SpeedyAndr Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door Puur:Ik heb wel 2 paar Burmester interlinks. Deze klinken volgens mij behoorlijk neutraal. Mocht het moeilijk zijn 2 paar identieke interlinks te krijgen dan kan ik daar voor zorgen. Dit is natuurlijk de ultieme kans voor Henno Zo kom je ook een keertje buiten Henno Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Ik kan voor twee dezelfe sets interlinks zorgen (gevlochten, klinken zeer open). Voor een a.b. vergelijk is de Array preamp wel handig. Je kunt twee verschillende bronnen de gelijke sterkte geven. Dan hoef je tijdens het omschakelen het volume niet bij te regelen. Dit gaat n.l. automatisch. Ook is het handig dat de versterking op een display wordt weergegeven. Zo kun je dezelfde platen ook op dezelfde sterkte afspelen. Verschillende CD hebben soms een niveau verschil van 6 dB. Je moet het volume dus per nummer instellen. Een goed vergelijk krijg je volgens mij door een nummer helemaal (of althans een flink deel) te spelen. Dan ca 15 seconden van het begin opnieuw te spelen, en om de schakelen. Hierna hetzelfde nummer spelen met de andere speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 maart 2003 Author Report Share Posted 13 maart 2003 maar dan moeten we wel dubbele cd,s hebben . het geluid van het cdlaatje kan al een heleboel verraden . zo kun je blind testen met je ogen open alleen de knop van de vv moet aan het zicht zijn onttrokken ,dan weet je nooit welke er speelt . toch moeten we de schakel methode ook eens proberen . mijn phonografisch geheugen is nl niet zo best als het om de klank gaat . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Op de Array preamp zitten vier ledjes welke aangeven welke ingang actief is. Op mijn afstandsbediening is het niet meer mogelijk om een ingang m.b.v. een cijfer te kiezen (heb ik omgeprogrammerd) Als we een stukje karton voor die leds zetten weet dus niemand welke speler er speelt (ook niet degene die de afstandsbediening vast heeft). Na een paar keer heen en weer schakelen tenminste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Ik weet de uitslag nu al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Ik hoop dat je ook het volume per ingang verschillend van elkaar kan vastzetten, zodat je voor de test het outputverschil per speler kan elimineren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 We zullen dus de muziek moeten kiezen en kijken of 2 mensen dezelfde cd hebben. Ik heb bijna al mijn cd;s op internet staan op mijn site misschien is dat handig om te bekijken en te kijken of er wat goeds bij zit... oh jee ik bedenk me dat er ook een stel copien bij zitten wat ik niet vermeld heb... hmmm niet zo handig. ALs ik met de auto kom kan ik ook mijn eindversterkers meenemen (is wat gesleep maar kan wel) de MF x-a200. Welke luidspreker keuze hebben we dan? De mijne laat ik leiver thuis... om maar geen gezeik over pied pipers te krijgen want daar ging het dit keer niet over. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Ik denk aan Ry Cooder, talking timbuktu (heeft Andre en Ik). Aan Jenifer Warnes, de Hunter (heeft Andre en ik). Verder heb ik een samengestelde CD met heel uiteenlopende muziek. Deze is ooit voor ons door Ruud Jonker samengesteld om verschillen beter te kunnen beoordelen. Hier kan ik nog wel een tweede copie van meebrengen. Ik geloof trouwens (nog) niet in het verschil tussen orgineel en copie. Van deze CD hebben we trouwens alleen copien. Ik denk trouwens dat we zeker niet alleen A-B moeten vergelijken. Als het om de versterking gaat tijdens een vergijkende sessie, kan ik Array erg aanbevelen. Deze versterkers laten alle verschillen horen (of je het nu mooi vindt of niet). P.S. de ingangen zijn inderdaad vast te zetten. Dit is ontzettend handig. P.S. 2 de Piedpiper dag is alweer geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 >Ik geloof trouwens (nog) niet in het verschil tussen orgineel en copie Ik zou alle schijn weg willen nemen door twee orginelen mee te nemen, dat was mijn opzet. Misschien een test cd van STS? Dit is mijn site overigens met cd's: http://nando.web1000.com/cd_md.html nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Ik geloof trouwens (nog) niet in het verschil tussen orgineel en copie. [/QB] Dan heb je dit nog nooit op een goede CD speler beluisterd. Ik vind trouwens ook niet dat we alleen A-B moeten vergelijken. Dat is in mijn ogen te vaak detailneuken. Persoonlijk heb ik liever een paar nummers achter elkaar om echt iets over karakter ed te kunnen zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Geplaatst door Puur: Ik vind trouwens ook niet dat we alleen A-B moeten vergelijken. Dat is in mijn ogen te vaak detailneuken. Persoonlijk heb ik liever een paar nummers achter elkaar om echt iets over karakter ed te kunnen zeggen. Zet hem op Puur! Misschien wordt het dan toch nog wat. Zo'n blinde A-B vergelijking is leuk voor een televisie-quiz, maar wat h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 maart 2003 Author Report Share Posted 14 maart 2003 a-b vergelijking hoeft van mijn niet perse . maar ik heb het thuis wel altijd gedaan omdat ik na 1 minuut al niet meer weet hoe het klonk . als het maar blind gaat !! want er is niks zo beinvloedend als weten welke cdspeler er staat te spelen . en daar hoef je geen psycholoog voor te zijn . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Misschien kunnen jullie allemaal de dubbelCD met wereldmuziek aanschaffen die overal te koop staat voor 7 Euro. Er staat een grote varieteit aan muziek op, soms erg mooi opgenomen, soms minder. Je komt er namen tegen van o.a. Allison Kraus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Update 15 maart 2003 Maximaal aantal deelnemers, inclusief mijzelf: 7 Datum: 12 april 2003 Tot op heden zijn dat: Erik, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Ik lees hier iets over een wel 8m lange interlink, is deze gebalanceerd? Ik hoop het wel, want de kleinste signalen gaan door deze heen..... Dan over een stukje gebruiksgemak met cd's wisselen, kun je met die Fostex CR300 geen testcd branden wanneer we het eens zijn over de te gebruiken opnamen? Dan de pre van Hans, die heeft niet meer dan 4 rca ingangen. De Northstar dac heeft alleen rca outputs. Heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 maart 2003 Author Report Share Posted 15 maart 2003 waarom spelen alle cdspelers niet op de zelfde interlink ? we kunnen er dan mischien maar twee tegelijk aansluiten ,maar dat moet dan maar . anders krijg je veel te veel variabelen lijkt mij . je weet dan nl nog niet of het eventuele verschil in de interlink zat of in de cdspeler . en dat matchen geloof ik niet in . een goede kabel moet met alle apparatuur overweg kunnen anders kun je hem beter wegflikkeren. dus gewoon twee dezelfde interlinks op de cdp,s en de cdp,s twee aan twee testen . de beste mag blijven hangen en daar komt een andere voor in de plek ,of zoiets ? zeg het maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Geplaatst door picoso:Update 15 maart 2003 Teac VRDS10?, Puur Gelukkig niet zeg!!! Ik heb een TEAC CP-P 1820. Dit is ongeveer de goedkoopste speler die het budgetmerk TEAC heeft uitgegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Hoi Picoso, Ik kijk al uit naar het verslag van jullie luistersessie. Ik hoop dat het inderdaad een blindtest wordt. Ik ben heel benieuwd welke spelers en welke luisteraars er dan door de mand vallen! En Andre: die lange ongebalanceerde interlinks zijn geen enkel probleem c.q. excuus. Ik heb de set bij Picoso beluisterd, en het klinkt gewoon prima. Zelf gebruik ik interlinks van een meter of 5 en dat gaat ook goed. nul komma nul last van storing oid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Geplaatst door Zee:Hoi Picoso, Ik kijk al uit naar het verslag van jullie luistersessie. Ik hoop dat het inderdaad een blindtest wordt. Ik ben heel benieuwd welke spelers en welke luisteraars er dan door de mand vallen! En Andre: die lange ongebalanceerde interlinks zijn geen enkel probleem c.q. excuus. Ik heb de set bij Picoso beluisterd, en het klinkt gewoon prima. Zelf gebruik ik interlinks van een meter of 5 en dat gaat ook goed. nul komma nul last van storing oid. Dat met een blindtest luisteraars een aantal keer verkeerd gaan kiezen is een feit, door de mand vallen is weer iets anders en daar ben ik niet op uit Hoe het met die interlink gaat merken we wel, de kwaliteit zal goed genoeg zijn, anders begint Picoso er niet aan. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:waarom spelen alle cdspelers niet op de zelfde interlink ? we kunnen er dan mischien maar twee tegelijk aansluiten ,maar dat moet dan maar . anders krijg je veel te veel variabelen lijkt mij . je weet dan nl nog niet of het eventuele verschil in de interlink zat of in de cdspeler . en dat matchen geloof ik niet in . een goede kabel moet met alle apparatuur overweg kunnen anders kun je hem beter wegflikkeren. dus gewoon twee dezelfde interlinks op de cdp,s en de cdp,s twee aan twee testen . de beste mag blijven hangen en daar komt een andere voor in de plek ,of zoiets ? zeg het maar Nee Erik, Dan heb je het niet begrepen. Een interlink en een CD speler moeten "gematched" zijn volgens Andre. Je kan zomaar niet iedere interlink aan een CD speler hangen, ook al kost ie een vermogen en is ie van topkwaliteit. Verwacht dan ook alleen subjectieve resultaten van zo'n test en een hele lange discussie erna met weer veel "welles - nietes". Maar geeft niet, als het maar gezellig wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Een ochtend sessie spreekt mij ook wel aan. Er is echter nog een voorbehoud met mijn stage enzo maar ik ga mijn best doen aanwezig te zijn en of ik met de auto kom is natuurlijk ook niet zeker. Hoe wil je die dubbel blinde test eigenlijk organiseren? Heb je een knechtje? Jullie kunnen overigens mijn hele set zien op: nando's site je kan dan doorklikken en zien wat ik er heb staan. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Volgens mij moet je de redenering doortrekken naar de gebruikte versterker en luidsprekers. Anders hadden CD-spelerfabrikanten meteen het perfecte snoer er bij gedaan. Als ieder nu de eigen interlinks/netsnoeren meeneemt en toepast op jouw set, dan zouden er wel eens hele verrassende dingen kunnen gebeuren. Van een vergelijking van CD-spelers is dan eigenlijk geen sprake meer, want je weet niet waar eventuele verschillen aan toegeschreven kunnen worden. Het gaat er toch ook niet om om vast te stellen wat de betere of beste is? Het gaat er om om vast te stellen of er verschillen zijn. Houdt dan het aantal variabelen minimaal.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Ik denk er zelfs aan om er een heel weekend van te maken (incl. de vrijdag), mijn vrouw mee te nemen, en ergens in dat mooie noordelijke land op een Camping te gaan staan. Dan kunnen we ook gelijk onze vrienden in Friesland bezoeken. Het is n.l ook museum weekend, en ik maak me sterk dat er niet ergens een mooi museum is. Picoso, die JK set heb ik wel eens gehoord, en vond ik toen (ca 4jaar geleden op de VAD) een van de mooist klinken sets. Ik zal dus alleen mijn pre meenemen. Ook zal ik voor alle zekerheid nog wat interlinks meebrengen, Je weet maar nooit. M.b.t. De copien, ik heb een CD waarop een aantal referentienummers staan. Dit is dus een copie omdat deze bij elkaar zijn gezet. Hierop is heel goed het verschil tussen de spelers te horen. Ik zou het jammer vinden als deze niet gedraaid kan worden. Ik vind wel dat we meer muziek moeten draaien dan alleen orgelmuziek. Jazz, populair en synfonisch- en kamerklassiek hebben ook aspecten waarop je de verschillen heel goed kunt horen. Ik ben wel voor acoustische instrumenten. Het is overigens ook heel goed mogelijk om een CD te wisselen van speler. We denken aan een middagsessie, hoe laat starten en stoppen we ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Geplaatst door Pjotr: Nee Erik, Dan heb je het niet begrepen. Een interlink en een CD speler moeten "gematched" zijn volgens Andre. Je kan zomaar niet iedere interlink aan een CD speler hangen, ook al kost ie een vermogen en is ie van topkwaliteit. Verwacht dan ook alleen subjectieve resultaten van zo'n test en een hele lange discussie erna met weer veel "welles - nietes". Maar geeft niet, als het maar gezellig wordt. Leuk he als je er zelf toch niet bij bent. Interlinks verschillen onderling, anders zou iedereen dropveters kopen en ik ken eigenlijk alleen kikkers die dat doen Dat de resultaten zullen verschillen met steeds andere interlinks is voorspelbaar. Of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts