Theo Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Wellicht is deze vraag al eerder gesteld: wie heeft ervaring met deze universele afstandbediening van Philips. kan hij inderdaad ook afstandbedieningen van Meridian, Chord etc overnemen en werkt hij handig in de praktijk? Ik ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen. Wat kost hij ongeveer? Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 Hallo Theo, De Pronto is een geweldig apparaat. Naar mijn weten kan je alle met IR werkende AB's kopieren naar de Pronto. De voor mij meest belangrijke voordelen zijn: 1. het leren van andere ab's 2. zelf maken van de layout van een ab 3. het bereik/vermogen van de Pronto maakt dat waar je ook in de kamer bent, de ab z'n werk doet Het enige nadeel is de matige afleesbaarheid van het scherm. Op deze site is heel veel informatie beschikbaar. Je kan daar ook zoeken naar files voor de door jou genoemde spullen. Groeten, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 klopt.. ik "verkoop" er 1.. (v&d) prijzencircus.. eeh..niet dat dat et goedkoopste is ..maar ok ik heb er even mee gewerkt..werkt verder etzelfde als op mijn ex-palm 505(m) philips pronto lite.. werkt perfect Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 9 maart 2003 Author Report Share Posted 9 maart 2003 Dank voor jullei antwoorden. ik had de vraag ook gesteld omdat ik zag dat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 de kleuren pronto werd voor "weinig" aangeboden bij marktplaats 450 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 9 maart 2003 Report Share Posted 9 maart 2003 werkt verder etzelfde als op mijn ex-palm 505(m) Inderdaad heb je vergelijkbare functionaliteiten op een PDA. Ik maak gebruik van een Ipaq-PDA. Werkt ook als ab perfect. De afleesbaarheid is vele malen beter dan van de Pronto. Het bereik van de PDA is echter heel wat minder dan van de Pronto. Je moet net als met een minder krachtige standaard ab goed richten op de te bedienen apparatuur. Dat geldt voor de Ipaq 3970. Wellicht dat andere types het beter doen, maar ik heb m'n twijfels. Groeten, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Hallo Theo, ik heb dat ding al jaren in gebruik. Het enige wat mij stoort is, dat als ik van het ene apparaat iets wil bedienen en vervolgens een ander, het nogal traag de betreffende lay-out te voorschijn komt. Pluspunten zijn wel dat de accu echt lang meegaat en dat echt mijn apparaten waarvan ik een AB heb erin kunnen (10 stuks) en dan nog vrije ruimte heb van 56%. Verder is het programmeren redelijk eenvoudig (als het werkt, het is en blijft Phillips). Het vinden van de juiste lay-out is soms lastig omdat het 1 op 1 overnemen van de bestaande AB soms niet gaat door: de veelheid van knoppen die het origineel heeft. Je kan kleine buttons aanmaken, maar die bedienen zo lastig. Je kan de buttons over meerdere 'pagina's' verdelen, maar dan heb je weer te maken met die trage opbouw. Maar ja, dat het programmeren soms niet helemaal lekker gaat is niet zo'n ramp. Je doet dat maar een paar keer. De eerste keer ben je er het langste mee bezig, daarna voor de verfijningen en later alleen als je een nieuw apparaat wil toevoegen. Maar dan weet je niet meer hoe dat ook al weer ging... Ik heb de buttons vrij eenvoudig gehouden (vierkante knoppies). Vind dat functioneler dan die space invader knoppen of die star trek knoppen. Oh, en maak die knoppen niet te klein. Zoals al gezegt is kan het ook met een PDA. Het IR vermogen wat daar uitkomt is vaak te gering om daar zinnig een AB van te maken. De IR van een PDA is gemaakt om een meter of 2 te overbruggen. Dat het apparaat er op een afstand van bv. 4 meter op reageert is te danken aan de gevoeligheid van het apparaat, niet de PDA. De kleuren pronto (max 256 kleuren) verbruikt beduidend meer stroom. De prijs die je gezien hebt zal in gulden zijn, want 1195 euro is wel heel erg veel. Ik heb er destijds rond de 1000 gulden voor neergelegd. Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 14 maart 2003 Author Report Share Posted 14 maart 2003 De prijs voor de Pronto pro is toch echt 1195,- in euro's. Ik heb nog meegeboden op www.marktplaats.nl, maar mijn bod van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 De pronto normaal de SBCRU940 kost 275 eur. De pronto pro voor 832 eur. De pronto neo 187 eur. Allemaal nieuw en in nederland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 nederland is duur met die dignen.. vergeet niet dat philips dezelfde modellen heeft als marantz.. misschien zijn die wellicht goedkoper.. bij www.stassen.nl hebben ze die ook misschien een idee?? de pda die ik gebruikte (ipaq hadden wat slechtere reikweidte) was bij mij 12 meter getest redelijk, maar wel wat precies richten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Geplaatst door Gitaarwerk:nederland is duur met die dignen.. vergeet niet dat philips dezelfde modellen heeft als marantz.. misschien zijn die wellicht goedkoper.. bij www.stassen.nl hebben ze die ook misschien een idee?? de pda die ik gebruikte (ipaq hadden wat slechtere reikweidte) was bij mij 12 meter getest redelijk, maar wel wat precies richten De duurste van Marantz (in de Range-serie) kost tegen de €1200 geloof ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts