Ronald1978 Posted 2 december 2002 Report Share Posted 2 december 2002 Ik zoek 5 nieuwe speakers voor mijn nieuwe Sony DTS Receiver STR-DB870 QS. De volgende sets heb ik op het oog: - Magnat Vintage 4-serie - Mission M72 etc - KEF Q3 / Q5 - KEF KHT 2005 (satteliet systeem) - Canton LE/Ergo-serie - Quadral ??? - B&W DM6** - Elac 101/103/105 - Dynaudio ??? Wie heeft er ervaring met/voorkeur voor speakers uit deze prijsklasse (totaal tussen EUR 1000,- en 1400,-)??? Wat zijn de belangrijkste verschillen waarmee ik rekening moet houden? Hoe belangrijk zijn frequenties boven 20.000 Hz? Graag wat reacties. B.v.d. Ronald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 december 2002 Report Share Posted 10 december 2002 Geplaatst door Ronald1978:Ik zoek 5 nieuwe speakers voor mijn nieuwe Sony DTS Receiver STR-DB870 QS. De volgende sets heb ik op het oog: - Magnat Vintage 4-serie - Mission M72 etc - KEF Q3 / Q5 - KEF KHT 2005 (satteliet systeem) - Canton LE/Ergo-serie - Quadral ??? - B&W DM6** - Elac 101/103/105 - Dynaudio ??? Wie heeft er ervaring met/voorkeur voor speakers uit deze prijsklasse (totaal tussen EUR 1000,- en 1400,-)??? Wat zijn de belangrijkste verschillen waarmee ik rekening moet houden? Hoe belangrijk zijn frequenties boven 20.000 Hz? Graag wat reacties. B.v.d. Ronald Nou, omdat je het zo vreindelijk vraagt Ikzelf (!!!) zou Dynaudio Audience 42 overwegen, die klinken ook redelijk op een wat simpeler versterker (zoals de meeste HT receivers onder de 1000 euro). Canton kan ook de moeite waarde zijn (goede prijs/kwaliteit verhouding). Kef Q3 etc hebben een nogal grillig impedantie verloop (min 2.5 ohm) en vergen een stabiele versterker. Elac is erg mooi maar eerst proberen of het goed matcht. Is de 1000-1400 trouwens voor 2 of 5 speakers?? Verder zal je toch echt zelf moeten bepalen wat je mooi vind klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts