Jump to content

harman/kardon of marantz ????

Verdan89
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nog steeds erg aan het zoeken voor een nieuwe surround set. Ik was vrij zeker dat ik de Harman/Kardon AVR5000 receiver erbij wou kopen, maar doordat ik vorige week de Marantz SR7000 heb gehoord weet ik nog niet zo zeer of ik de Harman/Kardon of de Marantz ga kopen.

Verder ben ik ook nog aan het twijfelen tussen de speakers die ik erbij zou willen kopen, nl de Chario Syntar 200 Tower of de Tannoy S8.

Misschien kunnen jullie mij vertellen wat de betere receiver en speaker is, want ik vind het nogal moeilijk.

Groeten,

Michel

Laat ik beginnen met de HK (die ken ik nl.), als surround receiver vind ik m ronduit geweldig voor dat geld. Ziet er mooi futuristisch uit, klinkt helder en heeft echt bakken vol met ingenieuze snufjes...

Logic 7 (heeft wat weg van Dolby Prologic II), twee afstandsbedieningen (een kleintje en een grote om oa de setup mee te doen), waarvan een een ingebouwd microfoontje heeft zodat je alleen maar op een knop hoeft te drukken en de speakers staan ingesteld op het juiste volume, alle aansluitingen die je je kan wensen, een HDCD decoder (bepaalde discs zijn HDCD compatible, klinkt net iets beter, dit tref normaal in cd-spelers aan, maar nu ondersteunt ook jouw cd-spelers zonder hdcd dit), etc.

Alleen qua resolutie, en stereobeeld vind ik m iets minder. M.a.w. beter geschikt voor surround. Ik zou wat dat betreft trouwens voor de Saturn S8 gaan, klinken een stuk beter in surround en wat spannender in stereo. Chario klinken ook goed, begrijp me niet verkeerd, maar op den duur gaan ze misschien vervelen omdat ze te vriendelijk zijn.

Marantz kan ik dus niks over zeggen, je moet gewoon op je eigen gevoel afgaan. Ik zou iig ook een Denon receiver (1801?) beluisteren en een Yamaha (moe je maar ff kijken wat ik je prijsklasse ligt)...

Grtz,

Ava