Kason Posted 4 december 2002 Report Share Posted 4 december 2002 Ik ben nu in het bezit van een Rotel RSP-976 A/V Voorversterker, een heel goede versterker op zich maar nu komt het probleem: zodra ik mijn cd- of dvd-speler gebruik via de D/A van mijn MD speler (SONY MDS JA20es) gaat het hoog vervormen. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd maar het komt er op neer dat de Rotel voorversterker niet deugt. Bij Rotel hebben ze niets kunnen vinden dus moet ik waarschijnlijk op zoek naar een andere voorversterker of een andere oplossing. We zitten en de december maand en ik ben nog een student dus ik heb niet zoveel geld om extra uit te geven. Heeft iemand misschien een suggestie of een tip? zolang ik er maar niet op achteruit ga qua geluids kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 4 december 2002 Report Share Posted 4 december 2002 Je zou om te beginnen eens kunnen proberen om niet de D/A's van de MD speler te gebruiken maar de D/A's van de Rotel zelf. Dus gewoon de CD speler digitaal naar de Rotel, wellicht dat dat al beter klinkt dan via de MD speler en het kost je geen cent. Volgens mij wil dit overigens niet zeggen dat de Rotel niet deugd. Ik heb iets dergelijks in het verleden eens gehad met een Pioneer LD speler in combinatie met een Yamaha surround versterker. Toen werd mij verteld dat waarschijnlijk het signaal dat de Pioneer gaf waarschijnlijk er hoog was (qua voltage volgens mij) en dat de Yamaha daarvan over zijn nek ging. Zoiets zou ik me bij jou Rotel in combinatie met de MD speler ook kunnen voorstellen. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 december 2002 Report Share Posted 4 december 2002 Geplaatst door Jack van Dijk: ... Toen werd mij verteld dat waarschijnlijk het signaal dat de Pioneer gaf waarschijnlijk er hoog was (qua voltage volgens mij) en dat de Yamaha daarvan over zijn nek ging... Jack Hehe... een signaal is altijd een spanning (=voltage) Nooit een stroom (tenzij je een stroombron hebt) want die is afhankelijk van de belasting (en het signaal uiteraard). Dus als het signaal te hoog is, is de spanning te hoog, en daardoor is de stroom weer te hoog... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kason Posted 6 december 2002 Author Report Share Posted 6 december 2002 Bedankt voor de reactie. De rede dat ik de D/A van mijn MD-speler gebruik is juist omdat deze beter klinkt dan die van de Rotel. De voorversterker zal ook wel in orde zijn, alleen niet in mijn setup helaas. Waar het aan ligt is voor mij een raadsel, ik ga i.i.g. op zoek naar een oplossing. vr. gr. Karno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts