Jump to content

Speakers Linear Response van Eltax

Jango
 Share

Recommended Posts

Avallon,

Mijn muzieksmaak is heel breed. Soms (maar heel heel weinig) ook klassiek. Ik heb op dit moment 2 KEF Q50 (Uni-Q principe). Deze Kef wil ik handhaven als front speakers. Als A/V Reciever heb ik een aabtal op het oog (nog niet beluisterd): Onkyo (575, 474, 676), HK 3000 of 4000, en ook nog de Denon 1801, 2801 of een van de opvolgers met prologic 2. Is het verstandiger om me bij KEF te houden, dus in dat geval de Q95 center en bijv Q85 als surrounds? (beiden ook Uni-Q principe)

Hoi Jango, jij bent niet de enige hier die niet ontzettend dol is op klassiek, same here :)

Als je al Kefs als front hebt is het idd correcter om ook Kefs te gebruiken voor de rest. Dit omdat het DD en DTS formaat er eigenlijk van uit gaat dat de gebruikers in zijn/haar setup vijf identieke speakers gebruikt. Dus matchen is in principe belangrijk. Nu betwijfel ik of je het heel erg vervelend gaat vinden met andere speakers, maar het is natuurlijk waar dat het 'pannen' van surroundeffecten wat vreemd zal kunnen gaan :D

Groeten,

Ava

Hallo Ava,

Ok, dat is duidelijk. Mijn intuitie was juist: gelijkwaardige luidsprekers. Nu nog een de keuze, maar dat wordt luisteren begrijp ik.

Heeft er iemand eveneens KEF's en zo ja, welke reciever is er uiteindelijk aangeschaft. Als deze nog niet in het rijtje van "te beluisteren" voorkomt, wil ik deze nog wel graag opnemen.

Groet,

Jango

De Sony STRB940

en de Marantz SR 7000

komen nog niet voor op je lijstje, bovendien moet je even spitten in het Yamaha assortiment, alhoewel ik van de laatste eigenlijk mijn twijfels heb of Yamaha goed klinkt icm met Kefs.

Mijn gevoel zegt Denon of Marantz, maar mijn gevoel is wat dat betreft niet veel waard :)