Ronald1978 Posted 10 december 2002 Report Share Posted 10 december 2002 Beste "vaste klanten" van dit forum, Enige tijd geleden plaatste ik een vraag op het forum mbt geschikte en betaalbare surround/stereo speakers voor Sony STR-DB870QS. Tot op heden helaas geen reacties... Zijn "betaalbare" speakers geen reactie waard voor audiofielen ofzo? Is het zowaar "audiofiel onwaardig" ofzo? Ik vind het jammer dat een "doorsnee" bezoeker als ik geen reactie krijgt als ik vraag om advies/ervaringen. Ben benieuwd naar jullie reacties. Groet, Ronald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 december 2002 Report Share Posted 10 december 2002 Een doorsnee bezoeker krijgt heus wel een reactie hoor. Maar ehh... heb je toevallig in het weekend geplaatst? Dan wil het nog wel eens voorkomen dat mensen geen internet hebben (zoals voor mij ook geld als ik in het weekend bij m'n ouders ben). Dan wordt (in mijn geval) na het weekend alles even vlug doorgelezen en dan reageer ik alleen op die berichten die dan op het eerste gezicht het meest interessant overkomen. De standaard 'adviesvragen' horen daar meestal niet bij. Het advies luidt toch meestal: "zelf gaan luisteren en een eigen mening vormen." Maar goed, nu jouw vraag. Om die te kunnen beantwoorden moet ik jou eerst een vraag stellen: Wat versta je onder betaalbare speakers? Pas daarna kunnen er wat merken genoemd worden die voor jou wellicht interessant zijn. Maar je kunt ook gewoon naar een audiowinkel gaan en daar (binnen jou budget) wat advies vragen. Het zijn (als het een goede winkel is) echt niet allemaal verkooppraatjes die zo'n winkelier houdt. Overigens moet je niet denken dat iedereen die hier regelmatig op het forum komt ook een fortuin aan audioapparatuur heeft staan hoor. Of dat mensen die dat niet hebben, minderwaardig worden geacht of zo... Er zijn er wel die een prachtige topset hebben, maar die hebben er meestal jaren voor gespaard en steeds hun oude set geupgraded. Ikzelf heb een versterker en 2 speakers. That's it. Daar komt waarschijnlijk nog wel een cd-speler bij (wanneer weet ik nog niet), maar dan houdt het op voor mij. En dan heb ik (nu) nog maar €1000 uitgegeven. Met die cd-speler erbij komt daar hooguit €500 meer bij. Als ik ooit eens veel centjes verdien kan er wel een keer aan vervanging gedacht worden, maar voorlopig nog niet. Ben trouwens ook best tevreden dus ik zou niet weten waarom ik het zou moeten vervangen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted 10 december 2002 Report Share Posted 10 december 2002 Ha die Ronald, Het klopt inderdaad dat er wel eens niet gereageerd wordt op bepaalde topics. Maar meestal zijn dit soort vragen, als je alle onderwerpen doorneemt, al min of meer beantwoord. Maar om je toch een duwtje in een richting te geven zou je eens kunnen kijken voor speakers van het merk B&W of tannoy. Beide merken hebben, vind ik, betaalbare maar zeker goede speakers. Ten tweede kun je eens rondkijken voor 2e hands speakers. Zo kan je duurdere speakers betaalbaar aanschaffen. Hopelijk ben je een klein beetje wijzer geworden. Groetjes Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankC Posted 11 december 2002 Report Share Posted 11 december 2002 Henrie, als je ankel beschikt over een versterker en 2 speakers, heb ik toch een vraagje. Naar wat luister jij dan ?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2002 Report Share Posted 11 december 2002 Winamp Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 11 december 2002 Report Share Posted 11 december 2002 Voor ong 200 euro per stuk kun je echt wel een leuke set speakers kopen. B&W en Tannoy zijn daarbij zeker eens aan te raden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper Posted 11 december 2002 Report Share Posted 11 december 2002 Beste Ronald, Ik zie dat je in Groningen woont. Misschien moet je eens langs gaan bij Vink Hifi. Die hebben met name Tannoy's, waaronder ook zeer betaalbare. Heb er de Tannoy Mx-3 voor 150 euro p.s. gekocht en ben tot op heden zeer tevreden mee. Veel succes groetjes Jasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 december 2002 Report Share Posted 11 december 2002 Geplaatst door FrankC:Henrie, als je ankel beschikt over een versterker en 2 speakers, heb ik toch een vraagje. Naar wat luister jij dan ?????? Ruis Geplaatst door Duck-Twacy:Winamp Heel goed, Duck... Ik luister vooral mp3's en als ik een keer een cd luister (zoals op dit moment; weer eens Superunknown van Soundgarden uit de kast gehaald) dan luister ik dat op m'n midisetje. Die heb ik dan wel weer aangesloten op m'n versterker. Op dezelfde manier luister ik ook radio. Maar goed, ik vind het te ver gaan om dat oude beestje een goede cd-speler te noemen. Daarom moet er ook nog een keer een nieuwe (of 2e hands) komen. Maar geld is op dit moment het grootste probleem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 11 december 2002 Report Share Posted 11 december 2002 Maar geld is op dit moment het grootste probleem... Dat hoeft toch niet? Je kan voor 25 eurootjes vast wel een 2dehands cd-speler kopen. Neem eens een kijkje op marktplaats.nl. Het zal dan geen top cd-speler zijn, maar het zal zeker beter klinken als mp3. Groeten, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 december 2002 Report Share Posted 11 december 2002 Ja dat klopt, alleen klinkt de cd-speler van mijn midisetje ook al beter dan mp3's. En dat via de hoofdtelefoonuitgang van de midiset! En het moet natuurlijk ook een grote verbetering zijn ten opzichte van dat geluid... Maar een ander 'probleem' is dat ik dan meer cd's ga kopen -> geld probleem wordt alleen maar groter... En ik koop bovendien liever een goeie in 1 keer. Hoef ik niet nog een keer een betere te zoeken... Ik heb al wel eens overwogen om een Marantz 67SE te kopen. Maar ik weet niet of €267 voor die cd-speler wel een goede prijs is. Iemand meer verstand van prijzen voor 2e hands produkten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 december 2002 Report Share Posted 11 december 2002 Ik heb een week of twee geleden een Yamaha CDX-880 voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts