komen echt tot leven, als je minder wil uitgeven, een bryston 3b kan het ook uitstekend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Jan, mijn vroegere Magnepan MG 0.5 (een voorganger vd MG 12) combineerden prachtig met de SPHINX Myth 5, een niet eens zo dure ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts