Jump to content

zou het ook veel uitmaken

demon
 Share

Recommended Posts

ik wil zolang ik deze speakers heb er bitumen ingooien

scheelt dit echt veel ???

het gaat om speakers van marquant

maar ik ben wel rustig om me heen aan het kijken voor wat anders alleen dan wil ik wel eerst van alles beluisterd hebben voordat ik iets koop

ik zit er ook nog wel aan te denken om zelfbouw speakers te nemen maar ook die wil ik eerst nog maar eens geen beluisteren cool.gif

Geplaatst door demon:

ik wil zolang ik deze speakers heb er bitumen ingooien

scheelt dit echt veel ???

het gaat om speakers van marquant

maar ik ben wel rustig om me heen aan het kijken voor wat anders alleen dan wil ik wel eerst van alles beluisterd hebben voordat ik iets koop

ik zit er ook nog wel aan te denken om zelfbouw speakers te nemen maar ook die wil ik eerst nog maar eens geen beluisteren   cool.gif

Beste Demon,

Alles wat je aan je luidsprekers doet maakt ze beter.

Doodeenvoudig omdat er niets aan gedaan is.

Dus Loodbitumen maakt dat ze beter klinken.

Vanbinnen betere kabel maakt dat ze nog beter klinken.

In dwarsrichting latjes erinlijmen is ook beter.

Een echt wisselfilter monteren is ook niet verkeerd.

Etc.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

nou das mooi want die betere kabel zit er al in alleen bitumen heb ik er toen nog niet ingedaan omdat ik eerst het verschil van de kabel wou horen

en het is wel een tussenstap maar ik wil eerst een goede keuze maken over mijn speakers zodat ik nie over een jaar weer nieuwe moet hebben

Hallo Demon,

Op zich kan ik het wel begrijpen dat je niet zomaar nieuwe luidsprekers wilt kopen, maar er zijn zat goede goedkope 2e hands luidsprekersets te koop (zelfs voor een paar honderd gulden). Ik denk dat het eventuele verlies bij verkoop van de luidsprekers (als je gevonden hebt wat je echt wilt hebben) kleiner is dan de kosten die je nu maakt om de Marquants te verbeteren. En tot die tijd heb je meer lol. Ik heb bijvoorbeeld pas nog een setje Tannoy's M2 gekocht voor op de slaapkamer (leuke instapluidsprekers voor

f 300,- per paar).

Groeten,

John :)

das wel zo maar ik heb nog geen auto kan dus nie ergens heenrijden om ook 2ehands b.v even te gaan beluisteren en of mee te nemen

dus dis lekker dicht bij huis te verkrijgen en ik koop et via de groothandel met 25% korting dus is goed 5 tientjes

Ok, wilde me inhouden. Een vriend van me verkoopt Marquant en hij is er niet al te positief over.... :rolleyes:

Wat je moet begrijpen is dat de intrinsieke waarde van een stel Marquants minder is dan die 50 piek.

Geloof ons nou als we zeggen dat je gewoon een setje instap speakers moet kopen...er zit bovendien vast wel een hi-fi zaak bij je in de buurt.

En anders moet je vervoer zien te regelen naar bv. de van Wou straat in A'dam om een paar Mission 700s op te halen voor een belachelijk laag bedrag. :)

Hallo Demon,

..en wat je dan nog overhoud aan loodbitumen kun je mooi in je CD-speler plakken.

Dat scheelt echt 'n hoop.

Wat mij betreft DE modificatie met 'n ideale prijs/kwaliteitsverhouding en ook 1 die iedereen makkelijk uit kan voeren.

(gewoon de binnenkant van 't deksel en verder wat stukjes om 't loopwerk.)

Succes.

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Hallo Demon,

..en wat je dan nog overhoud aan loodbitumen kun je mooi in je CD-speler plakken.

Dat scheelt echt 'n hoop.

Wat mij betreft DE modificatie met 'n ideale prijs/kwaliteitsverhouding en ook 1 die iedereen makkelijk uit kan voeren.

(gewoon de binnenkant van 't deksel en verder wat stukjes om 't loopwerk.)

Succes.

Groeten,

Alco

Nog een goeie modificatie voor je CD-speler: Een vijfde voet onder "bouwen". Het is heel simpel. Neem een grote gum snij 'm door en wel z

Geplaatst door demon:

moet ik eerst zeker ook nog een rack kopen

ben maar een arme jongen hoor

Natuurlijk hoef je geen rack te kopen. Maar je hebt 'm toch wel ergens opstaan? (vloer, kast, bureautafel, whatever) Klem de gum gewoon tussen ondergrond en bodemplaat en klaar is Kees. :)

Hoi Demon,

Als je geen andere luidsprekers wilt kopen, dan kun je gerust die Marquants beplakken met bitumen, wat je dan ook nog kan doen is over de bitumen, dempingsmateriaal plaatsen.

Mijn broertje(11) heeft van zijn oma een gratis stereo setje gekregen. Dus simpele rotzooi, ik heb die luidsprekers ook iets behandelt met dempingsmaterieel, uit de de luidsprekers van de computer. Dan krijg je een "warmere" geluid. (sorry dat moest ik ff kwijt)

Natuurlijk hoef je geen rack te kopen. Maar je hebt 'm toch wel ergens opstaan? (vloer, kast, bureautafel, whatever) Klem de gum gewoon tussen ondergrond en bodemplaat en klaar is Kees.  

als ik dat niet had was er hierbinnen toch echt iets mis met de zwaartekr8

maar ik zal maar eens naar de bruna