swami Posted 28 augustus 2001 Report Share Posted 28 augustus 2001 Beste forumleden en andere geinteresseerde, Binnenkort wil ik een eindtrap gaan kopen om te combineren met m'n Denon AVC-A10SE. Deze moet dus vergelijkbaar of beter zijn. Klankkleur niet te veel aub of vergelijkbaar en natuurlijk graag nog precieser. Welke type's zijn aan te raden en stijgen niet ver boven prijs van de voorversterker (moet in balans zijn). Ook type's van oude modellen zijn welkom daar ik deze 2e hands kan gaan zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 28 augustus 2001 Report Share Posted 28 augustus 2001 Betekent dit dat je je AVC-A10SE puur als voorversterker gaat gebruiken? Of zoek je puur een eindversterker voor je hoofdspeakers? Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
swami Posted 28 augustus 2001 Author Report Share Posted 28 augustus 2001 Ik zoek puur een eindversterker voor m'n hoofd speakers. Ten eerste omdat in de Denon (maar) een 5 kanaals eindtrap zit en ik gebruik wil maken van het 7.1 systeem. Verder wil ik proberen om door het nemen van een andere eindtrap op m'n front luidsprekers een nog beter geluid neer te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 28 augustus 2001 Report Share Posted 28 augustus 2001 Ok makes sense. Ik had hiervoor een Yamaha DSP-A1 en daarbij had ik twee Arcam eindversterkers om de hoofdspeakers te bi-ampen, die een grote verbetering gaven. Wat in jouw geval een goede keuze is hangt ook van je speakers af. P.S. Mijn twee Arcam eindversterkers zijn te koop Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 30 augustus 2001 Report Share Posted 30 augustus 2001 De NAD S200 is een hele sterke niet al te dure eindbak met plenty power en een neutraal geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
swami Posted 30 augustus 2001 Author Report Share Posted 30 augustus 2001 Nou ja de NAD S200 kost zo ongeveer F4000,- wat zo'n beetj gelijk staat aan de prijs van m'n avc-a10se. Iets boven mijn budget. Iemand trouwens ervaringen met de marantz MA500 monoblokken?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 30 augustus 2001 Report Share Posted 30 augustus 2001 Ik heb geen ervaring met de Marantz monoblokken, wel goede verhalen over gehoord. Ik hoorde vandaag volgens mij dat Marantz stopt met dit model en dat je daarom nu hele gunstige aanbiedingen voor deze blokken. Ik zou deze dan wel voor je EX kanalen gebruiken, ik verwacht niet echt dat ze beter zijn dan de versterkers die in je Denon zitten. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Ze zijn idd wel aardig voor monoblokjes in die prijsklasse. Maar wat Jack al zegt; de eindtrappen van je Denon zijn beter. Als je echt merkbare verbetering wilt moet je een eindtrap van Rotel nemen als je niet teveel kwijt wilt zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts