Ad Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Beste forumleden, op zoek naar nieuwe speakers, liep ik tegen het fenomeen aan van de opnamekwaliteit van cd's. In de forumdiscussies staan met enige regelmaat opmerkingen over de opnamekwaliteit van cd's, bv slechte kwaliteit bij Phil Collins en uitstekende kwaliteit bij de Eagles. Zijn er nog meer ervaringen over de opnamekwaliteit van cd's? Is dit artiest gebonden, is dit afhankelijk van het label, zijn verzamelcd's in zijn algemeenheid slecht, etc? Welke cd's moet ik beslist kopen om zijn uitstekende opnamekwaliteit en welke moet ik juist niet kopen om zijn slechte opnamekwaliteit? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groeten, Ad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Hoi AD, over het algemeen kun je zeggen dat de (wat prijzigere) jazz en klassiek opnames beter zijn dan de gemiddelde cd van een ander genre. Met misschien muziek waarvan de nadruk sterk op vocaal ligt als uitzondering, vooral de cds van gevestigde namen die de afgelopen jaren zijn opgenomen en gemastered willen nog wel eens positief opvallen. Als je echt specifieke titels wilt echter moet je bij de experts zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
swami Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Cd's met een goede opname kwaliteit, Roger waters - Amused to death Donald Fagan - The nightfly Sting - Brand new day/ten summoners tales en er zijn er nog veeeeeel meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Er zijn inderdaad labels die garant staan voor goeie opnames. Bij Chesky, Telarc, Philo Records, Riko Disc, Pope Music en Blue Note kun je zeker zijn dat je goeie opnamekwaliteit hebt. Bij Sony (Warner Music)klinkt het ook gelikt, alleen dat de meeste cd's van hun behoorlijk overstuurd zijn, zelfs de "Amused to death" van Roger Waters, wat overigens een geweldig werkje is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad Posted 3 september 2001 Author Report Share Posted 3 september 2001 Mijn slechte ervaringen zitten voornamelijk bij de verzamelcd's van popgroepen, zoals de Simple Minds, Eagles en BZN. En bij de verzamelcd's van actuele hits, zoals TMF. Het lijkt erop dat er even snel wat hits bij elkaar geveegd worden en dat alleen verkoopaantallen op de korte termijn tellen. Ad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad Posted 3 september 2001 Author Report Share Posted 3 september 2001 Ad komt net kijken en Ad doet leuk mee. Ik ken deze site inderdaad nog niet zo lang. Vandaag zag ik dat er ook een Forum Film & Muziek bestaat, waarin oa CD's besproken worden. Daar hoort dit onderwerp thuis. Sorry voor de overlast, ik zal me eerst eens verdiepen in Film en Muziek. Bedankt voor jullie reacties. Groeten, Ad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts